Ik denk dat ze de vergelijking met griep maken zodat het voor het grote publiek begrijpelijk is, want verder lijkt het een onzinnige vergelijking. Het virus verspreidt zich gemakkelijker, ontwikkelt zich anders, het sterftecijfer fluctueert nogal en het wordt anders behandeld dan de griep...