Ligue 1

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Ligue 2 niet gevolgd heb, afgelopen seizoen. Maar ik heb me voorafgaand aan Toulouse - Nice even ingelezen en kwam erachter dat Branco van den Boomen daar afgelopen seizoen met 21 assists en 12 doelpunten wel een extreem aandeel had bij de promotie van de thuisploeg.

We zijn een klein half uurtje bezig en je raadt het niet, ook in de Ligue 1 heeft hij al een assist te pakken. De afmaker kennen we ook allemaal: Thijs Dallinga! Verder ook nog Stijn Spierings in de basis en Aboukhlal op de bank. En aan de andere kant staan Stengs en Rosario in de basis bij Nice. Kortom; leuk om te volgen als Nederlander!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan hoop ik maar dat Gimenez snel een bal erin tikt, want anders heeft Feyenoord weer zitten slapen en horen we dat nog jaren. Al hoewel dat eigenlijk niet echt uitmaakt. Ik lees ook wel eens dat Feyenoord Van Dijk had moeten halen, terwijl we vrij armlastig waren en juist meer dan voldoende verdedigend talent hadden, waaronder ene De Vrij.
 

Abubakari

Well-known member
Lyon won met 4-1, held Tagliafico scoorde na een assist van Kenny Tete de 2-1 waarna Tete de 3-1 en 4-1 scoorde.

Ondertussen verliest Saint-Étienne thuis met 0-6 en staat laatste in de Ligue 2. Met -1 punt.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Lyon won met 4-1, held Tagliafico scoorde na een assist van Kenny Tete de 2-1 waarna Tete de 3-1 en 4-1 scoorde.

Ondertussen verliest Saint Etiënnene thuis met 0-6 en staat laat in de Ligue 2. Met -1 punt.
Toch wel opvallend dat Kenny Tete tegenwoordig in de aanval staat bij Lyon. Had ik niet echt achter hem gezocht.
 

Pascallovic

Well-known member
Zeker opvallend, wetende dat Kenny Tete bij Fulham onder contract staat en gisteren tegen Brentford in de basis stond op rechtsback.
 

zwammy

Well-known member
Hij werd wel na 77 minuten gewisseld dus 2 wedstrijden in 24 uur is toch nog teveel voor hem.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie start van het seizoen voor Bosz en Tagliafico! Met ook Lacazette, Tolisso, Tete en kennelijk schijnt Lepenant een bijzonder talent te zijn heeft Lyon zich toch wel aardig versterkt. Daarmee moet Bosz toch wel Europees voetbal kunnen halen.

Marseille won door een lelijke goal van Luis Suarez/eigen goal en blijft voorlopig even aan kop.
 

Batigoal

Well-known member
PSG en Reims maakten er een ouderwetse schoppartij van. Alleen Ramos kreeg rood, maar er hadden ook zomaar 6 rode kaarten gegeven kunnen worden. Mbappé had er natuurlijk ook vanaf moeten worden gestuurd, maar goed. Gescoord werd er overigens niet.

Olympique Marseille had gelijk in punten kunnen komen, ware het niet dat er notabene thuis werd verloren van hekkensluiter Ajaccio. Daarmee hebben ze zichzelf aardig in de voet geschoten. Volgende week zondag is het namelijk PSG-Marseille. Dat is de laatste jaren vaker wel dan niet een veegpartij geworden.
 

Batigoal

Well-known member
Paris SG-Marseille verliep zoals deze meestal verloopt; veel opstootjes, rode kaart voor Marseille en uiteindelijk de punten voor PSG. Dat was nu niet anders. Gigot kreeg rood na een flinke charge op Neymar die terplekke overleed aan zijn verwondingen. Diezelfde Neymar was trouwens de enige doelpuntenmaker en dus is het gat tussen beide teams nu 6 punten. Maar nog belangrijker, Lorient en Lens staan nu er tussen.

Elders won Toulouse met 3-2 van Angers door aardig wat invloed uit de Lage Landen. Nadat de Belg Brecht Dejaegere de Zuid-Fransen op voorsprong bracht, scoorden ook Branco vd Boomen en Stijn Spierings een goal. Die van Spierings met name was niet verkeerd:
 
Bovenaan