Districtsbeker 2015/2016

noordooster

Well-known member
Staphorst is op eigen veld bijna niet te verslaan.
Dit seizoen werd thuis alleen verloren van VVOG.
Uit hebben ze het vaak wat moeilijker. Lisse is daarvan ook een voorbeeld.
Ze hadden voor de districtsbeker het geluk bijna alle wedstrijden thuis te mogen spelen : Klazienaveen, ACV, Sneek wit zwart, Zeerobben, ONS Sneek, PKC '83, Flevo Boys, allemaal thuis. Sommige wedstrijden , zoals tegen PKC en tegen ONS , werden moeizaam gewonnen.
En dan nu thuis tegen ASWH en dinsdag de finale tegen Noordwijk ook thuis. Tegen Noordscheschut ( 2 - 3 ) en Chevremont ( 0 - 1 ) werd uit gewonnen.
 

Unregistere

Well-known member
De koek was vandaag een beetje op bij ons, leek het. De wedstrijd van vorige week en de promotie zaten bij enkele spelers nog in de benen of in het hoofd, want wij haalden niet het niveau dat we kunnen halen. Desondanks vond ik de nederlaag wel onnodig, want voetballend vond ik ons de betere ploeg. Alleen in aanvallend opzicht kwam er te weinig uit, want heel veel kansen kregen we niet. Staphorst trouwens ook niet wat mij betreft, ging behoorlijk gelijk op. Waren vooral schoten van afstand van beide partijen, niet echt uitgespeelde kansen. De goal was wel een goede aanval, slim voor de man gekomen door Mijnheer.

Maar op basis van de geleverde arbeid kwam het Staphorst uiteindelijk wel toe, zij wilden / konden er vandaag toch net wat meer energie in gooien. Ik geef ze ook wel een kans tegen Noordwijk als ze op deze manier spelen. Veel inzakken, gecombineerd met een flinke portie strijdlust en de aanwezige fysiek in de ploeg. Daar houdt Noordwijk niet echt van denk ik. Ben wel benieuwd of Noordwijk-keeper Amezrine mag spelen of dat hij nu eindelijk iets hoort van de KNVB nadat hij in beroep ging tegen zijn schorsing, die hij drie (!) weken geleden kreeg opgelegd... De trainer van Noordwijk en de topscorer zijn er dinsdag in elk geval niet bij.

Verder een leuke vereniging wel, Staphorst. Over het algemeen vriendelijke mensen. Prima complex ook daar hoor, leuk om daar eens een keer te zijn geweest.

En ook wel bijzonder: twee vrouwelijke grensrechters, waaronder de zus van Willie Overtoom. :duim:
 

Mug

Member
Maar eigenlijk was het een heel matig potje voetbal waar niet de beste ploeg won. Je kon zien dat beide ploegen er een lang seizoen op hadden zitten en waar Staphorst Rosink en ter Avest behoorlijk misten. Maar met minder kwaliteit kun je toch winnen en uiteindelijk verdient. En wat verder opviel, twee prachtige grensrechters.
 

noordooster

Well-known member
Ook Staphorst heb ik dit seizoen vaak beter zien spelen. Met name als ook ter Avest en Rosink meededen. De wedstrijd was niet echt goed.
Het bleef wel de hele wedstrijd spannend.
De aanvallers van ASWH kwamen er niet echt door. Dat was ook een verdienste van het centrale duo Koster, de Jong en van keeper Oosterhof.
Franca Overtoom had ik nog niet eerder zien grensrechteren, de andere grensrechter was het afgelopen seizoen regelmatig te zien op de noordelijke velden.
 

Unregistere

Well-known member
Het was inderdaad overall geen goede wedstrijd, al zei Van Raalte tegen RTV Oost van wel. Zal de euforie zijn.

Verder viel mij op dat hij in dat interview weer over veel spelers met profervaring begon bij ons. Stond ook al in de voorbeschouwing op de site, tot mijn verbazing. Geen idee wie ze dan allemaal meetellen... Maar maakt verder ook niet uit.

Overigens wel opvallend - hoewel misschien ook weer niet - dat er bij Staphorst echt geen enkele gekleurde speler was. Ook niet op de bank. Dat maak ik doorgaans niet vaak mee in de competities of bekertoernooien waarin wij actief zijn. Is dat altijd zo geweest?

En nog individuele spelers aan onze zijde die bij jullie zijn opgevallen?
 

bqandy

Well-known member
Overigens wel opvallend - hoewel misschien ook weer niet - dat er bij Staphorst echt geen enkele gekleurde speler was. Ook niet op de bank. Dat maak ik doorgaans niet vaak mee in de competities of bekertoernooien waarin wij actief zijn. Is dat altijd zo geweest?

