Het grote tv's, tv-accessoires en kabelboeren-topic

JFK

Well-known member
Wie heeft er een 4k tv en waar moet ik op letten als ik er eentje ga kopen?

Ik heb er een. Je moet letten of de tv een bepaald signaal heeft. Ik kan er even niet op komen wat het precies is, maar dat zoek ik nog wel even op.
Ik moet zeggen dat ik de 4k Netflix uitzendingen tegen vind vallen qua scherpte.
 

JFK

Well-known member
Heb je het al opgezocht want ik wil er ook 1 halen.

Kut, sorry, helemaal vergeten hier nog op te reageren.
De TV moet een HEVC (H.265) decoder hebben, anders heb je er weinig aan.
Eigenlijk heb je op dit moment niet erg veel aan een 4K TV. Er is op dit moment geen enkele zender die beschikbaar is in 4K. Ziggo heeft dat in ieder gavel niet. KPN is er wel mee bezig, maar dan moet je uiteraard ook een 4K decoder hebben.
Als je echt keihard voor 4K wil gaan, zou je ook een 4K bluray-speler moeten hebben. Maar die zijn best prijzig.
Dan wat ik eerder zei over de 4K series van Netflex. Ik vond de scherpte best tegenvallen. Ja, wel mooi hoor, maar niet dat ik helemaal in de gloria was.
Een 4K TV hoeft echt niet duur te zijn. Ga gewoon voor een Samsung, Sony of Panasonic.
Maximaal € 750,- ervoor uitgeven.
 

zwammy

Well-known member
Kijk, dank ouwe Berliner. Ik hoef niet perse een 4k tv maar sinds onze uitbouw zit ik op 6 meter van de televisie en heb ik een beeldscherm van 101, das wa te klein. Zal eens kijken voor een mooie dan. Hoelamg gaaft dat nog duren voirdat ze echt gaan 4ken?
 

JFK

Well-known member
Kijk, dank ouwe Berliner. Ik hoef niet perse een 4k tv maar sinds onze uitbouw zit ik op 6 meter van de televisie en heb ik een beeldscherm van 101, das wa te klein. Zal eens kijken voor een mooie dan. Hoelamg gaaft dat nog duren voirdat ze echt gaan 4ken?

6 Meter? Nou, dan zou ik minimaal voor 50 inch gaan.
Hoelang het nog gaat duren wat betreft dat 4K'en? Tsja, goede vraag. Ik denk dat dat nog wel een jaartje of drie gaat duren minimaal.
 

zwammy

Well-known member
Het werkt bij mij als een zonnetje.
Hoe kijk je Netflix? Via de Horizon box?

Ja. Horizon. Schuld ligt bij Ziggo want op telefoon en laptop doet hij het wel zonder problemen. Nu heb ik van zon ziggo mannetje een maand lang gratis movies en videos xl gekregen. Ik kijk het een week aan en als ze het dan niet geregeld is stap ik over.
 

JFK

Well-known member
Ja. Horizon. Schuld ligt bij Ziggo want op telefoon en laptop doet hij het wel zonder problemen. Nu heb ik van zon ziggo mannetje een maand lang gratis movies en videos xl gekregen. Ik kijk het een week aan en als ze het dan niet geregeld is stap ik over.

Storen sommige zenders op je Horizon?
 

JFK

Well-known member
Nee. Voor de restnergens last van alleen netflix pakt ie niet.

Dan zou ik gewoon even bellen met de storingsdienst van Ziggo bellen.
En wat Marinis zegt zou je ook nog kunnen proberen, mocht je inmiddels die smart tv hebben.
 

zwammy

Well-known member
Heb ziggo gebeld, die kunnen er niets aan doen. Mijn distrubitieriem is een tijd geleden geklapt tijdens het rijden dus de televisie komt pas iets later.

Bedankt mannen, weet ik genoeg.
 

Hankie

Well-known member
Heb ziggo gebeld, die kunnen er niets aan doen. Mijn distrubitieriem is een tijd geleden geklapt tijdens het rijden dus de televisie komt pas iets later.

Bedankt mannen, weet ik genoeg.
Coolblue bezorgt gratis thuis h? en installeren hem ook.
 

JFK

Well-known member
In Januari zijn ze toch een stuk goedkoper omdat dan de nieuwe uitkomen?

In januari heeft de Media Markt altijd die BTW weg ermee actie.
Maar kan je w?l Netflix ontvangen op je pc of tablet?
Indien dat het geval is ben je zoals Marinos aangeeft met een Chromecast geholpen.
 
Bovenaan