African Cup of Nations 2023 Quarter Finals

BlauwVinger

Well-known member
Quarter Finals

Het min of meer verrassende verloop van deze editie van de African Cup of Nations heeft na de knock-out fase de volgende paringen voor de kwartfinales opgeleverd.

Geen enkele kwartfinalist van de 2022 editie wist ditmaal door te dringen en verlieten het toernooi vroegtijdig. Gambia, Kameroen, Burkina Faso, Tunisië, Egypte, Marokko, Senegal en Equatoriaal Guinea.

Onder de landen die zich wél kwalificeerden bevinden zich de nodige underdogs én vier voormalige kampioenen, namelijk Nigeria, Zuid-Afrika, DR Congo en Ivoorkust.

De wedstrijden worden gespeeld op vrijdag 2 Februari en 3 Februari. Er wordt afgetrapt op de inmiddels vertrouwde tijden van 19.00 uur en 22.00 uur.


MdEs0pX.jpg

Disclaimer:

Genoemde tijden kunnen afwijken van Comorian Mean Time. De Comoren hebben één uur voorsprong op de EET (Eastern European Time) oftewel de UTC +02:00 tiidzone, op háár beurt twee uren vooruitlopend op de CUT (Coordinated Universal Time).
 

gevegt

Well-known member
Met een fantastisch genomen vrijetrap maakt Congo de 3-1 en zijn met nog tien minuten te spelen wel door.
 

Batigoal

Well-known member
Jammer dat Angola het niet wist te redden tegen Nigeria. Heb met een schuin oog meegekeken, maar ze hebben toch net wat te weinig gebracht. Het duo Gelson Dala-Mabululu heb ik eigenlijk niet gezien.

Lekkere vrije trap van Masuaku. DR Congo met behoorlijk wat bekende namen in de ploeg. Zijn een aardige outsider inmiddels.
 

Raul

Well-known member
Zou wat zijn, met een nieuwe coach tijdens het toernooi kampioen worden. Kan me niet heugen dat dat ooit gebeurd is bij een eindtoernooi.
Het zal Nigeria wel worden, daar komt geen muisje doorheen met Troost een Bassey superheld.
Ik geef je niet graag gelijk, maar ik vrees dat je gelijk gaat krijgen ;).

Hup Elfenbeinküste!
 

U.G.

Well-known member
Gaan die tien kleine stipjes voor de kust van Senegal het vanavond redden tegen Zuid-Afrika ? Ik ben superbenieuwd, ik dacht net nog ff snel een sjaaltje te kunnen scoren op de Schiedamse weg…maar ik had beter moeten weten ☺️ de grogue is gelukkig wel binnen, hoewel dat in 2013 achteraf een niet al te best idee bleek.

Que sera sera…força Amadora en R’dam-West.
 

Raul

Well-known member
Ik weet niet wat ik meemaak of wat ik net gezien heb maar Elfenbeinküste gaat volgens mij naar de halve finale. Het staat nu met 2-1 voor. Wat een bizarre wedstrijd.
 

Batigoal

Well-known member
Zonde voor Kaapverdië! Ik heb alleen de samenvattingen gezien, maar volgens mij was de reguliere speeltijd niet zo verheffend en kwamen de kansen pas in de verlenging. En dan heb je keeper Ronwen Williams van Zuid-Afrika die de dag van zijn leven heeft en er vier stopt. Dat is wel klasse hoor.
Ik weet niet wat ik meemaak of wat ik net gezien heb maar Elfenbeinküste gaat volgens mij naar de halve finale. Het staat nu met 2-1 voor. Wat een bizarre wedstrijd.
Had Ivoorkust niet veel geluk met 2 late goals? Mooi om die totaal verslagen reactie te zien van oud-voetballer Seydou Keita op het winnende doelpunt. Het thuisland flikt het weer. Op weg naar de titel dan maar? Kon je je niet voorstellen toen je ze zag voetballen in de groepsfase, maar ik zie het nu wel gebeuren.
 

U.G.

Well-known member
Succes! Het zou wel mooi zijn als Kaapverdië het redt.

Obrigado. Een stresspartij is wat het was, jogo bonito van Kaapverdië, maar zolang je niet scoort koop je er niks voor. Lichtelijk opportuun die uitval van Boulahrouz naar Bebé, maar Kaapverdië is inderdaad een sterk collectief, en als je iemand met ervaring binnen brengt met als doel dat meer te versterken, en je ziet wat Bebé dan doet…

Uitdrukkingen als ‘met opgeheven hoofd etc’ maakt het eigenlijk erger, ze hadden gisteren moeten winnen e basta. Jammer haaien, blijf goed scouten en misschien ooit tot op een WK.
 
Bovenaan