De eerste twee wedstrijden van Dresden kunnen al geen doorgang vinden en volgens Duitse media de twee wedstrijden erna zijn twijfelachtig vanwege kort na de quarantaineperiode en gebrek aan training. En dat gaat nog maar om 1 club.
Ze zullen zullen vast en zeker starten met de hervatting, maar het zal mij benieuwen hoe lang ze dat volhouden.
Het punt is alleen: deze situatie met Corona is voorlopig nog niet weg. Het kan zomaar nog 1 jaar duren. Moet je dan al die tijd wachten tot er niemand meer besmet kan raken? Maar dan moet je scholen, bedrijven, winkels, theaters enz ook sluiten tot die tijd.
Er zijn dus honderden tests uitgevoerd en er zijn er 2 positief. Dat zijn er natuurlijk 2 te veel, maar je kan het ook zo zeggen dat het er maar 2 zijn (op de naar schatting meer dan 700 testen (36 clubs x 20 spelers)).
Dat die positieve spelers in quarantaine moeten lijkt me logisch, maar de andere spelers van de club zijn toch ook getest, en dus blijkbaar niet positief. Waarom moeten die dan eigenlijk ook in isolatie, ze zijn toch niet positief? (ik begreep van Rutte van de week dat als een huisgenoot corona heeft jij je ook moet laten testen en tot de uitslag bekend is je ook in quarantaine moet (terecht), maar dat als de uitslag negatief is, je dat niet meer hoeft, waarom de spelers dan wel?)