Alles heej is VVV

Maasveld

Well-known member
Ik lees berichten dat het binnenkort wel eens afgelopen kan zijn met VVV? De schulden zouden dusdanig zijn dat er wel eens een faillissement kan aankomen. Hopelijk kan het tij nog gekeerd worden!
De berichten komen voort uit het feit dat VVV nu een WHOA-procedure is gestart. Kort gezegd, hiermee kan VVV via de rechter een betalingsregeling met alle schuldeisers afdwingen. Dat het financieel niet goed gaat staat buiten kijf, maar dat werd 2 maanden geleden al naar buiten gebracht. Mij bekruipt een beetje het gevoel dat de berichten van nu door de landelijke media een tikkeltje worden overdreven. Ik heb in ieder geval het volste vertrouwen in de huidige interim-directeur (en tevens clubgenoot). Hij heeft al vaker bedrijven die in zwaar weer zitten uit het slop getrokken. En uiteindelijk denk ik ook wel dat er iemand of enkele iemanden uit Venlo met de portemonnee gaat/gaan zwaaien als het echt niet meer anders kan. Voor de toekomst denk ik dat er op bestuurlijk vlak wel iets moet gaan veranderen. Dat het zover is gekomen is niet alleen AD Marco Boogers aan te rekenen, maar zeker ook de RvC. Die heeft echt grandioze oogkleppen op gehad.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Wat is de oorzaak van de huidige problemen maasveld? Op te grote voet geleefd? Of de degradatie van twee jaar geleden?
 

Maasveld

Well-known member
Wat is de oorzaak van de huidige problemen maasveld? Op te grote voet geleefd? Of de degradatie van twee jaar geleden?
Degradatie, corona, maar vooral een onrealistische begroting. In feite is er afgelopen seizoen vol ingezet op promotie. Om het plaatje kloppend te krijgen is er een veel te hoog bedrag aan transferinkomsten begroot. Vooral dat is de bestuurders aan te rekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Degradatie, corona, maar vooral een onrealistische begroting. In feite is er afgelopen seizoen vol ingezet op promotie. Om het plaatje kloppend te krijgen is er een veel te hoog bedrag aan transferinkomsten begroot. Vooral dat is de bestuurders aan te rekenen.
Het bericht van de Limburger schetste een behoorlijk ernstig beeld.

Als de grootste schulden bij de fiscus zitten dan is er echt enorm wanbeleid gevoerd. VVV heeft NOW ontvangen, best veel zelfs, maar daarnaast ook nog uitstel van betaling gekregen?
 

Jef400

Well-known member
Nou moeten we De Limburger ook niet altijd even serieus nemen. Die maken de problemen klein bij Roda en vergroten die bij andere clubs uit om de door hun geliefde Sporting Limburg er doorheen te drukken.
 

Maasveld

Well-known member
Het bericht van de Limburger schetste een behoorlijk ernstig beeld.

Als de grootste schulden bij de fiscus zitten dan is er echt enorm wanbeleid gevoerd. VVV heeft NOW ontvangen, best veel zelfs, maar daarnaast ook nog uitstel van betaling gekregen?
Dat is toch niet zo gek dat ze zowel NOW als uitstel van betaling hebben ontvangen? Lijkt me dat vrijwel elke club dit heeft.
 

Joost

Well-known member
Dat is toch niet zo gek dat ze zowel NOW als uitstel van betaling hebben ontvangen? Lijkt me dat vrijwel elke club dit heeft.
De NOW subsidie was ook bedoelt om uitgaven zoals loonheffing te compenseren. In het geval van VVV hebben ze dus de loonheffing niet betaald én de subsidie gehad.

Ik zag in het overzicht ook dat VVV NOW heeft aangevraagd over alle acht mogelijke periodes. Tot nu toe is periode 1 en 2 afgerekend en is duidelijk dat er over periode 2 in het geheel geen recht was op NOW en die ruim 7 ton moet al helemaal terug. dat was jun-sep 2020. Waarom is er voor latere periodes dan nog subsidie aangevraagd.
 

Joost

Well-known member
Nou moeten we De Limburger ook niet altijd even serieus nemen. Die maken de problemen klein bij Roda en vergroten die bij andere clubs uit om de door hun geliefde Sporting Limburg er doorheen te drukken.
Rare opmerking. De Limburger is een krant met uitstekende onafhankelijke journalistiek. Wat Roda en Sporting Limburg hier uberhaupt mee te maken hebben weet ik niet.
 

Maasveld

Well-known member
De NOW subsidie was ook bedoelt om uitgaven zoals loonheffing te compenseren. In het geval van VVV hebben ze dus de loonheffing niet betaald én de subsidie gehad.

Ik zag in het overzicht ook dat VVV NOW heeft aangevraagd over alle acht mogelijke periodes. Tot nu toe is periode 1 en 2 afgerekend en is duidelijk dat er over periode 2 in het geheel geen recht was op NOW en die ruim 7 ton moet al helemaal terug. dat was jun-sep 2020. Waarom is er voor latere periodes dan nog subsidie aangevraagd.
Als er niet veel geld is heb je de ontvangen NOW volledig nodig om de salarissen uit te betalen. Dat zal bij menig andere club van de grootte van VVV niet anders zijn.

Ik heb ook even gekeken in het NOW-register. Wat je schetst geldt voor vrijwel alle clubs van de grootte van VVV.
 

Joost

Well-known member
Ik lees weinig concreets. Er zijn wat initiatieven om de inkomsten op te hogen maar dat lijkt allemaal klein bier te zijn.
 

Maasveld

Well-known member
De notoire laatkomer en gameverslaafde Allouch is verkocht aan Sabail FK uit Azerbeidzjan. Als vervanger wordt Milan Robberechts van Fortuna Sittard gehuurd. Verder keert doelman Delano van Crooy wederom terug op het oude nest. Door de schorsing van Jan de Boer zal hij vanavond meteen plaatsnemen onder de lat.

Meest positieve echter is dat de WHOA-procedure succesvol is afgerond. De blik kan weer op de toekomst worden gericht!
 
Bovenaan