Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De deal gaat morgen voor een derde keer aan het parlement voorgelegd worden. Ze komen onder het eerdere verbod uit omdat ze het losgekoppeld hebben van de intentieverklaring die ze met de EU getekend heeft en het is alleen de deal zelf. Op die manier hoopt May ook enkele Labour parlementari?rs voor de deal te winnen (die Brexit districten vertegenwoordigen) omdat zij problemen hadden met de intentieverklaring (die over de toekomstige weg vooruit gaat) en niet de "vertrekdeal" zelf.

JMD

Well-known member
Ik ben de draad helemaal kwijt...

Dus:
Morgen: 'Maydeal'. Als dat 'ja' wordt, betekent dit dan dat alles definitief rond is qua Brexit of mag ze dan nog naar Brussel lobbyen? (kans op 'ja' lijkt mij toch overigens niet groot, of heb ik dat mis?)
Als het 'nee' wordt dan gaat men toch maandag a.s. verder stemmen over een aantal van de voorstellen die gisteren werden verworpen? Zeker dat voorstel dat met 4 stemmen het niet redde maakt toch best kans lijkt me???

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben de draad helemaal kwijt...

Dus:
Morgen: 'Maydeal'. Als dat 'ja' wordt, betekent dit dan dat alles definitief rond is qua Brexit of mag ze dan nog naar Brussel lobbyen? (kans op 'ja' lijkt mij toch overigens niet groot, of heb ik dat mis?)
Als het 'nee' wordt dan gaat men toch maandag a.s. verder stemmen over een aantal van de voorstellen die gisteren werden verworpen? Zeker dat voorstel dat met 4 stemmen het niet redde maakt toch best kans lijkt me???

Als het ja wordt, is de uittreding definitief. Maar zoals Ska P 187 al zei, moet het hierna eigenlijk pas beginnen. Deze is om het uittreden te regelen en is slechts een tijdelijke overgangsdeal. Hierna wordt er gepraat over de definitieve relatie met de EU. Je gedachten over een nee zijn correct.

Het mooie is dat het hierna pas gaat beginnen. Mocht het VK er uit stappen tenminste.

Yep, en als een tijdelijke deal al zoveel drama oplevert, bedenk je eens hoe lang er gesteggel zal zijn over een definitieve deal. Ik vermoed dat we wel eens heel lang in die tijdelijke situatie blijven hangen.

Pascallovic

Well-known member
Maar die met een stem of 5 verschil heeft best wel kans lijkt me... Er hoeven er maar een paar over te stappen.

Een nog groter deel heeft niet gestemd. Die zitten nog niet eens bij de tegenstemmers. Die gaan sowieso nog groter worden. Een paar overlopers gaan dat niet compenseren.

Bovenaan