AFC Ajax in de Europa League 20/21

erka

Well-known member
Ik vind dat zo'n ongelofelijke pislul, die Veltman.
Na Nice zeggen dat er een aantal niet scherp waren, aldus de aanvoerder en dan vervolgens zo weer staan te kutten.

Ik ook.

De laatste keer dat Groningen bij Ajax won was in mei 1994, de afscheidswedstrijd van Pettersson, 3 dagen ervoor was Ajax kampioen geworden en speelden het duel 'op halve kracht' tegen een Groningen dat speelde tegen degradatie. Als Ajax zondag zo speelt als vandaag kan Groningen wel eens voor het eerst winnen sinds toen.

Ja, haha. Dat dacht jij. Wordt gewoon saaie 2-0 voor Ajax hoor. Ajax wil wat goedmaken en Nederlandse ploegen kunnen niet zo spelen als Rosenborg en het wordt trouwens altijd zoiets.
 

de waan

Well-known member
In 1983 hadden we 2,000 als co?ffici?nt. Dat halen we n.a.w. wel (vooral door de bonuspunten van Feyenoord en de al behaalde punten van vooral Utrecht, en de 12 duels die Feyenoord en Vitesse hebben), maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Andere tijd met veel minder wedstrijden en veel minder punten te behalen.
 

Marinos

Well-known member
Is keizer een schoolvriend van de Boer ofzo? Zelfde zaaddodende kut voetbal. Bah. Knikker hem er maar zo snel mogelijk uit.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Moet zeggen dat ik het niet vaak heb, maar wat heb ik me lopen ergeren aan Ajax zeg. Normaal ben ik altijd redelijk positief ingesteld als het over Ajax gaat, maar ik kan gewoon niets vinden waar ik een klein beetje hoop uit kan halen. Wat was dit verschrikkelijk slecht, en niet alleen vandaag maar vanaf de eerste offici?le wedstrijd.

En dan te bedenken dat je een paar maanden terug nog in de finale van de Europa League staat, en het is niet zo dat er een compleet nieuw elftal staat. Natuurlijk wordt er veel gesproken over Nouri, en ik kan me ook voorstellen dat je dat niet zomaar even verwerkt, maar we mogen het absoluut niet als excuus gebruiken.

We moeten volgende week keihard aan de bak en anders is het seizoen wat mij betreft al verloren en gaan we denk ik nog veel meer spelers kwijt raken in deze transferwindow.
 

Pascallovic

Well-known member
De Boer had nog minder ervaring dan Keizer en die wordt nog steeds op handen gedragen in Amsterdam.

Op handen gedragen valt wel mee. Veel dankbaarheid vanwege die 4 landstitels, maar ook flink besmet vanwege het voetbal die in de laatste 3 jaar gespeeld werd.
 

Abubakari

Well-known member
Dat het wat minder is dan vorig seizoen als je Traor?, Klaassen en Sanch?z mist kan ik nog wel in komen. Maar dat je in no time verworden bent tot een ploeg die zonder enige vorm van zelfvertrouwen defensief schutterend en aanvallend in bejaardentempo over het veld hobbelt niet. Nou ja, vorig seizoen begon ook zo. Al vrees ik dat dit langer gaat duren. En dat mag niet want dan is je seizoen alweer voorbij voordat begonnen is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar wel weer verloren punten voor ranking. Maar echt bijzonder hoe Ajax tegen Nice nog serieus wel een indruk maakte van titelkandidaat nummer 1 en die gaan weer een leuke Europese campagne tegemoet en dan na een potje Heracles en Rosenborg is het vertrouwen weg.
 

Eresd?g?

Banned
Ik heb er bijzonder weinig vertrouwen in maar heb op ??n of andere manier positief onderbuikgevoel. Hoop echt dat ze die blamerende nederlaag van gisteren goed kunnen maken in Noorwegen. Stel trouwens dat Ajax komende dagen aantal nieuwe spelers haalt, mogen deze nog worden ingeschreven voor de E.L.? Zijn die dan speelgerechtigd in de uitwedstrijd?
 

Marinos

Well-known member
Volgens mij moet je per ronde een selectie opgeven. Dus met deze jongens moeten we het doen.
 

Batigoal

Well-known member
Het team dat er nu staat is voor 90% hetzelfde als datgene dat een paar maanden terug sterke wedstrijden tegen Lyon en Schalke speelde. De tactiek lijkt helemaal nergens op en spelers lijken elkaar niet meer te coachen op het veld. Daarnaast staat de verdediging regelmatig veel te hoog, maar dat kunnen die jongens helemaal niet. Ja, Sanchez was de enige die onder Bosz nog wel eens een counter eruit kon halen, maar De Ligt oogt onzeker en Veltman en Viergever vervallen in hun oude, matige niveau. Op het middenveld wordt het tekort aan handelingssnelheid van Sch?ne met de week pijnlijker en Ziyech lijkt de eerste 4 wedstrijden al met zijn hoofd bij een andere club te zitten. Voorin zijn Younes en Dolberg uit vorm en je hebt gewoon niks om op terug te vallen. De enige die zijn niveau tot nu toe wel telkens haalt is Onana.
 

Maasveld

Well-known member
Het team dat er nu staat is voor 90% hetzelfde als datgene dat een paar maanden terug sterke wedstrijden tegen Lyon en Schalke speelde. De tactiek lijkt helemaal nergens op en spelers lijken elkaar niet meer te coachen op het veld. Daarnaast staat de verdediging regelmatig veel te hoog, maar dat kunnen die jongens helemaal niet. Ja, Sanchez was de enige die onder Bosz nog wel eens een counter eruit kon halen, maar De Ligt oogt onzeker en Veltman en Viergever vervallen in hun oude, matige niveau. Op het middenveld wordt het tekort aan handelingssnelheid van Sch?ne met de week pijnlijker en Ziyech lijkt de eerste 4 wedstrijden al met zijn hoofd bij een andere club te zitten. Voorin zijn Younes en Dolberg uit vorm en je hebt gewoon niks om op terug te vallen. De enige die zijn niveau tot nu toe wel telkens haalt is Onana.
Mwaoh, die zag er tegen Heracles toch ook niet daverend uit.
 

mainsupreme

New member
De zeperd tegen Rostov:

Jasper Cillessen
Jairo Riedewald

Jo?l Veltman
Kenny Tete
Nick Viergever
Davy Klaassen
Nemanja Gudelj
Riechedly Bazoer

58” Kasper Dolberg
Amin Younes
77” Mateo Cassierra
Anwar El Ghazi

46” Lasse Sch?ne
Bertrand Traor?

de zeperd tegen Rosenborg:


Andre Onana
Jo?l Veltman
Matthijs de Ligt
Mitchell Dijks
Nick Viergever
Donny van de Beek
Hakim Ziyech
Amin Younes
David Neres Campos
61” Justin Kluivert
Kasper Dolberg
66” Klaas-Jan Huntelaar
Lasse Sch?ne

Ongelooflijk hoeveel spelers je kan verslijten in ??n jaar, en dan staan Westermann en Sanchez er niet eens tussen.
 
Bovenaan