Beste gastheer in het profvoetbal

Joost

Well-known member
Weet iemand nog welke categorien er waren, anders doe ik het uit mijn hoofd.

Almere City v Roda JC

Het Mitshubishi Forklift Stadion was het enige stadion waarin ik Roda nog nooit zag spelen. Dat ging ook niet eerder want Roda speelde nog nooit bij Almere. Hoewel er dus zo goed als niets op het spel stond keek ik er wel naar uit.

Kaartverkoop was verrassend eenvoudig. Een kort belletje van 13 hele seconde en het was gereserveerd en voorafgaand aan Roda tegen Jong Twente kon ik het ticket afhalen. Voor de verandering eens geen enkele restrictie. Het kaartje was 10 euro.

De route vanuit het zuiden naar het stadion is redelijk eenvoudig. Via de A2 en A27 belandt je in Almere. Alleen bij Hilversum was er enige vertraging maar dat was ingecalculeerd. Wat wel opviel was de ontzettend slechte staat van het wegdek op de A27 zogauw je de polder inrijdt. Het leek wel Belgie. Ik was dus anderhalf uur voor aftrap in Almere en besloot nog even wat te gaan eten in het centrum. Een vrij troosteloos maar functioneel geheel waar ik meerdere Rodafans tegenkwam die ook wat wilden eten.

Bij het stadion worden de uitsupporters direct een rondweg ingestuurd die 2,6km lang is en meer een veredeld fietspad met slecht asfalt is. Het staat wel netjes aangegeven en ik kwam geen enkele steward tegen totdat ik netjes geparkeerd stond en het uitvak in wilde gaan. De autocombi was beperkt maar de parkeerplaats bij het uitvak was meer dan genoeg ruimte, ik denk dat er zeker 75 auto's konden staan.

Een steward scheurde een hoekje van mijn kaartje en na een routinefouillering stond ik binnen. Op TV ziet het er niet best uit maar er was weinig aan te merken op dit vak. Het zicht was prima bijvoorbeeld. Het dak wordt ondersteund door smalle pilaren waar je geen last van hebt, alleen aan de rechterzijde is de hoekvlag niet helemaal zichtbaar. Het vak ligt wat verhoogd en er is zelfs in de hoek een baan gemaakt waarbij rolstoellen het vak kunnen bereiken. Dat heb ik in Nederland nog nergens anders gezien.

De catering was beperkt qua assortiment maar wel goedkoop. Frisdrank, koffie, chips, snoep en broodjes hamburger. Ik had het voorlaatste kopje koffie uit de thermoskan die door gebrek aan elektriciteit niet verwarmd kon worden maar die smaakte nog prima. Zeker voor maar 1,25.
Het meisje achter de catering was bloedmooi en dat ging tijdens de eerste helft ook als een lopend vuurtje door uit vak. In de rust stond er dus een kwijlende menigte Limburgers en Duitsers die een mooi plekje voor Maxim hadden gereserveerd in de bus terug.

Er is eigenlijk maar heel weinig aan te merken op het uitvak van Almere City. De faciliteiten zijn eenvoudig maar goed en het zicht is prima. Je komt dan maar aan 1 minpunt en dat is de verder troosteloze ambiance. De drie zijden met tribunes lijken weggeplukt van een amateurveld en met naar schatting 600 toeschouwers is het behoorlijk sfeerloos. Het voordeel van de lage tribunes is wel dat met een klein groepje je een hoop herrie kunt maken.
 

vakx2.0

Banned
Lijkt me dat we 1 jaar en 4 maanden na dit verslag weinig anders kunnen doen dan FC Almere kronen tot Beste Gastheer van het betaalde voetbal.

Gefeliciteerd!
 

Joost

Well-known member
Lijkt me dat we 1 jaar en 4 maanden na dit verslag weinig anders kunnen doen dan FC Almere kronen tot Beste Gastheer van het betaalde voetbal.

Gefeliciteerd!

Het verslagje van Telstar is helaas verloren gegaan. Die waren echt top.
 
Bovenaan