Volleybal

JMD

Well-known member
Op welke site kijk jij om te kunnen uitrekenen wat een bepaalde zege/nederlaag oplevert?
 

Joost

Well-known member
Nederland verliest 2,44 punt tegen Turkije en inderdaad die 3-0 voor Canada levert veel op; 13,1.

Het verschil is nu nog steeds 13,4 in Nederlands voordeel. Maar Canada komt vanavond in actie tegen China en kan dat verschil laten verdampen met een 3-0 zege.
Het werd 3-1 dus nu staan ze haast gelijk.

Nederland is net begonnen tegen Polen.
 

JMD

Well-known member
Speelt bij die Nations League iedereen 2x tegen elkaar ofzo? Want anders kan je nog mazzel/pech hebben met de lotigng
 

Joost

Well-known member
Tweede set prima start, 7-2 voor. Daarna is het heel matig en komen ze 20-15 achter maar op de service van Marit Jasper maken ze 7 punten op rij!

23-23 nu.
 

Mommiej

Well-known member
3-0 Polen en daarmee de achterstand op Canada 6 punten na 3 vd 12 wedstrijden ipv 20 punten voorsprong zoals aan begin vd week
 

Mommiej

Well-known member
Zowel in week 2 als week 3 komen de vrouwen 2 landen tegen die ruim hoger staan, 1 land dat aardig gelijk staat (waaronder Canada in laatste week) en 1 beduidend zwakker land.
 

Joost

Well-known member
3-0 Polen en daarmee de achterstand op Canada 6 punten na 3 vd 12 wedstrijden ipv 20 punten voorsprong zoals aan begin vd week
De nederlagen tegen Turkije en Polen waren niet onverwacht, het setje tegen Turkije vond ik zelfs een bonus. Tegen Polen was het simpelweg te zwak want dat zijn wel duels waar je moet knokken voor de punten.

Canada heeft echt verrast, wellicht waren China en de Dom. Rep. niet met hun sterkste team?

De eerste set tegen de Duitse dames is voor Nederland. Dit is wel een pot die je eigenlijk met 3-0 zou moeten winnen, dat levert 6,98 punt op.
Ik ben wel blij te zien dat Plak op de bank mag zitten, dat vind ik echt de zwakste schakel.
 

Mommiej

Well-known member
2e set verloren en 3e set heel spannend, ondanks het programma speelt NL deze week ook gewoon niet goed
 

Joost

Well-known member
Volleybal is wel een sport waar de technische vernieuwing echt goed is toegepast. In/uit-ballen zijn nu in 2 seconden bevestigd door de techniek.
En door de combinatie van groene kaart en challenges via de VAR is het ook echt eerlijker en sneller geworden.
 

Mommiej

Well-known member
3-1 zege, daarmee Duitsland wel uitgeschakeld voor de Spelen. Nederland staat er dus nu net buiten, maar hoeft niet meer naar beneden te kijken
 

erka

Well-known member
Volleybal is wel een sport waar de technische vernieuwing echt goed is toegepast. In/uit-ballen zijn nu in 2 seconden bevestigd door de techniek.
En door de combinatie van groene kaart en challenges via de VAR is het ook echt eerlijker en sneller geworden.

Ik vind het bij heel veel sporten goed toegepast. Alleen bij voetbal is het flut.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het bij heel veel sporten goed toegepast. Alleen bij voetbal is het flut.
Jep. Alleen kan je die bij volleybal/tennis ed echt niet vergelijken met die bij voetbal. Want dat is een ander type sport. Je moet het vergelijken voor voetbal met rugby/hockey...
 

erka

Well-known member
Zeker. Voetbal is heel veel interpretatie en dat is heel anders dan zwart/wit regels zoals in het volleybal.

Rugby is ook 90% interpretatie en toch werkt de VAR daar echt vele malen beter. Hockey wordt ook vaak als voorbeeld genoemd, daar werkt het ook beter dan in voetbal maar niet zo goed als bij rugby.
 

Joost

Well-known member
Nederland won set 1 en 3 maar verliest toch met 2-3 van Slovenië. Geen schande maar als je je wil plaatsen dan had een zege toch wel lekker geweest. De vijfde set werd liefst 27-25. Bij winst had Nederland minstens 9,82 punt kunnen bijschrijven.

Morgen tegen thuisland Turkije.
 
Bovenaan