Binnenlandse politiek

Batigoal

Well-known member
Als je nog steeds gelooft dat partijen als de PVV willen dat het asielvraagstuk opgelost wordt, dan ben je op zijn minst niet meer te helpen zo naïef. Hun hele bestaansrecht/verdienmodel valt of staat bij problemen met asielzoekers. Ze zouden wel gek zijn om een oplossing te willen voor de asielketen.

Maasveld

Well-known member
Dat zijn ze ook niet. Maar dat geldt lang niet voor alle provincies.
Weet je het zeker?

gevegt

Well-known member
Weet je het zeker?

Dat er iets moet gebeuren is al jaren duidelijk.
Als er absoluut niets meer zou kunnen lagen er al heel wat bedrijven stil.

JFK

Well-known member
De wachtgeldcarrousel van fvd gaat weer ouderwets op volle toeren draaien.
Lidewij de Vos ("oh wat doet ze het toch geweldig"), is in verwachting.

JMD

Well-known member
Nou vind ik dit wel een ander kaliber dan bij due andere fvders. De Vos is vrouw en op een leeftijd dat ze kinderen wil

Nee, van ene Massimo Etalle en dat is overigens geen fris figuur.
Had je serieus wat anders verwacht dan? Dat is toch soort zoekt soort? Normale mensen zouden toch niet met haar een relatie willen?

Bonehead

Well-known member
Een tijdje geleden was in het nieuws dat vrouwen met kinderwens verschrikkelijk gediscrimineerd werden op de werkvloer. Is bovenstaande hier nou een schrijnend voorbeeld van?

Anyhow:

Onder genot van een borreltje voer ik graag politieke discussies. Gewoon omdat het mij integreert wat mensen beweegt om te stemmen op partijen waarop ik nooit zal stemmen. En die lijst is best lang. Ik zal nooit stemmen op partijen als:

• VVD
  • D’66
  • SGP
Ik zal van mijn langzalikleven niet stemmen op partijen als:

• Bijeen
  • PVV
  • Denk
  • Ja21
En dan volgt er nog een hele tijd niets en nog ver ver daaronder komt:

• FvD

Maar juist mij interesseert het waarom mensen wél op deze partijen stemmen. Ik heb het goed in Nederland. Zeer goed. En als ik het goed heb mag een ander dat zeker ook hebben. Bovendien heb ik vroeger geleerd om te zwemmen. Dat doe je door je armen eerst naar buiten te slaan voordat je ze naar binnen haalt. Het laat zich dan ook moeilijk raden op welke zijde van het politiek spectrum ik mij geluk zoek. En dat valt niet mee.

Het ontbeert Nederland aan een goede partij die de belangen behartigd van de arbeider. Decennia geleden heeft de PvdA de ziel van de arbeider verkocht aan de VVD door de topinkomens te spekken in ruil voor het binnenhalen van nieuwe Nederlanders. In feite komt het er dus op neer dat Jan de Arbeider dit betaald. Hoewel nooit onderzocht en heimelijk stil gehouden heb ik een sterk vermoeden dat hierdoor Henk & Ingrid overgestapt zijn naar zeer conservatieve middenpartijen. Want hoewel deze partijen dit sterk ontkennen hebben PVV en FvD voor de rechtse partijen die ze zeggen te zijn extreem linkse standpunten.

Zoals gezegd ga ik de discussie aan met mensen die stemmen op partijen waarop ik nooit zal stemmen. Ik probeer ze begrijpen. Met alle respect voor hun weloverwogen keuze. Ook dat valt vaak niet mee. Gisteren nog zei een niet stemmer tegen mij dat mijn mening meer telde omdat ik wel ging stemmen. Dat vind ik zo’n rabiate onzin! De moeite nemen om even naar de buurtgebouw te fietsen om met een potlood een vakje te kleuren maakt dat in mijn ogen niet. Ik ben zo’n iemand die voor elke verkiezing partijprogramma’s doorneem en aan de hand daarvan een keuze maakt. Met in het achterhoofd dat politiek bedrijven altijd concessies maken betekent. Ik heb de laatste jaren blanco gestemd. Volgens velen onbegrijpelijk. Maar momenteel staan alle politieke partijen zo ver van mij af dat ik geen van hen mijn stem kan geven.

Door een fusie aan te gaan met GroenLinks heeft de PvdA haar laatste adem als arbeiderspartij uitgeblazen. Ik moet zeggen dat ik in mijn jonge jaren fervent aanhanger was van een voorloper van GroenLinks. En als ik toen stemrecht had gehad zou ik zeker op die partij gestemd hebben. Maar naarmate ik ouder wordt heeft naar mijn mening idealisme wat plaats gemaakt voor realisme.

De huidige politiek is doordrenkt van populisme. Hierdoor komen we steeds verder van elkaar af te staan en dat baart mij grote zorgen. Ik zal altijd andermans mening respecteren. Dat dit niet wederzijds is betekent nog niet dat ik mij moet verlagen tot dat niveau. Dat weiger ik pertinent. Daarom zal ik altijd respectvol de discussie aangaan met mijn politieke tegenhangers.

Bovenaan