2. Bundesliga en lager

erka

Well-known member
Kaiserslautern na 4 jaar 3e. Liga dus weer terug in de 2e BL! Chapeau, eindelijk gelukt.

Clubs als Dresden, Rostock, ik kan ze missen als kiespijn.
 

erka

Well-known member
Hoor net op TV dat in de playoff tussen 2e en 3e, de club uit de 3e liga al 10 van de 14 keer gewonnen heeft.
 

JMD

Well-known member
RL Südwest en West mogen direct promoveren (vanwege meeste leden en clubs), de andere drie hebben bij toerbeurt één rechtstreekse plek. Die gaat dit jaar naar RL Bayern. Dus Nord en Nordost playoff. Volgend seizoen mag Nord rechtstreeks en is de playoff Nordost-Bayern. En dan in 2023/24 is Nordost rechtstreeks en dan Nord-Bayern.

Eigenlijk wilde de DFB liever 4 Regionalliga's maar dat wilden de clubs niet. Ook geen vijf degradanten. Dus bleven het vijf RL en voorlopig deze kromme oplossing.
Jep. Ik kende het fenomeen, alleen vergeet ik dat steeds...
 

ALenstra

Well-known member
In maart 2019 nog bij Dynamo Dresden-VfL Bochum geweest. Inderdaad een weekendje Dresden is altijd de moeite waard.
 

germania

Member
Nou, ik hoop dat ze verliezen van (waarschijnlijk) Oldenburg. Oldenburg is als stad een soort Grunn van Duitsland. Veel leuker dan zo'n vergane glorie club die zonder hulp van de Stasi nooit groot zou zijn geweest.
Zijn de 1e wedstrijd thuis met 0-2 verloren van Oldenburg
 

erka

Well-known member
Mooi zo! Hup Oldenburg, met bovendien een Nederlandse keepert, Pelle Boevink. ex-Jeugd Twente en ook nog jaartje Jong Groningen, maar niet doorgebroken.
 
Bovenaan