2. Bundesliga en lager

zwammy

Well-known member
Dat lijkt me niet....Ulm zit sowieso in de Regionalliga en het 2e van Kickers zal nog wel veel lager spelen. Als ze die al niet hebben afgeschaft.
Wel bij SSV Reutlingen, die hebben nog 2e BL gespeeld.

Mooie vreugde bij die 1-0 van Lautern.

Dan klopt de wiki niet meer.

Abubakari

Well-known member
Ik zie net een filmpje van een redelijk leeg stadion met een giga vol uitvak.

Dat zal dan wel de Arena zijn.
Iets te ironisch natuurlijk dat ??n van de vele voormalig seizoenkaarthouders in de Euroborg die opmerking maakt. :eek:

5b5ddb290cbd7-IMG_6653.JPG

Een redelijk leeg stadion met een giga vol uitvak.

erka

Well-known member
Speciaal voor de liefhebbers:

Best knap uitgespeelde goals ook, vooral die 0-2. Kiel was vorig jaar natuurlijk ook niet voor niets bijna gepromoveerd.

JMD

Well-known member
Het zal niet gebeuren, en de competitie is ook nog heel lang (om er maar eens een cliche uit te gooien), maar het zou toch wat zijn als HSV jarenlang steeds miraculeus ontsnapt aan degradatie uit de BL en als ze dan gaan dat ze dan direct weer degraderen.

erka

Well-known member
1860 M?nchen behaalt zijn eerste zege met 5-1 tegen Lotte in de 3e Liga. Kaiserslautern speelde 1-1 bij Sonnenhof Grossaspach. Carl Zeiss Jena is de koploper tot nu toe. Dit seizoen voor het eerst geen II teams meer in de 3e Liga, allemaal gedegradeerd in de loop der tijd.

JMD

Well-known member
1860 M?nchen behaalt zijn eerste zege met 5-1 tegen Lotte in de 3e Liga. Kaiserslautern speelde 1-1 bij Sonnenhof Grossaspach. Carl Zeiss Jena is de koploper tot nu toe. Dit seizoen voor het eerst geen II teams meer in de 3e Liga, allemaal gedegradeerd in de loop der tijd.

Vanaf wanneer zijn die 2e teams er in de 3.Liga? En in het begin kwamen er volgens mij juist steeds meer bij toch?

Speelt 1860 overigens nog steeds in de Gr?nwalder Strasse? Want er was oorspronkelijk sprake van dat dat niet mocht in de 3.Liga.

erka

Well-known member
Vanaf wanneer zijn die 2e teams er in de 3.Liga? En in het begin kwamen er volgens mij juist steeds meer bij toch?

Speelt 1860 overigens nog steeds in de Gr?nwalder Strasse? Want er was oorspronkelijk sprake van dat dat niet mocht in de 3.Liga.

Vanaf het begin, sinds 2008-09 dus. Eerste jaren maximaal 4, maar later ongelimiteerd want het was niet nodig. In Duitsland zijn de ploegen in de 3e Liga blijkbaar nog een stuk sterker dan de meeste 2e teams.

1860 speelt gewoon aan de Gr?nwalder Strasse, leuke groundhop bestemming dit jaar. Risicowedstrijden (Kaiserslautern, sommige Ost-clubs zoals Hansa Rostock) zullen ze wel uitwijken naar Olympisch Stadion denk ik. Want de Allianz arena kunnen ze niet betalen.

Forza AZ

Well-known member
Sinds de 3. Liga werd opgericht in 2008.

Aantal 2e teams sindsdien:
2008/09: 3
2009/10: 4
2010/11: 3
2011/12: 2
2012/13: 2
2013/14: 2
2014/15: 3
2015/16: 3
2016/17: 2
2017/18: 1
2018/19: 0

Batigoal

Well-known member
Speciaal voor de liefhebbers:

Best knap uitgespeelde goals ook, vooral die 0-2. Kiel was vorig jaar natuurlijk ook niet voor niets bijna gepromoveerd.

Wel heel knap, want bij Kiel zijn er maar liefst 14 spelers vertrokken dus ook daar staat dit jaar een nieuw team.

Bonehead

Well-known member
Ik heb de wedstrijd live gezien (met een half oog dat wel) en de eerste helft was het een open wedstrijd met kansen voor beide doelen. Toen Kiel in de tweede helft al snel scoorde was HSV het helemaal kwijt.
Gisteren ook nog VFL Bochum tegen 1.FC K?ln gezien. Een beter K?ln won terecht met 0-2. Ik denk dat we de Gei?bocken snel weer op het hoogste niveau gaan zien

Bovenaan