KNVB Beker 2021-22

Abubakari

Well-known member
En ACV wint met liefst 1-5 bij Hollandia.

Fregge Boys er uit, de groene scout en waan aan het verlengen, dat is meer dan verwacht geloof ik.
 

JMD

Well-known member
In Beverwijk wordt nu ook verlengd, het stond na 90 minuten 1-1 bij DEM - Sparta Nijkerk
 

JMD

Well-known member
Sparta Nijkerk neemt de penalty's ietsje beter, 4-5, en bekert dus door.

@dewaan, weet jij wanneer de loting is?
 

Joost

Well-known member
Donderdag;

De zes winnaars gaan donderdag, samen met de 44 ploegen die al zeker waren van de tweede kwalificatieronde, om 19.00 uur in de kokers voor de loting. Die loting zal uiteraard live uitgezonden worden op deze site. Er is sprake van een vrije loting; iedereen kan tegen elkaar loten. De wedstrijden in de tweede kwalificatieronde worden gespeeld op 21, 22 en 23 september.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En welke 44 clubs hebben we het dan over? Voorheen stroomden bvo's toch ook al in voor de ronde van eind september? Of was toen die eerdere ronde nog eerder?
 

Forza AZ

Well-known member
En welke 44 clubs hebben we het dan over? Voorheen stroomden bvo's toch ook al in voor de ronde van eind september? Of was toen die eerdere ronde nog eerder?
Sinds 2019 is de 1e ronde (met de betaald voetbalclubs) verschoven van september naar eind oktober. De reden was volgens mij zodat de 2e ronde pas gespeeld wordt na afloop van de groepsfases in Europa, zodat de deelnemers daaraan niet tijdens de groepsfase al in de KNVB-beker hoeven te spelen.

Eind september wordt nu de 2e voorronde gespeeld. De 44 clubs die daarin instromen zijn:
-16 Tweede Divisie clubs
-16 clubs uit lagere divisies die vorig seizoen de 1e ronde hadden gehaald (12 Derde Divisie, 2 Hoofdklasse, 2 Eerste Klasse)
-12 Derde Divisie clubs die in de 1e voorronde waren vrijgeloot
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

De Groene Scout

Well-known member
Nog even iets uitgebreider terugkomend op het duel van gisteren.
Het was vooral een spannende wedstrijd. Het mooie voetbal met vloeiend lopende aanvallen hebben we van beide ploegen maar weinig gezien. HSC'21 speelde iets gecontroleerder dan doorgaans en Excelsior'31 had iets meer de bal. Het eerste uur voor beide doelen weinig kansen. Nadat HSC'21 beide vleugels (Moldur en v.d. Weide) wisselde voor Ottink en Scholten kwam er meer dreiging en power in de aanval bij HSC'21. Met name Ottink, die langzaam gebracht wordt na een blessure kreeg 2 goede kansen en ook de mee naar voren geslopen Wensing had nog een kopkans op de openingstreffer. Excelsior'31 kwam ook enkele keren gevaarlijk door en met een strak schot in de hoek leken ze op voorsprong te komen. Peterman redde echter knap.

In de verlenging zag je de krachten bij beide teams afnemen en werd er vooral meer ruimte weggegeven. Ottink maakte de 1-0, maar de feestvreugde was van korte duur, doordat er bij een corner niet goed gedekt werd. Bij de penalty-serie maakte niemand een fout bij de eerste 16 pingels. De 9e van Excelsior werd knap gepakt door Penterman en aansluitend mocht Karst Zwiers (speler van de O23) de winnende binnen schieten.

Het is/was nog maar de 1e voorronde van de KNVB-beker, maar het werd gevierd als een kampioenschap. Mooi, dit succesje had de groep denk ik wel even een keer nodig. Nu langzaam de waslijst aan geblesseerde aanvallers weer fit krijgen en dan vol goede moed de competitie in.
 

Fregge

Well-known member
Ook ik laat wel even van me horen. We waren gewoon de minderen. Heel simpel. We deden niet aan ze onder overigens. Maar we waren gewoon niet goed genoeg. Terechte uitslag. Jammer maar helaas.
 
Bovenaan