Ajax in Europa 2022/2023

Abubakari

Well-known member
en
Wel echt onbegrijpelijk dat Heitinga daarvoor de andere helft van het goede linkerkantje voor Europa ervoor heeft geslachtofferd. Die wil gewoon niet winnen, blijkbaar.
Als ze gas geven, maar met de huidige gasprijzen blijkt dat niet haalbaar.
Ik blijf het jammer vinden dat Bergwijn wel speelt en Brobbey niet.
 

Abubakari

Well-known member
Ondanks zijn beperkte speeltijd wel topscorer van Nederland. En iemand die goals maakt is altijd handig in het voetbal.
 

Pascallovic

Well-known member
Echt hoe kun je het uit je strot krijgen na dat wangedrag. Het is ook niet dat je echt dichtbij de volgende ronde bent geweest of dat de tegenstander 90 minuten lang heeft lopen zuigen. De tevredenheid over het spel en dat het goed zou zijn snap ik ook niet. Het was niet veel en in 50 minuten heb je er 3 tegen, terwijl je van tevoren weet hoe belangrijk het is om de boel gesloten te houden en standaardsituaties te vermijden. Sowieso dat je je keeper wat kunt verwijten bij die 2-0 en Timber bij die 3-1. Zo'n type kopduel met hem kostte ons vorig seizoen ook al de kop tegen Benfica (Al zat daar ook nog een klungelende keeper bij). Daar heeft ie dus niet zo heel veel van geleerd. Qua techniek heb je de betere voetballers, echter qua tactiek en de uitvoering daarvan ben je gewoon afgetroefd. In hoeverre je dan beter bent dan je tegenstander zoals men gisteravond riep is mij niet duidelijk. De tegenstander geeft je de bal. Dat is hun tactiek. Dat is geen indicatie dat je beter bent.
 

JMD

Well-known member
Vwb vorige week was ik het zeker met je eens, maar de eerste helft is Ajax toch gewoon ruimschoots beter? Maar je krijgt een lullige penalty tegen waaraan niemand wat kan doen en je keeper (die je er de afgelopen weken ook wel eens doorheen heeft getrokken) maakt een klungelige fout?

Net zoals je bv bij Excelsior aan alle kanten wordt weggecounterd en het bij rust ook 5-2 kan staan, maar sta je bij rust 0-1 voor... Dat gebeurt in het voetbal, en dat maakt het ook zo'n leuk spelletje (alhoewel je van gisteren baalt natuurlijk, snap ik ook wel), maar scorebordjournalistiek brengt je niet verde.
 

Pascallovic

Well-known member
Vwb vorige week was ik het zeker met je eens, maar de eerste helft is Ajax toch gewoon ruimschoots beter? Maar je krijgt een lullige penalty tegen waaraan niemand wat kan doen en je keeper (die je er de afgelopen weken ook wel eens doorheen heeft getrokken) maakt een klungelige fout?

Net zoals je bv bij Excelsior aan alle kanten wordt weggecounterd en het bij rust ook 5-2 kan staan, maar sta je bij rust 0-1 voor... Dat gebeurt in het voetbal, en dat maakt het ook zo'n leuk spelletje (alhoewel je van gisteren baalt natuurlijk, snap ik ook wel), maar scorebordjournalistiek brengt je niet verde.
Op basis waarvan was Ajax ruimschoots beter voor rust? Omdat ze de bal kregen van de tegenstander en met dat balbezit 1 kans van Bergwijn bij elkaar hebben gespeeld? Het is de kunst om fouten af te dwingen. Voetbal is immers ook een spel van wie de minste fouten maakt in dit soort potjes. Voor rust heeft Ajax met die kans van Bergwijn 1 fout afgedwongen en Union heeft 2 fouten afgedwongen. Die klungelige fout van Rulli heeft Ajax aan de andere kant nooit kunnen afdwingen bij de tegenstander, omdat die keeper in de eerste 130 minuten letterlijk geen bal gehad heeft. Als je dan een keer wel een kans krijgt moet of Bergwijn hem maken, of Kudus moet zorgen dat ie niet kinderlijk buitenspel staat voor de rebound (Dat is basisleerstof, wat je in de jeugd al wordt bijgebracht). Dat zijn niet zulke onbelangrijke details zullen we maar zeggen. Over die hoekschop waar die penalty uitkomt kun je ook nog zeggen dat die Union speler überhaupt die bal niet tegen een arm moet kunnen koppen en dat Bassey de bal vanaf het moment van nemen tot aan dat die bal tegen zijn arm komt 1x de tegenstander en 2x de bal uit het oog is verloren. Niet echt foutloos verdedigd zullen we maar zeggen.
 

JMD

Well-known member
Ajax mag volgende week aantreden tegen Ludogorets Razgrad, de Bulgaren wonnen thuis met 5-1 nadat ze met 2-1 verloren hadden in Kazachstan
 

bqandy

Well-known member
Ajax komt in ieder geval één oude bekende tegen. Doelman Sergio Padt. Was ook actief bij FC Groningen.
 

Reinoud

Well-known member
In de CL voorronde uitgeschakeld door Olimpija Ljubljana, dus dat zou een schande zijn mocht Ajax hier zijn handen vol aan hebben. Uit en thuis winnen en door zou toch moeten kunnen.
Die uitslag had ik niet op m'n netvlies. Ludogorets natuurlijk paar jaar CL bereikt en overwintert in Europa. Kennelijk hebben ze daar ook wel een jasje uit gedaan.
 

Batigoal

Well-known member
Het zal op zich wel goed moeten komen, maar als je de worsteling van de afgelopen weken ziet van Ajax zal het niet gemakkelijk gaan.
 

Abubakari

Well-known member
Het zal op zich wel goed moeten komen, maar als je de worsteling van de afgelopen weken ziet van Ajax zal het niet gemakkelijk gaan.
Je bedoelt de 10 tot 15 grote kansen tegen Heracles? Waar is wzawzdb gebleven? Okay, zo mooi als in 2019 zal het niet worden, maar zo slecht als begin deze eeuw is het ook niet.
 
Bovenaan