Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Hij gebruikt Duitsland als voorbeeld. Maar als Duitsland de grenzen dichtdoet en bewaakt, dan hoeft Nederland dat toch niet meer met de Duitse grens te doe.n. Of ben ik nou gek.
Klopt volgens mij ja. Maar er staan bij veel nog bestaande grenzen niet voor niks aan beide zijden douaniers

JMD

Well-known member
Als niet het merendeel van zijn 10 puntenplan aan het Regeerakkoord wordt toegevoegd stapt PVV eruit. Daar is Wilders glashelder over!
Zijn zoveelste belofte...

Maar Wilders weet ook dat als hij dit Kabinet laat vallen hij nooit meer in een Kabinet komt. De VVD krabbelt in de peilingen een beetje op, maar weten ook dat zij bij het laten vallen van het Kabinet weer in een Kabinet komen met D66, maar dan aangevuld met niet alleen PvdA, maar door de fusie ook GL. Daar gaat de VVD echt helemaal niks mee kunnen... En over NSC en BBB hoeven we het al helemaal niet te hebben.

Dus dat Kabinet gaat de rit gewoon uitzitten, hoe vaak Yesilgoz en Wilders een toneelstukje voor de bühne opvoeren.

Friesland

Well-known member
Een senator van BBB is overgestapt naar D66. De coalitie heeft daardoor nog slechts 28 zetels over.
De coalitie begon aanvankelijk met 30 zetels, maar vorige maand ging een BBB-senator ook al verder als onafhankelijke fractie.

Met 30 zetels had de coalitie nog twee paden om tot 38+ te komen.
Het ene pad ging via het CDA (6 zetels) met een of meer andere partijen erbij.
Het andere pad ging via JA21, FvD, SGP en 50+ (samen met de 30 van de coalitie precies 38 zetels).
Met de 28 komen ze voor dat laatste pad nu dus twee zetels tekort.

zwammy

Well-known member
Ja, word weer een enerverende tijd. Mag niet, mag wel. Linkse mensen protesteren kein mens ist illigaal. Aanslag door verwarde apotheker. Rechts protesteert voll ist voll. Rechter doet een plasje, andere rechter doet een plasje.

Ik lees het hier wel als het bekend is 👍

Bovenaan