1e groepswedstrijd: Nederland- Polen (Groep D.)

Mario

Well-known member
Alles over de 1e groepswedstrijd tussen Nederland en Polen.

Beide landen speelden al 19x tegen elkaar. 9x winst voor Nederland, 7x gelijk en 3x won Polen. Vooral kwalificatie wedstrijden. Dit wordt de eerste ontmoeting op een eindtoernooi.
 

Bijlagen

  • Euro_2024_Composite_Poland_vs_Netherlands.jpg
    Euro_2024_Composite_Poland_vs_Netherlands.jpg
    159,2 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member

Mario

Well-known member
De Portugees Artur Soares Dias is zondagmiddag (15.00 uur) in Hamburg de scheidsrechter bij de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal op het EK tegen Polen
 

Mario

Well-known member
Niet zo gek als bij de Schotten, maar toch nog 50.000 supporters in Hamburg. Dit is het eerste toernooi in jaren met een groot aantal Oranje supporters.

In 2014 en 2022 was het WK ver weg. In 2016 en 2018 deden we nier mee, en in 2021 was het Corona.
 

stc

Well-known member
Ik ben benieuwd naar de wedstrijd van vanmiddag. Hopelijk wint Nederland. Als Oranje als volgt gaat spelen, moet het zeker goed komen. Verbruggen; Dumfries, van Dijk, de Vrij, Ake; Schouten, Xavi, Veerman; Gakpo, Memphis, Malen.
 

Mario

Well-known member
Waarschijnlijk wordt het:

Verbruggen; Dumfries, van Dijk, de Vrij, Ake; Veerman, Schouten, Reynders, Gakpo, Memphis, Xavi.
 

Mario

Well-known member
Ik ben niet zo van de teletoeters, maar wel mooi dat ze zo'n optocht elke keer weer kunnen organiseren.

 

Makanaky

Well-known member
Niet zo gek als bij de Schotten, maar toch nog 50.000 supporters in Hamburg. Dit is het eerste toernooi in jaren met een groot aantal Oranje supporters.

In 2014 en 2022 was het WK ver weg. In 2016 en 2018 deden we nier mee, en in 2021 was het Corona.
Boedapest zat vol met Oranjefans in 2021.
 

Batigoal

Well-known member
Zo, oranje tompouce naar binnen gewerkt, Oranje-shirt aangetrokken en de televisie aan. Ik moet zeggen dat ik wel in de Oranje-sfeer ben al. Hup Holland hup!
 

Mario

Well-known member
Alles valt en staat wel bij deze wedstrijd. Bij winst zet je al een grote stap naar de knock-out fase, anders komt alle druk op de wedstrijd tegen Frankrijk as vrijdag.
 

Mommiej

Well-known member
Ik zit inmiddels in het stadion in Hamburg, van problemen in stad niks meegemaakt, ben er sinds 8 uur vanmorgen
 
Bovenaan