Bijnamen van spelers

T.T.

New member
Ik las net dat een Spaanse krant John Guidetti de opmerkelijke bijnaam 'de combimagnetron' heeft gegeven, omdat hij veel dingen in korte tijd voor elkaar zou krijgen en sneller zou scoren dan dat je melk in een magnetron op kan warmen.

Ik kan me nog wel wat andere mooie of opmerkelijke bijnamen herinneren, zoals de tovenaar van Tatabanya, de kannibaal en de tuinman. Dergelijke bijnamen vind ik grappig om te lezen en ik ben wel benieuwd naar andere bijnamen.

Wat zijn nog meer mooie of bijzondere bijnamen en wat zijn de verhalen erachter?
 

ALenstra

Well-known member
De voormalige bundesligavoetballer Andreas Neuenhaus werd zecke genoemd omdat hij ooit door een teek (zeck) werd gebeten. Op een gegeven moment had hij achterop zijn shirt Zecke staan ipv Neuenhaus.
 

De Wolf

Well-known member
Dit is zo wat ik van de (oud) Feyenoorders kan bedenken

Bahia : Rots van Rio
Been : Mariodona, Pietje Bell
Cruz : El Jardinero - Was ooit tereinknecht
De Goeij : Ed konijn - Vanwege zijn uitstraling bij het keepen
Hasil : Wiener Schnitzel - Werd door de spelers zo genoemd
Isra?l : IJzeren Rinus
Kiprich : Tovenaar van Tatabanya
Kuyt : Mr Duracell, Dollar Dirk
Laseroms : Theo the Thank
Lucius : Boem Boem theo - Zat ooit in de vuurwerkhandel
Makaay : Das Phantom
Manu : Manutelli
Sanchez : Vitamina - Slikte een tijdje vitamines
Treijtel : De Meeuw - Verhaal is bekend
Van Beukering : Jhonny van de Burger King - Vanwege zijn postuur
Van Bronckhorst : Gio
Van Gobbel : De Tank
Van Hanegem : De Kromme
Van Hooijdonk : Pi-Air
Vlaar : Ron Beton
 

JFK

Well-known member
Van Gobbel werd toch de Turbo genoemd?

De Spijker en de Intercity vind ik echt prachtige bijnamen.
 

Unregistere

Well-known member
De voormalige bundesligavoetballer Andreas Neuenhaus werd zecke genoemd omdat hij ooit door een teek (zeck) werd gebeten. Op een gegeven moment had hij achterop zijn shirt Zecke staan ipv Neuenhaus.

Neuendorf was dat toch?

Ik vind zelf de bijnaam van Willi Lippens wel mooi. 'Die Ente', omdat hij zo'n waggelend loopje had.

Er zijn meer eenden geweest, denk aan de Argentijnse goalie Roberto Abbondanzieri, maar Lippens was toch wel de trendsetter.
 

gevegt

Well-known member
Caniggia. El Pajaro (de Vogel) en Zoon van de Wind.
Gevegt had de bijnaam Caniggia.
 

gevegt

Well-known member
Omdat ik geen ander passend topic kon vinden plaats ik het hier even.

Der Bomber weet niet meer dat hij waarschijnlijk de beste goalgetter aller tijden is.
Dat stemt me toch wel een beetje treurig.
 

Mario

Well-known member
Dat hoeft niet perse. Bij Alzheimer kan ook het korte termijn geheugen verdwijnen, maar herinneringen van vroeger juist nog heel helder zijn.
 

Keyser S?ze

New member
De herinneringen van vroeger zullen waarschijnlijk al door zijn alcoholgebruik vervaagd zijn.

Hoewel ik de man ooit intens gehaat heb (trauma 1974, later niet meer natuurlijk) vind ik dit triest nieuws.
 
Bovenaan