Algemene prestaties in Tokyo

Kielse Rat

Well-known member
Ze waren al wereldkampioen, die zijn echt goed nu.

Volgens mij het eerste teamgoud van België sinds 1920 op de Spelen.
Op de vorige Spelen ook al zilver gepakt. Na de Spelen stoppen wel enkele spelers bij de nationale ploeg dus het was voor dit team de laatste kans om nog eens een grote slag te slaan.
Dat is lastig precies aan te geven omdat dat afhangt van de tijd die er gelopen wordt. Als er 2.10 gelopen wordt door Vetter is dat verschil anders dan als ze 2.05 loopt, maar idd rond de 4,5 seconde.
Thiam is normaal gesproken wel de betere loopster van beide vrouwen, maar het kan nog alle kanten uit. Zowel voor goud als voor brons is het een ouderwetse Nederland-België.

Maasveld

Well-known member
Ja, dat dacht ik eerst ook, maar heb even nagekeken, bij een gelijke stand wordt gekeken per hoogte. Die Russische had al 2x fout gesprongen op 4.90 (en die Amerikaanse maar 1x), dus zelfs bij halen 4.90 zou ze 2e hebben gestaan.
Ah oke, ik dacht dat het over het totaal aantal foutsprongen ging.

Friesland

Well-known member
Helaas, foute bingo voor Bonevacia. (gestolen van de commentator bij het baanwielrennen).
Ik vraag mij overigens af of een foute bingo dat hetzelfde is als een valse bingo of dat het een bingo zoals in de Lingofinale is, waar je juist een bingo moet voorkomen.

JMD

Well-known member
Heb even nagerekend (nou ja, via een site)
Als Vetter 2.05 loopt dan moet Thiam 2.09.33 lopen, dus 4,33 inhalen
Als Vetter 2.10 loopt dan moet Thiam 2.14.45 lopen, dus 4,45 inhalen.

Dat gaat niet gebeuren, dat weet ik, (en zeker 2.05 is wel heeeeeeeeel enthousiast) maar dit om even aan te geven dat je dus niet (zoals bv bij schaatsen) kan aangeven wat je precies moet inhalen.

JMD

Well-known member
Even een vleugje karate gekeken net op de livestream, is wel leuker dan taekwondo.
Ja, en worstelen is ook leuk. Daar gebeurt best veel. En als er te lang niks gebeurt verzinnen ze daar wat op...

Alhoewel die karate die je zag wel de kumite is. Dat kata sloeg echt nergens op, valt wat mij betreft in de categorie paardendressuur, synchroonzwemmen.

erka

Well-known member
Trouwens, bij Eurosport hebben ze Elson als co-commentator bij het basketbal. Daar is ook geen groot verslaggever aan verloren gegaan. Voegt echt helemaal niks toe. De echte commentator moet hem alles voorzeggen.

JMD

Well-known member
Stekelenburg ook heel prettig in interviews.
Zeker. De appel valt niet ver van de boom. Zijn vader was ook een prettige verslaggever/interviewer (en tevens rector van een school in Amsterdam).
En zijn halfbroer (Milan van Dongen) is ook niet slecht.

JMD

Well-known member
Zou wel mooi zijn als de Nederlandse en Belgische dames het podium van de zevenkamp bevolken.

Bovenaan