Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Tsja, die clubs hebben tegenwoordig meer geld. Maar in dit geval zou dat prima zijn, die Vicente lijkt me niet echt een versterking.

erka

Well-known member
Omdat het megalomane Birmingham City eigendom is van een stinkend rijke Amerikaan en van zijn zakenpartner Tom Brady.

Mijn beeld van de Championship is dat ca. de helft van de clubs probeert op een 'normale' manier de club te runnen en de andere helft dit soort eigenaren heeft die oneindig veel geld hebben, maar als het mislukt hun handen er ook weer vanaf trekken waardoor je direct instort. Tegen dat soort eigenaren kun je als Ajax niet op.

JMD

Well-known member
De laatste weken heeft Ajax ook met 6-0 van een om die wedstrijd heen zeer matig AZ verloren en thuis tegen een club uit het rechterrijtje een 2-0 voorsprong verprutst.
Kortom, zo overtuigend is het nou ook weer niet.
Ik zeg nergens dat het overtuigend is, maar je bent toch met me eens dat Ajax nu in betere vorm is dan Feyenoord?

JMD

Well-known member

Ontluisterend als we al niet meer kunnen concurreren met een club uit de Championship
Hebben ongeveer net zoveel tv geld te verdelen als de eredivisie, die competitie (misschien wel 1 van de spannendste van Europa) is qua niveau echt vergelijkbaar met ons. En idd wat erka zegt, er zit bij een aantal clubs een flink rijke eigenaar achter die hopen door investeren het walhalla van de PL te halen (en dan er flink aan te verdienen). Punt is alleen dat er elj jaar maar 3 promotieplekken zijn, dus voor velen wordt dit een probleem.

Of het dan slimmer is om op het 2e niveau van Engeland te spelen of in de top van Nederland (met kans op prijzen en CL (Europees) is een tweede, ik zou dan altijd voor het laatste kiezen, maar goed.

Abubakari

Well-known member
Tsja, die clubs hebben tegenwoordig meer geld. Maar in dit geval zou dat prima zijn, die Vicente lijkt me niet echt een versterking.
Ik zou de Spanjaard voorlopig ook maar in Spanje laten. Spanjaarden floppen doorlopend bij Ajax.
Ik zeg nergens dat het overtuigend is, maar je bent toch met me eens dat Ajax nu in betere vorm is dan Feyenoord?
Ik denk dat het niet zo veel scheelt.

Bovenaan