Canciones de f?tbol (voetbalmuziek)

Marc070987

Member
Op www.vi.nl kwam ik net een artikel tegen met een korte quiz over voetbalmuziek en dat er gestemd kan worden op je persoonlijke top 5.

Dit bracht mij op het idee om dit topic te openen, want ook in Spanje zijn er muzikale parels te vinden.

Wat vinden jullie mooie/goede voetbalnummers? En waarom nou juist die liedjes?

Ik trap af met een persoonlijke top 5, in willekeurige volgorde:

1. Arrebato - Himno centenario del Sevilla:


2. Luis Quintana - Amarillo es mi color:


3. Emilio Solo - Una can?? per al Valencia


4. Ska-p - Como un Rayo


5. RedOne - Hala Madrid y nada m?s (Canci?n de la D?cima)



Al deze liedjes brengen een bepaalde herinnering/ mooi moment met zich mee voor mij persoonlijk, behalve het nummer van Sevilla. Zoals de meesten hier wel weten heb ik een jaar in Madrid gewoond en dat was in het seizoen dat Real Madrid zijn 10e EC1/CL won. Dat seizoen ben ik bij halve finale geweest tegen Bayern en dat was echt een hele mooie ervaring om mee te mogen maken. Daarna was ik bij de huldiging en het feest in het stadion na het winnen van de beker, ook dat was erg mooi om mee te maken. De emotie spatte er vanaf toen dit nummer werd ingezet.

Dat seizoen was ik seizoenkaarthouder van Rayo Vallecano en in dat jaar heb ik veel sympathie voor de club gekregen. Het was een seizoenlang knokken tegen degradatie en ik heb in Vallecas echt genoten van de passie van de Bukaneros. Tijdens dat seizoen ben ik met de Bukaneros mee geweest naar een uitwedstrijd in en tegen Valladolid. Met 2.000 man sterk in de bus en de hele dag door zingen en sfeer maken, onvergetelijke ervaring. Het nummer van Ska-p werd voor elke wedstrijd en tijdens de rust gedraaid, voor mij h?t nummer van een seizoen Rayo.

Valencia was voor mij mijn eerste ?chte groundhopping ervaring en dat smaakte naar meer. Goede herinneringen aan overgehouden en staat zeker nog eens op mijn lijstje om terug te keren, zeker voordat de club gaat verhuizen naar Nou Mestalla.

Amarillo es mi color van Luis Quintana was de winnaar van het piotemazo in 2009, het jaar dat Las Palmas zijn 60 jarige bestaan vierde. Het Piotemazo was een liedjeswedstrijd ter ere van deze verjaardag. Waarschijnlijk staat dit nummer in mijn top 5, omdat Las Palmas mijn club is in Spanje.
 
Bovenaan