Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Wie doet momenteel het transferbeleid bij Ajax? Ik lees namelijk net dat Kelvin de Lang (hoofd scouting) ook weggaat.
Dat is de taak van een TD.

Het is een publiek geheim dat er al jaren amper naar de scouting wordt geluisterd, daarom zijn er ook zoveel vertrokken. En volgens mij heeft De Lange al eerder te horen gekregen dat hij geen hoofd scouting zou blijven bij de komst van de nieuwe TD. Die combinatie zal er wel voor zorgen dat hij nu opstapt.

stc

Well-known member
Dat is de taak van een TD.

Het is een publiek geheim dat er al jaren amper naar de scouting wordt geluisterd, daarom zijn er ook zoveel vertrokken. En volgens mij heeft De Lange al eerder te horen gekregen dat hij geen hoofd scouting zou blijven bij de komst van de nieuwe TD. Die combinatie zal er wel voor zorgen dat hij nu opstapt.
Duidelijk, maar hoe kan je bv zonder technisch directeur spelers aantrekken? Als er niet wordt geluisterd naar de scouting, wat heeft het dan voor nut om scouts te hebben?

Eef de Kip

Well-known member
Nou, het is de bedoeling dat de organisatie zo wordt ingericht dat we - ook - naar de scouts gaan luisteren. Vandaar dat we die paar scouts die we nog hebben toch nog even aanhouden.

Batigoal

Well-known member
Duidelijk, maar hoe kan je bv zonder technisch directeur spelers aantrekken? Als er niet wordt geluisterd naar de scouting, wat heeft het dan voor nut om scouts te hebben?
Jij hebt gemist dat het aankoopbeleid de afgelopen paar seizoenen niet zo best was en daar veel kritiek op is geweest?

Hankie

Well-known member
De scouting wordt altijd zo enorm groot gemaakt, die kijken vaak niet verder dan voetballende kwaliteiten. Daarnaast spelen er nog 100 zaken, zowel financieel als sportief.

Bovenaan