Belgische competitie

Miramar

Well-known member
KV Mechelen van mijn vriend Danny Buijs van 0-1 achter naar 2-1 voor en van 2-4 achter naar 5-4 voor ..
 

Abubakari

Well-known member
Wat is er eigenlijk aan de hand met de zelfverklaarde god van het (Belgisch) voetbal? Noa Lang moet het doen met invalbeurten van 20 minuten.
Björn Meijer niet, die is basisspeler en scoorde vandaag. Nog maar even voor de zekerheid gecheckt of het wel Björn Meijer was en niet Hennie Meijer of Sepp Meijer of Geert Meijer of whatever wat voor Meijer, maar het was echt Björn Meijer.
 

Pascallovic

Well-known member
Nieuwe trainer die aan het doorselecteren is. Ruud Vormer valt daardoor ook volledig buiten de boot en mag niet eens op de bank zitten. Noa Lang heeft al een flinke tijd terug aangegeven te willen vertrekken. Dan snap ik dat een trainer verder gaat met spelers die wel willen blijven. Probleem voor Noa is dat niemand op een hoger niveau hem wil hebben, want vorig seizoen was ie niet best en qua gedrag haal je wel een bepaald type persoon binnen. AC Milan zou maanden terug interesse hebben gehad, maar volgens mij hebben die met Charles de Ketelaere een andere keuze gemaakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd waar Vormer terecht komt. FC Utrecht is momenteel middenvelders aan het vastleggen, dus het zou logisch zijn als ze naast Hoedemakers en Toornstra ook Vormer vastleggen.

Lang die is inderdaad niet goed genoeg om zijn kutkarakter te compenseren. Zal na de transferdeadline wellicht weer wat meer in de pas willen lopen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Kende gisteren ook een zeer ongelukkige invalbeurt want blesseerde zich al bij zijn eerste actie, wat mogelijk een kruis kan maken over een transfer deze zomer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe goed/slecht is Vormer op dit moment eigenlijk? Slot wil eigenlijk een ervaren vervanger voor Aursnes.
 

Batigoal

Well-known member
Het niveau bij Club Brugge is de laatste jaren langzaam wel wat omhoog gegaan t.o.v. de rest vanwege CL-inkomsten en voor mijn gevoel is Vormer door de rest van het team wel voorbijgestreefd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord acteert op een niveau lager natuurlijk. Deels natuurlijk tactiek, maar Slot gaf aan dat Feyenoord niet genegen is om meerdere Timbertjes te doen, dus dat zou wel een streep door een Zerrouki transfer kunnen zetten. Al is het ook niet ondenkbaar dat FC Twente na donderdag wel bij zinnen komt. In combinatie met de keiharde wens van Slot voor ervaring is een jaartje Vormer geen gekke gedachte. Geeft spelers als Wieffer, Dermane en Hartjes weer een jaar om een stap vooruit te zetten.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zou niet willen beweren dat Feyenoord op een lager niveau dan Brugge acteert. Ik denk dat het niveau zeker als het elftal op elkaar is ingespeeld verwaarloosbaar zal zijn. Als Vormer niet goed genoeg is voor Brugge om tegenwoordig ook nog maar op de bank te zitten, dan gaat ie bij Feyenoord het ook niet maken. Dat gaat een bron van ergenis zoals Diemers of Hendrix worden voor de fans. Vind ik prima overigens.
 

Batigoal

Well-known member
Club Brugge smijt afgelopen week ook wel met transfersommen, voor Belgische begrippen dan. 10 miljoen voor een middenvelder van Midtjylland en 16 miljoen voor spits Yaremchuk van Benfica. Dat is de duurste Belgische binnenkomende transfer ooit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Club Brugge smijt afgelopen week ook wel met transfersommen, voor Belgische begrippen dan. 10 miljoen voor een middenvelder van Midtjylland en 16 miljoen voor spits Yaremchuk van Benfica. Dat is de duurste Belgische binnenkomende transfer ooit.
Twee topaanwinsten, dat dan weer wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker. Vroeger had Anderlecht toch de naam het geld te hebben? Champions League kan echt de verhoudingen veranderen. Zeer begrijpelijk dat ze bij Feyenoord alles op alles zetten om de strijd van PSV te winnen om de resterende Nederlandse CL miljoenen.

Bizar dat sommige nog steeds zo druk zijn met een risicovolle investering van een half miljard in een nieuw stadion met in het meest gunstige scenario 5 miljoen meer spelersbudget op zou leveren, terwijl je met het behalen van de CL en goed transferbeleid echt een veelvoud kan binnengehengelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zeker. Vroeger had Anderlecht toch de naam het geld te hebben? Champions League kan echt de verhoudingen veranderen. Zeer begrijpelijk dat ze bij Feyenoord alles op alles zetten om de strijd van PSV te winnen om de resterende Nederlandse CL miljoenen.

Bizar dat sommige nog steeds zo druk zijn met een risicovolle investering van een half miljard in een nieuw stadion met in het meest gunstige scenario 5 miljoen meer spelersbudget op zou leveren, terwijl je met het behalen van de CL en goed transferbeleid echt een veelvoud kan binnengehengelen.
Jij weet echt in elk topic wel een reden te vinden om het over Feyenoord te hebben. :ROFLMAO:
 

Hankie

Well-known member
Bizar dat sommige nog steeds zo druk zijn met een risicovolle investering van een half miljard in een nieuw stadion met in het meest gunstige scenario 5 miljoen meer spelersbudget op zou leveren, terwijl je met het behalen van de CL en goed transferbeleid echt een veelvoud kan binnengehengelen.

Dit blijft een misvatting er is een verschil tussen transferinkomsten en verhoging van je spelersbudget. De laatste heeft te maken met het ophogen en uitbreiden van het salarishuis, dit zou de toegevoegde waarde van het stadion zijn naast het normale beleid. Kijk de groei van Ajax in de Arena maar na.
 

Batigoal

Well-known member
Wel mooi dat deze zomer 3 Rode Duivels die nog nooit in de Belgische competitie hadden gespeeld, zijn gehaald door Belgische ploegen; na Alderweireld bij Antwerp en Boyata bij Club Brugge gaat Vertonghen nu naar Anderlecht. Leuk voor de Belgische competitie.
 

Kielse Rat

Well-known member
Voor het niveau van de Belgische competitie zeker een goede zaak, voor de Rode Duivels wellicht minder positief.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is Vertonghen niet toch al na het WK een beetje einde verhaal? Als Van Gaal zoveel eredivisiespelers naar Qatar kan meenemen, is een Vertonghe van Anderlecht meenemen toch ook geen ramp?
 

Batigoal

Well-known member
Ook Nacer Chadli gaat terug naar België, namelijk naar Westerlo!
Voor het niveau van de Belgische competitie zeker een goede zaak, voor de Rode Duivels wellicht minder positief.
Dat is zo, maar het lijkt me ook niet gezond om te blijven gokken op de oude vedettes. Er spelen inmiddels wel weer voldoende jongere Belgen in het buitenland, dus het is niet dat ze achter bovenstaande namen niemand meer hebben. Met De Ketelaere, Theate, Faes, Onana, Openda, Mangala en nog een aantal zijn er toch weer genoeg talenten die jaren meekunnen.
 
Bovenaan