Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Zinchenko is op papier wel een mooie aanwinst. Veel ervaring, harde werker, multi-inzetbaar. Alleen wel even de vraag hoe wedstrijdfit hij is, maar goed anders had je hem waarschijnlijk niet kunnen halen. In principe heb je, als de backs fit zijn, wel een mooie defensie met Tomiyasu-Itakura-Baas-Zinchenko. Nu nog een goeie 6 erbij en dan mag het niet meer zo'n gatenkaas worden zou je zeggen. Aanvallend zit het wel goed.

ALenstra

Well-known member
Volgens AD is Ajax in onderhandeling met Osasuna over een permanente transfer van Raúl Moro. Verder zou Branco van den Boomen op huurbasis naar Angers gaan.

Batigoal

Well-known member
Nog meer transfernieuws, want ook Edvardsen lijkt te vertrekken met diverse clubs uit de Eredivisie die interesse hebben. En dan zou Yaser Asprilla van Girona de nieuwe versterking op de vleugels worden. En we zijn met Arsenal nog in gesprek om Norgaard te huren voor de 6-positie.

Dan gebeurt er best veel nog in januari. Had ik niet verwacht. Vind het wel jammer dat ze Moro zo snel alweer laten gaan, hopelijk voor een goede transfersom, want je wilt niet dat je na de afgelopen jaren (Mikautadze, Forbs, Conceicao) weer veel te snel een aanvaller afschrijft. Wat Moro tot nu toe liet zien was niet echt goed, maar hoeveel kansen in de basis heeft hij nou gehad? Soms moeten spelers ook gewoon wennen en het is nou niet dat hij terecht kwam in een geoliede machine. Afijn, bekend verhaal dus. Wie weet dat Asprilla wel een schot in de roos is.

Abubakari

Well-known member
Eens wat Moro betreft. Laat hem eens een periode staan. Aan de andere kant zijn succesvolle Spanjaarden bij Ajax vrij zeldzaam. Gabri is de enige die ik kan bedenken en dat eas dan weer juist geen creatieve speler.

Abubakari

Well-known member
Moro weg voor 8 miljoen, van de zomer nog voor 11 gekocht...

Yaser Asprilla. Zoon van?
Maar wel een hele dik doorverkooppercentage erbij.
Moro (en zijn vriendin ook) had heimwee en wilde graag terug. Ook niet handig om ze dan tegen hun zin in Amsterdam te houden.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
Voor Moro krijgen we slechts 5 miljoen direct zelfs. Dat kan wel meer worden met wat bonussen (zullen wel dingen zijn als Osasuna handhaaft zich, aantal basisplaatsen etc.) en afhankelijk van de uitbetaling van die bonussen behoudt Ajax een deel van de transferrechten. Tsja, ik vind de deal steeds minder worden.

Ondertussen gaat Resink naar Benfica en lijken andere targets toch niet haalbaar. Nog een weekje en buiten de geblesseerde Tomiyasu is er nog niet niemand daadwerkelijk gekomen. Voorlopig is het een typische Kroes-transferwindow.

Abubakari

Well-known member
Ik las dit:

‘Voor de nummer zes-positie hebben ze zo’n vijf tot tien lijntjes uitliggen naar ervaren spelers die in een grote competitie spelen, maar de laatste weken horen dat er weinig perspectief is. Je hebt natuurlijk dat WK dat eraan komt. Dan hoopt Ajax toe te slaan. Het voorwerk ligt er, nu moet iemand happen. Dat wordt richting het einde van de window wel spannend.’

Nu weet ik dat Batigoal nooit erg optimistisch is (en dat is ondertussen ook niet verwonderlijk) maar ik hou toch goede hoop dat er nog wat komt.

JMD

Well-known member
Tomiyasu schijnt ook al bijna fit te zijn.

Gezien de vorm de laatste weken in de competitie is dit Ajax toch gewoon de favoriet voor plek 2?

Bovenaan