2. Bundesliga en lager

zwammy

Well-known member
De Hamburgse politie heeft wel een lekkere week. Vorige week Pauli Dresden en vandaag hsv Pauli. Gisteren heeft Pauli een kroeg aangevallen en vandaag was het ook al feest inderdaad. En ook nog 1 0 door Henkie Veerman.

ALenstra

Well-known member
Arminia Bielefeld-Hannover 96 begint een half uur later. Vanwege regenval werd nog overwogen de wedstrijd helemaal niet te spelen maar uiteindelijk zal dan om 14.00 i.p.v. 13.30 afgetrapt worden.

Maasveld

Well-known member
Afgelopen week kwam naar buiten dat er serieus gevreesd wordt voor het voortbestaan van 13 clubs. Bochum is daar 1tje van. Ik neem aan dat broer gevegt ons op de hoogte houdt.

ALenstra

Well-known member
Een krappe meerderheid in de 3e liga is voorstander van voortzetting van de competitie. Er stemden 10 clubs voor, 8 tegen en 2 onthielden zich van stemming. De Duitse voetbalbond en de politiek zullen uiteindelijk beslissen hoe het verder gaat. Er is nog steeds het voornemen om de competitie voor eind juni af te maken.

Bonehead

Well-known member
Volgens Sportschau begint de 3. Liga op 26 mei. Volgens de website van FOX wordt onder andere Bochem tegen Heidelheim live uitgezonden op Fox Sport 1. Da's fijn:duim:

Maasveld

Well-known member
Dresden-Hannover gaat al niet door. 2 spelers van Dresden zijn positief getest, dus de hele selectie moet 2 weken in quarantaine.

Batigoal

Well-known member
De eerste twee wedstrijden van Dresden kunnen al geen doorgang vinden en volgens Duitse media de twee wedstrijden erna zijn twijfelachtig vanwege kort na de quarantaineperiode en gebrek aan training. En dat gaat nog maar om 1 club.

Ze zullen zullen vast en zeker starten met de hervatting, maar het zal mij benieuwen hoe lang ze dat volhouden.

JMD

Well-known member
De eerste twee wedstrijden van Dresden kunnen al geen doorgang vinden en volgens Duitse media de twee wedstrijden erna zijn twijfelachtig vanwege kort na de quarantaineperiode en gebrek aan training. En dat gaat nog maar om 1 club.

Ze zullen zullen vast en zeker starten met de hervatting, maar het zal mij benieuwen hoe lang ze dat volhouden.

Het punt is alleen: deze situatie met Corona is voorlopig nog niet weg. Het kan zomaar nog 1 jaar duren. Moet je dan al die tijd wachten tot er niemand meer besmet kan raken? Maar dan moet je scholen, bedrijven, winkels, theaters enz ook sluiten tot die tijd.

Er zijn dus honderden tests uitgevoerd en er zijn er 2 positief. Dat zijn er natuurlijk 2 te veel, maar je kan het ook zo zeggen dat het er maar 2 zijn (op de naar schatting meer dan 700 testen (36 clubs x 20 spelers)).

Dat die positieve spelers in quarantaine moeten lijkt me logisch, maar de andere spelers van de club zijn toch ook getest, en dus blijkbaar niet positief. Waarom moeten die dan eigenlijk ook in isolatie, ze zijn toch niet positief? (ik begreep van Rutte van de week dat als een huisgenoot corona heeft jij je ook moet laten testen en tot de uitslag bekend is je ook in quarantaine moet (terecht), maar dat als de uitslag negatief is, je dat niet meer hoeft, waarom de spelers dan wel?)

PES5

Administrator
Forumleiding
Omdat hier iedereen tegelijk getest is. Het is dus een momentopname. Er zal eerst weer getest moeten worden of men moet dus in quarantaine, omdat er contact geweest is met mensen die positief getest zijn. Net als de normale bevolking. Lijkt me niet dat voetballers ineens uitzondering zijn.

Forza AZ

Well-known member
Omdat hier iedereen tegelijk getest is. Het is dus een momentopname. Er zal eerst weer getest moeten worden of men moet dus in quarantaine, omdat er contact geweest is met mensen die positief getest zijn. Net als de normale bevolking. Lijkt me niet dat voetballers ineens uitzondering zijn.

Maar dan kun je de niet positief geteste spelers toch tijdelijk even apart zetten en ze direct opnieuw testen. En dan kunnen de spelers die opnieuw niet positief zijn komend weekend gewoon spelen.

Bovenaan