Ajax Nieuwstopic

Batigoal

Well-known member
De nieuwe algemeen directeur Alex Kroes gaat geen technisch directeur aanstellen, want hij gaat zelf de transfers doen, in samenspraak met de nieuwe trainer en het technisch hart. Weet niet of ik dit nou zo'n sterk plan vind.

En verder zetten we volgens hem de titelaspiraties voorlopig even in de ijskast. Dat is een ongewone uitspraak bij Ajax, maar op dit moment helaas wel realistisch. Alhoewel het met een paar geslaagde aankopen en een goede trainer snel kan gaan, maar dat is de afgelopen 2 jaar ook niet bepaald gelukt.
 

JMD

Well-known member
Co Adriaanse zei dat volgens mij bij zijn binnenkomst in 2000 ook dat Ajax niet voor de titel zou gaan. Dat bleef hem zijn hele periode achtervolgen...

En ja, het gat is nu heel groot, maar kan ook snel weer dicht zijn als de andere ploegen gekke dingen doen. PSV werd in 2014 iets van 4e/5e op een straatlengte van Ajax, maar het seizoen erna kampioen met een clubrecord aantal punten...
 

JMD

Well-known member
Henderson ook minstens tm de Klassieker eruit.
Pluspuntje: Sutalo ook er voorlopig uit, dat is niet ongunstig.
 

Batigoal

Well-known member
We houden weinig over. Het is de laatste jaren wel een standaard verhaal geworden bij Ajax dat je ervan uit kunt gaan dat elke blessure veel langer duurt dan aanvankelijk aangegeven of verwacht. De medische staf is zo ongeveer de enige groep mensen die er nog steeds zitten, maar daar mag ook wel vernieuwing komen geloof ik.
 

JMD

Well-known member
Misschien moeten de medische mensen van Ajax en PSV eens met elkaar op nascholing, want bij ons gebeurt precies hetzelfde...
 
Bovenaan