14e speelronde

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd of El Baad het lukt om zonder opstootje de negentig minuten te spelen. Opgefokt mannetje. Ik heb wel eens de scheidsrechter bij een vrije trap op een gevaarlijke positie voor AFC A1 bij AFC A1 - Feyenoord A2 de wedstrijd maar zien staken tot woede van de Amsterdammers door een opstootje van El Baad. Verder hem in meer duels dus nogal opgefokt zien spelen. Hij gaat in de verdediging spelen neem ik aan? In de jeugd speelde hij ook wel op het middenveld.

Max

Administrator
Forumleiding
Rechtsback staat ie. Slechter als Anderson kan niet

Maar verwacht er ook vooral niet teveel van. Je moet er rekening mee houden dat Dammers als spits omgeturnd tot verdediger wel een kans krijgt bij Feyenoord en El Baad geen contract kreeg aangeboden. Verder veelal met de A2 mee zelfs in zijn twee jaar in de A. Verdediger James hebben jullie uiteindelijk niet opgepikt zeker? Die stond verdedigend nog wel redelijk zijn mannetje, maar qua voetbal was het werkelijk helemaal niks. Spits Van der Struis is geloof ik wel naar Cambuur gegaan. Krijgt hij nog een beetje voet aan de grond?

Bernardo

Well-known member
El Baad schijnt het bij Jong Cambuur wel goed te doen. Afwachten natuurlijk, Anderson heeft de lat niet hoog gelegd in ieder geval. Van der Struis ken ik niet, wel een v. Putten, die komt ook van Feyenoord volgens mij.

Overigens:

Braamhaar zou zaterdagavond (20.00 uur) eigenlijk de degradatiekraker tussen SC Cambuur en De Graafschap fluiten. Omdat hij onlangs een lezing heeft gegeven bij De Superboeren, is hij echter van dat duel afgehaald, meldt de KNVB. 'Om alle schijn te voorkomen', meldt een woordvoerder.

Makkelie fluit nu deze wedstrijd, wat dan weer opvallend is. Is dat de grensrechters uit Leeuwarden en Sneek komen. Om alle schijn te voorkomen :D

Max

Administrator
Forumleiding
Ben ik in de war met Van der Putten. Ook geen hoogvlieger. Van der Struis is naar FC Eindhoven gegaan. Wat dat betreft weten jeugdspelers die hun jeugdopleiding afmaken bij Feyenoord zonder het een contract bij Feyenoord oplevert vaak wel elders een plek te vinden.

Max

Administrator
Forumleiding
Zit ook weinig risico aan voor Cambuur, hebben allemaal amateurcontract.

Ah dat valt dan inderdaad wel mee. Feyenoord wilde ook een paar spelers ter opvulling van Jong Feyenoord een semi-profcontract geven, maar die hebben uiteindelijk voor clubs als FC Groningen, NEC, FC Utrecht en Almere City gekozen.

De Groene Scout

Well-known member
Uvini terug centraal achterin, Ziyech weer op 10 en Oosterwijk in de spits.
Even alle ellende van je af voetballen in een heus degradatieduel. Met de steun van oude voetballers en geblesseerden in Vak P. Ik zeg Twente wint morgen met 4-0. :duim:

Methone

New member
Vitesse-aanvoerder Guram Kashia mist derby tegen NEC

ARNHEM - Guram Kashia zal zondag niet spelen in de derby tegen aartsrivaal NEC. De aanvoerder van Vitesse kampt met een hamstringblessure.

Arnold Kruiswijk staat daarom in de basis centraal achterin naast Maikel van der Werff. Marvelous Nakamba komt terug van een schorsing en staat ook in de basis. Trainer Peter Bosz wilde niet zeggen ten koste van wie van gaat. Mogelijk belandt Sheran Yeini daardoor op de bank.

Vermoedelijke opstelling: Room; Diks, Van der Werff, Kruiswijk, Leerdam; Nakamba, Baker, Qazaishvili; Rashica, Solanke, Oliynyk

Ik snap niet wat Bosz nou in die Oliynik ziet, die dribbeld zo lang door todat hij de bal weer kwijt is, geeft zelden een assist.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap niet wat Bosz nou in die Oliynik ziet, die dribbeld zo lang door todat hij de bal weer kwijt is, geeft zelden een assist.

Vind ik ook onbegrijpelijk. Ik vind het een erg matige speler. Waarom komt Nathan zo weinig aan voetballen toe?

Methone

New member
Vind ik ook onbegrijpelijk. Ik vind het een erg matige speler. Waarom komt Nathan zo weinig aan voetballen toe?

Die laat verdedigend altijd z'n mannetje lopen, tja dat fucking 4-3-3, Vitesse heeft er de spelers niet voor, helaas kan Bosz geen ander systeem verzinnen dat wat beter bij de selectie past.

Bernardo

Well-known member
De Graafschap niet blij met arbitrage

Gepubliceerd op 27 november 2015, 12:15
Laatst bijgewerkt op 27 november 2015, 12:29

LEEUWARDEN - De Graafschap vraagt de KNVB om opheldering over de aanstelling van de arbitrage voor het cruciale duel met Cambuur.

Beide assistenten van scheidsrechter Danny Makkelie komen namelijk uit Friesland, motiveert De Graafschap. Mario Diks woont in Leeuwarden en Hessel Steegstra heeft Sneek als thuisbasis. Overigens is Steegstra, net als Diks, geboren in Leeuwarden.

De KNVB haalde donderdag Eric Braamhaar (foto) van het duel, juist om de schijn van partijdigheid te vermijden. Braamhaar gaf namelijk vorige week een lezing in De Vijverberg, het stadion van de Doetinchemmers.

Cambuur-De Graafschap begint vrijdagavond om 20.00 uur. De LC doet live verslag van het duel.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het ook wat vreemd dat de grensrechters uit Leeuwarden komen. Anderzijds fluit Makkelie uit Dordt ook regelmatig Feyenoord.

Bovenaan