Andere buitenlandse competities

Batigoal

Well-known member
Ludogorets volgens mij zelfs 3x achter elkaar! Maar goed, die hadden dan ook opeens een zeer rijke eigenaar.

Wel cool van FC Thun. Hun allereerste echt prijs ook nog eens.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Kaiserslautern

Dat is echt een bizar verhaal.

In 94/95 werden ze 4e en plaatsten zich voor de Uefacup
In 95/96 werden ze 16e en degradeerden, maar wonnen wel de DfB Pokal én speelden dus Europees voetbal
In 96/97 werden ze kampioen van de 2e BL en speelden ze dus opnieuw in Europa
In 97/98 werden ze kampioen van de 1e BL en mochten dus het jaar daarop de CL in.

De laatste twee jaar onder Koning Otto.

Batigoal

Well-known member
Dat is echt een bizar verhaal.

In 94/95 werden ze 4e en plaatsten zich voor de Uefacup
In 95/96 werden ze 16e en degradeerden, maar wonnen wel de DfB Pokal én speelden dus Europees voetbal
In 96/97 werden ze kampioen van de 2e BL en speelden ze dus opnieuw in Europa
In 97/98 werden ze kampioen van de 1e BL en mochten dus het jaar daarop de CL in.

De laatste twee jaar onder Koning Otto.
Hadden ze destijds na de degradatie niet gewoon nog een goed team waardoor ze gelijk weer promoveerden? Dan vind ik het eigenlijk al wat logischer klinken dat ze daarna direct doorstootten voor de titel. Al blijft het natuurlijk razend knap.

In Denemarken heeft Aarhus GF toch wat puntjes verspeeld de voorbije weken, waardoor FC Midtjylland heel dichtbij kwam. Afgelopen weekend stond Midtjylland een minuut voor tijd virtueel aan kop, maar Midtjylland speelde echter gelijk en AGF won alsnog, waardoor ze weer 2 punten voorstaan. Spannende titelrace dus!

In Oostenrijk zit het ook nog dicht bij elkaar bovenin, maar kan koploper LASK Linz (2 punten voor op huidig kampioen Sturm Graz) de eerste landstitel sinds 1965 winnen als ze het volhouden. Ze hebben al de beker gewonnen voor het eerst sinds datzelfde 1965.

Zit even naar nog wat andere competities in Europa te kijken. Wat me direct opviel was dat kampioen Dinamo Kiev waarschijnlijk voor het eerst in jaren in de competitie buiten de Europese plaatsen gaat eindigen. Maar zij hebben nog de bekerfinale tegoed tegen een ploeg van het tweede niveau, dus uiteindelijk zullen ze zich toch kwalificeren. Daardoor gaan wel onbekende ploegen als LNZ Cherkasy en FK Polissiya Europa in.

En in Roemenië lijkt CSU Craiova voor het eerst sinds 1991 de landstitel te pakken. Eindigden wel al jaren standaard top 3, dus die titel zat er al een tijdje aan te komen. FCSB wint bijna al zijn wedstrijden in de degradatiepoule dus is niet meer in de problemen gekomen.

erka

Well-known member
Van LASK is echt bizar, want die stonden voor de winterstop nog diep in het rechterrijtje.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ludogorets volgens mij zelfs 3x achter elkaar! Maar goed, die hadden dan ook opeens een zeer rijke eigenaar.

Wel cool van FC Thun. Hun allereerste echt prijs ook nog eens.
Wel al een keer 2e geworden, want speelden toen tegen Ajax in de CL (2005 ofzo)

Bovenaan