Ajax' Kampioensfeest 2019 De Graafschap-Ajax

Ajax' Kampioensfeest 2019 De Graafschap-Ajax


  • Totaal aantal stemmers
    13

JMD

Well-known member
Kijken hoe Ajax dit toch weer weet te verneuken. Zit geen enkel makkelijk potje bij....

In de huidige vorm van Ajax ook??? Was het het Ajax van februari geweest dan had je gelijk.
Verder is PSV helemaal uit vorm en hebben die uit in 2019 alleen nog bij Excelsior en VVV (laatste minuut) gewonnen, en dan is Willem II en AZ uit een garantie voor puntverlies.
 

Atreides

Well-known member
In de huidige vorm van Ajax ook??? Was het het Ajax van februari geweest dan had je gelijk.
Verder is PSV helemaal uit vorm en hebben die uit in 2019 alleen nog bij Excelsior en VVV (laatste minuut) gewonnen, en dan is Willem II en AZ uit een garantie voor puntverlies.

Programma van Ajax is echt enorm
druk en belastend. Meestal heeft Ajax ook de beste spelers maar wordt in de praktijk vaak gewoon geen kampioen.

Ook is het een gewoonte op dit forum dat jij de ineenstorting van PSV voorspelt en dat vaak vies tegenvalt.

Objectief gezien is Ajax nu wel licht favoriet. Maar dat zegt feitelijk geen reet.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie FC Groningen uit als sleutelwedstrijd voor Ajax. Ze hebben het daar altijd erg moeilijk, Groningen verliest niet veel na de winterstop en ze houden het achterin goed dicht. Dat wordt pittig na een zware CL-wedstrijd waar je of zeer euforisch uitkomt, of zeer teleurgesteld. Als ze in Groningen winnen, mag het eigenlijk niet meer misgaan. Thuis hoor je sowieso alles te winnen en je laat je toch niet nog een keer piepelen in Doetinchem met een naderende titel.
 

JMD

Well-known member
Ook is het een gewoonte op dit forum dat jij de ineenstorting van PSV voorspelt en dat vaak vies tegenvalt.
Jij (en ook bv Pascallovic eerder dit seizoen) overtreffen al mijn normale negativisme dit jaar. Toen PSV 5 punten voorstond in september was de titelstrijd al beslist... Toen Feyenoord PSV versloeg en het gat 2 punten werd was het alsnog beslist (want PSV zou geen punten meer verspelen). PSV zou 'wel even' winnen bij Utrecht, Heerenveen en Vitesse... Werd steeds puntverlies. Ajax zou het volgens jullie lastig krijgen tegen PEC en Emmen en .... Terwijl je Juve partij geeft en Real en Bayern wegspeelt.

Heb je PSV gezien de laatste weken? En Ajax? Ajax is in bloedvorm en PSV heeft het al moeilijk met De Graafschap. Wij winnen echt geen 4 duels (die 2 thuis wel ja, maar die uitpotten...). Ik denk dat Ajax aan 3 zeges genoeg heeft, die gaan ze echt wel halen.
 

Abubakari

Well-known member
Programma van Ajax is echt enorm
druk en belastend. Meestal heeft Ajax ook de beste spelers maar wordt in de praktijk vaak gewoon geen kampioen.

Ook is het een gewoonte op dit forum dat jij de ineenstorting van PSV voorspelt en dat vaak vies tegenvalt.

Objectief gezien is Ajax nu wel licht favoriet. Maar dat zegt feitelijk geen reet.

Ga jij maar naar de Meerdijk, schijterd. Ik heb niks met misplaatste arrogantie, maar dat schijthazen gedoe en indekken is net zo irritant.
 

Janssen

Well-known member
?Jullie worden kampioen?, ?nee jullie worden kampioen!? ?Neenee, jullie worden kampioen!!!?

:eek:mg:
 

Atreides

Well-known member
Ga jij maar naar de Meerdijk, schijterd. Ik heb niks met misplaatste arrogantie, maar dat schijthazen gedoe en indekken is net zo irritant.

'so you think you can De Simao', we got a winner.

Valt me vies van je tegen Abu. Met je Groningen shirtje. Krijg ik regelmatig gezeik met Janssen en Satyr wegens 'te positief' ben ik voor jouw weer te realistisch.

Misschien moet je gewoon een keer kijken naar de historie van Ajax van na van Gaal. Elk jaar torenhoog favoriet, meeste analisten verwacht dat Ajax kampioen wordt en dan zijn we na 21 jaar een luttele 7 titels verder (98, 2004, 2004, 2001, 2012, 2013 en 2014). Indekken doe je maar juridisch en moet je niet op een voetbalforumpje zoeken.



De praktijk is gewoon dat Ajax puur statisch gezien meestal het beste presteert maar dat resultaten voor andere competities nu eenmaal niet meetellen voor de eredivisie.
 

Abubakari

Well-known member
Ga toch weg met je ElSimao act. Dat is al een kansloze wanker die zijn weerga niet kent, moet je vooral gaan imiteren.

Satyr en Janssen neemt ook niemand serieus als het om Ajax gaat (en anders meestal ook niet) dus om je daar nou wat van aan te gaan trekken.

Daarnaast heb ik geen Groningen shirtje. Kijk ik naar het nu en niet naar de laatste 21 jaar. Met deze selectie moet je gewoon je laatste 5 wedstrijden kunnen winnen, dan ben je kampioen. En aangezien die gasten zelf ook weten hoe dicht ze bij de titel zijn verwacht ik ook niet anders dan 5 zeges. Alles anders zou met dit team een schande zijn.
 

JMD

Well-known member
2 speelrondes verder staan Ajax en PSV nog steeds gelijk qua punten. PSV is 2 doelpunten dichterbij gekomen, maar gaat dat saldogat van 10 niet meer goedmaken, en het moet dus hopen op een misstap van Ajax.

Met nog 4 duels te gaan is dit de stand:
1) Ajax 80 (+81)
2) PSV 80 (+71)

Het resterende programma:
34: AZ - PSV, Ajax - FC Utrecht (alle duels tegelijk)
33: PSV - Heracles, De Graafschap - Ajax (alle duels tegelijk)

Als PSV en Ajax beiden hun laatste duels winnen dan wordt PSV normaal gesproken dus geen kampioen, maar is het wel de beste nummer 2 ooit. Dat record is momenteel in handen van Ajax in 2009-2010.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kampioensrace 2018-2019

Kampioensrace 2018-2019

Dus als we de competitie voor PSV nog even verlengen, dan worden ze kampioen. Ik las dat Willem II er gisteren geen zin in had. Had je toch met meer doelpunten verschil kunnen winnen.
 
Bovenaan