Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Mario

Well-known member
Ook dit kabinet zal de rit niet gaan uitzitten. Voor over 2 jaar en 8 maanden oid.

De PVV is eindelijk de grootste. Straks wordt de oppositie verboden, en roept Wilders zich voor de komende 12 jaar uit als president van Nederland.
 

Joost

Well-known member
De VVD wil niet in een kabinet maar zal wel gedoogsteun geven aan constructieve voorstellen.
 

De Wolf

Well-known member
Dus dan krijgen we een minderheidskabinet met PVV en NSC met gedoogsteun van de VVD en op sociaal gebied bijvoorbeeld PVDA.
 

Batigoal

Well-known member
Interessant, de VVD probeert het formatieproces dus al te ondermijnen voordat het begonnen is. Dat had ik niet verwacht. Of misschien ook wel na de afgelopen jaren.
 

Mario

Well-known member
Dus dan krijgen we een minderheidskabinet met PVV en NSC met gedoogsteun van de VVD en op sociaal gebied bijvoorbeeld PVDA.
PVV, NSC en BBB.

Maar goed, als Pietertje niet wil meedoen dan krijg je toch Timmermans 1. ben ik bang.
 

erka

Well-known member
Precies, alsof zij dit op eigen houtje beslist.
Dit is natuurlijk besproken in alle geledingen en onderdeel van de tactiek.

Wel binnen de fractie ongetwijfeld maar je hebt ook nog leden en invloedrijke mastodonten binnen de VVD he.
 

Friesland

Well-known member
De resterende stemmen van Purmerend zijn nu meegeteld en Bonaire en Saba zijn ondertussen ook binnen.
D66 heeft nu de bovenhand voor de laatste restzetel. De PVV komt 1.145 stemmen tekort en GL-PvdA komt 4.046 stemmen tekort.

Ontbrekend: Statia, Amsterdam (15%) en briefstemmers buitenland.
 
Bovenaan