Ik heb Staphorst wel diverse keren zien spelen. Kan het me inderdaad niet zo herinneren. Maar ik heb er ook niet zo opgelet. Er zijn in het noorden namelijk diverse, met name dorpsclubs, die alleen met "kaaskoppen" aantreden. Staphorst is overigens een erg streng gereformeerd dorp. Maar of dat er wat mee te maken heeft.
 

noordooster

Well-known member
van Raalte heeft misschien bedoeld dat het "goed stond" bij zijn team.
De voorbeschouwingen op de wedstrijden van Staphorst staan vaak boordevol clich? 's en de schrijver ervan heeft het wel vaker niet helemaal bij het rechte eind.
Ik denk dat er in Staphorst weinig gekleurde mensen wonen, ook op de foto's van de jeugdteams zie je ze nauwelijks. In de regio zijn er waarschijnlijk procentueel ook minder gekleurde mensen dan in de regio Rotterdam.
Wel in de grotere plaatsen zoals, Meppel, Hoogeveen en Zwolle en ook wel bij de clubs in die plaatsen.
Staphorst haalt natuurlijk ook wel spelers van buitenaf, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een gekleurde speler in Staphorst 1 speelde.
Bij ASWH viel me niet 1 speler in het bijzonder op. Ik heb wat extra gelet op Mulder en op van Dommelen. Technisch goede spelers, maar ze kwamen niet echt los in deze wedstrijd. Mulder leek 1x een aardige kans te krijgen, maar de keeper zat er goed bij.
De strijdwijze van Staphorst vreet energie. Woensdag hadden ze nog gespeeld in Kerkrade . Wel opvallend dat ze ermee akkoord gaan om dinsdag a.s. de finale al te spelen.
 

noordooster

Well-known member
Staphorst is overigens een erg streng gereformeerd dorp. Maar of dat er wat mee te maken heeft.

Staphorst is vooral een Hervormd dorp.
De ( Hersteld ) Hervormde Kerk in het dorp is de grootste van Nederland. Er kunnen 2300 mensen in en die zijn er ook elke zondag zowel in de ochtend- als in de middagdienst.
 

Mug

Member
In Staphorst en de verdere regio wonen heel weinig donkere mensen . Als hij goed is, is hij welkom, volgens mij. Ook in Meppel spelen in de senioren weinig donkere jongens, dan moet je toch naar Zwolle. Maar zelfs daar is het minder dan in de randstad. In het verleden hebben er jongens van Molukse afkomst wel in Staphorst gespeeld.
 

Mug

Member
Staphorst is vooral een Hervormd dorp.
De ( Hersteld ) Hervormde Kerk in het dorp is de grootste van Nederland. Er kunnen 2300 mensen in en die zijn er ook elke zondag zowel in de ochtend- als in de middagdienst.

Maar alles wat er rond loopt bij de voetbal heeft waarschijnlijk die kerk nog nooit van binnen gezien. De club is opgericht op niet christelijke grondslag. En de mensen die naar de Hersteld Hervormde Kerk gaan zie je echt niet op het voetbalveld. ( tegen wedstrijdsport )
 

noordooster

Well-known member
Maar alles wat er rond loopt bij de voetbal heeft waarschijnlijk die kerk nog nooit van binnen gezien. De club is opgericht op niet christelijke grondslag. En de mensen die naar de Hersteld Hervormde Kerk gaan zie je echt niet op het voetbalveld. ( tegen wedstrijdsport )

Klopt, ze zijn tegen prestatiesport.
Je ziet ook nooit mensen in klederdracht langs de lijn bij Staphorst, in tegenstelling tot ( soms ) bij IJsselmeervogels.
Behalve bij de districtsbekerfinale toen een aantal dames in klederdracht als een soort folklore er stond bij de opkomst van de spelers.
In de gemeenteraad van Staphorst zijn er 17 zetels te verdelen . De SGP de grootste partij met 5 zetels , CDA heeft er net als de CU 4 en de PvdA heeft er 2.
1 Van de PvdA zetels wordt bezet door Be Veen die ongeveer 20 jaar lang voorzitter was van vv Staphorst en die in die periode de club heeft zien stijgen van de vierde klasse naar de hoofdklasse.
In de gemeente Staphorst zijn er 3 voetbalverenigingen, Staphorst , Rouveen ( gedegradeerd naar de za 3e klasse ) en IJhorst ( vierde klasse zondag )
 

bqandy

Well-known member
Staphorst is vooral een Hervormd dorp.
De ( Hersteld ) Hervormde Kerk in het dorp is de grootste van Nederland. Er kunnen 2300 mensen in en die zijn er ook elke zondag zowel in de ochtend- als in de middagdienst.

Hersteld Hervormd is toch gewoon oorspronkelijk gereformeerd? Die lui waren toch tegen een fusie van een paar kerkgenootschappen?
 
Bovenaan