Biathlon

erka

Well-known member
Apart draadje voor de mooiste sport op de Winterspelen!

De Duitse commentator ergert zich mateloos aan zijn landgenoten, die het niet goed doen in de estafette.
 

JMD

Well-known member
Jep, 2x 1 strafronde in het begin.

Noorwegen nu met 2 starfrondes...
 

JMD

Well-known member
Rusland inmiddels op kop bij biatlon.
En ook na het 7e schieten.
De rest moet bijladen. Rusland op weg naar goud als ze geen fout maken bij de laatste schietbeurt.
Frankrijk en Noorwegen dicht bij elkaar op 22 en 24 sec achterstand.
 

JMD

Well-known member
Italië lag lang op kop, maar valt nu zelfs weg achter de Duitsers, die inmiddels 8e liggen.
 

JMD

Well-known member
Noorwegen en Frankrijk komen met het langlaufen aardig dichtbij...
Noorwegen mist 1x, net als Rusland.

Wordt nu heel spannend vooraan. Frankrijk lijkt nu favoriet.
 

Maasveld

Well-known member
Na de laatste schietbeurt Rusland op kop, Frankrijk op 2 seconde en Noorwegen met Boe op 9. Dat lijkt me net iets teveel voor Boe, maar spanning alom!
 

JMD

Well-known member
Noorwegen wint!
Met 3 strafronden!
(maar goed Frankrijk ook met 3 en Rusland met 1)
 

erka

Well-known member
Noorwegen wint dankzij het langlaufen van Boe, die dat net iets beter doet dan de Rus en de Fransman.
 

erka

Well-known member
Het ging tussen Noorwegen en Frankrijk want het is wel bekend dat zij de betere langlaufers zijn dan die Rus. Die was allang blij denk ik dat ie er nog bij zat!
 

JMD

Well-known member
Het ging tussen Noorwegen en Frankrijk want het is wel bekend dat zij de betere langlaufers zijn dan die Rus. Die was allang blij denk ik dat ie er nog bij zat!
Die had idd foutloos moeten schieten bij de laatste beurt om nog serieus kans op goud te hebben.

Duitsland nog 5e. Lag na het eerste schieten 2 na laatste op 2 minuten...
 

BlauwVinger

Well-known member
Oops. Zg dit draadje CMT (Comorean Mean Time) over het hoofd...

Ik zag vandaag een zinderende ontknoping bij mijn favoriete wintersport, namelijk biathlon. Het betrof de 'mixed relay' voor landenteams waarbij per land twee vrouwelijke en twee mannelijke biatleten elk één maal liggend schieten en één maal staand schieten op een parcours van 6km.

Het wedstrijdverloop verliep als het jongleren met een jojo. Uiteindelijk vertrok na de laatste schietbeurt Rusland met Latypov met een comfortabel ogende marge op de Franse Fillon-Maillet en de Noor JT Boe. De wedstrijd werd echter op de meet beslecht door laatstgenoemde, met in zijn directe spoor de Fransman en de Rus.
 

Friesland

Well-known member
Als biatlon als een tijdrit gaat is het toch minder leuk...
Ik vind het vooral vreemd dat er vrijdag en zaterdag medailles te winnen zijn. Bij de tienkamp krijg je toch ook geen medailles omdat je na 4 onderdelen in de top-3 staat? Bij de noordse combinatie wordt er toch ook geen kampioen na het skispringen? Waarom dan wel bij het biatlon?

Natuurlijk kun je de redenatie ook omdraaien. Waarom wordt dit in andere sporten niet gedaan? Waarom krijgen de baansprinters geen medailles als ze een tijd moeten neerzetten (250m met vliegende start), die uiteindelijk de loting bepaald voor het sprinttoernooi? Waarom worden er geen medailles uitgedeeld voor het plaatsingsonderdeel in het boogschieten? Waarom worden er niet ook medailles uitgedeeld voor het neerzetten van de tijd bij de ploegenachtervolging schaatsen? Etc.
 
Bovenaan