WK 2022 in Qatar ; Groep C

Max

Administrator
Forumleiding
Zit je aan iemand te denken?

Nee. Mexico heeft sowieso een spitsen probleem. De spitsen in de selectie zitten in de range 29-31 jaar en blinken niet echt uit in scorend vermogen. Qua vleugels mis je Vela. Vega scheelt één letter, maar een hoop klasse. Lozano zou je dit WK toch wel wat van mogen verwachten. Ik dacht dat hij dit seizoen het wel aardig deed.

Gimenez heeft bij Feyenoord het vrijwel uitsluitend in invalbeurten laten zien, maar is ook duidelijk niet klaar voor een basisplaats op het WK. In Mexico scoorde hij voorgaande seizoenen ook nauwelijks, maar de wedstrijden vlak voor zijn transfer wist hij het net heel goed te vinden. Het had wel een logischere keuze geweest om maar twee van die drie 29-31-jarige spitsen mee te nemen en Gimenez voor wat invalbeurtjes (Lazio forceerde hij drie beslissende goals die het verschil maakte tussen EL groepswinnaar en ConL). Het is echter evenmin de oplossing. Als je in de eredivisie niet weet te excelleren, dan maak je geen aanspraak op een basisplaats. Tenzij men schijnbaar echt een probleem heeft op een positie zoals die Jorge Sanchez op rechtsback.
 

Pascallovic

Well-known member
Probleem van Mexico is gewoon kwaliteit en leeftijd. Heel veel spelers van de basisploeg van gisteren spelen in Mexico. Degene die niet in Mexico spelen zijn Alvarez, Lozano, Sanchez en Hector Herrera (Houston Dynamo). Dan weet je dat het niveau niet bijzonder hoog ligt. Ook zit je inderdaad met een relatief oude selectie.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoezo is die commentator hier verrast dat de VAR ingrijpt? Bal weg en de verdediger tikt de aanvaller op de linkervoet.
 

erka

Well-known member
Ja, commentator. Lulhannes. Hij wordt gewoon wél aangetikt.
Zou die commentator van de NOS Poolse aandelen hebben ofzo.
 

Raul

Well-known member
Dat druk zetten en agressief op de man zitten van Saoedi-Arabië doet mijn denken aan mijn oude Valencia van Ayala en co. In balbezit zijn zij niet al te sterk, maar in het veroveren zijn zo sterk. Mooi om te zien.
 
Bovenaan