Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
In deel 17 zijn de talenten van Enschede aan de beurt.

Jong FC Twente

Er viel vorig seizoen voor Jong FC Twente weinig eer te behalen in de tweede divisie. De beloften uit Enschede bungelden het hele seizoen onderaan en waren al vlot de eerste degradant. Het lijkt er op dat FC Twente de zaken nu anders aanpakt. Trainer Paul Bosvelt werd vervangen door Dennis Demmers. De voormalig trainer van Go Ahead Eagles kan werken met een grondig gerenoveerde groep, waarin ook plaats is voor buitenlandse talenten. In een interview stelde Demmers onlangs dat de ontwikkeling van de spelers voor hem het belangrijkst is, zodat zij dichter naar het niveau van het eerste elftal toegroeien. Dat neemt niet weg dat Jong FC Twente wel degelijk als een kandidaat voor het kampioenschap wordt gezien.

Complex: Trainingscentrum FC Twente, Hengelo
Trainer: Dennis Demmers
Vorig seizoen: 18e in de tweede divisie

Selectie

Benaissa Ben Amar, Jelle van Benthem, Niklas Blesgraaf, Lukas Browning Lagerfeldt, Diego Coret, Loris Deiters, Mathijs Elderman, Zeki Erkilin?, Joel Felix, Rashaan Fernandes, Jonathan Frimann, Delano Grootenhuis, Ruben de Jager, Jarni Koorman, Jeffrey de Lange, Godfried Roemeratoe, David Sambissa, Henk van Schaik, Tim van de Schepop, Siebe Schets, Xhemil Terziqi, Ryan Trotman, Bob Vankan, Ramiz Zerrouki, Ritchie Zinga

siebe-schets-gfc-fc-twente-001-610x280.jpg

Siebe Schets is een van de talenten van FC Twente die zich bij de beloften verder mag ontwikkelen in de derde divisie
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, ik zie dat Tim v.d. Schepop ook is doorgeschoven naar Jong Twente.
Die zou nog wel weer een keer af mogen vallen om HSC'21 te versterken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zat 2 jaar terug bij NL onder 16. Inmiddels A-speler en dus vervroegd doorgeschoven naar Jong Twente.
Vertrok overigens als D-tje destijds al bij HSC'21 en ging naar de jeugd van De Graafschap en later FC Twente.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zou gewoon Harderwijk in gaan. Mooie oude binnenstad!

Goede tip. Maar ik ga denk ik toch gewoon naar de wedstrijd. ;)

Tegenvallertje bij ons: aanvoerder Jesper van den Bosch heeft in de oefenwedstrijd tegen Nootdorp zijn spaakbeen gekneusd. Is dus even uit de roulatie, maar hij hoopt de wedstrijd tegen Hoek in de KNVB Beker gewoon te halen. Had erger gekund, want in eerste instantie werd gevreesd voor een breuk. Qua pijn is een kneuzing echter wel vervelender.
 

Unregistere

Well-known member
Absoluut, vond ik vorig seizoen een van de mooiere sportparken die we bezocht hebben. En ook zeer gebruiksvriendelijk voor de bezoekende ploeg, want nergens anders kon de bus zo dichtbij de kleedkamer parkeren. Ideaal!
 

Unregistere

Well-known member
En we sluiten de introductieronde af met de beste beloften in de afdeling van vorig seizoen, de Wijdbroeken!

Jong FC Volendam

Dat jonge talenten baat kunnen hebben bij het spelen in de tweede of derde divisie werd vorig seizoen wel bewezen bij FC Volendam. De club gebruikte het hoogste opleidingselftal optimaal, want Mohamed Betti en Joey Veerman veroverden via de derde divisie al snel een basisplaats in het eerste elftal. Zij draaiden prima mee in de Jupiler League en dat gold later ook voor aanvaller Enzo Stroo. Hij leek op weg om serieus mee te doen om de topscorerstitel in de derde divisie, tot hij werd overgeheveld naar de hoofdmacht. Daarom bleef Stroo op vijftien treffers bij de beloften steken, maar daar kwamen er in de Jupiler League zes bij. Middenvelder Gerry Vlak mocht ook al regelmatig opdraven bij de grote mannen. Desondanks draaide het soepel voetballende team van trainer Berry Smit, die in de slotfase van het seizoen ook interim-hoofdtrainer bij het eerste was, prima mee. Jong FC Volendam werd met een zesde plek een van de positieve verrassingen van de derde divisie zaterdag. Ongetwijfeld hoopt 'het andere Oranje' dat er dit seizoen weer nieuwe talenten doorbreken.

Complex: Kras Stadion, Volendam
Trainer: Berry Smit
Vorig seizoen: 6e

Selectie

Darryl B?ly, Jordy Hilterman, Daan Klinkenberg, Gani Meholli, Dylan Mertens, Mitchel Michaelis, Esosa Oghogho, Alex Plat, Kyle Saffrie, Gijs Smal, Rodney Smorenberg, Jordi van Stappershoef, Kay Tejan, Marco Tol, Roy Tol, Stan Veerman, Jari Vlak, Nick Zeijlmans

Kay-Tejan.jpg

De handige aanvaller Kay Tejan maakt ook dit seizoen deel uit van de selectie van Jong FC Volendam, dat vorig seizoen veel indruk maakte in de derde divisie
 

Unregistere

Well-known member
En vergeet Plat niet!

Wij gaan vrijdag op trainingskamp naar Hoenderloo. Daar spelen we zaterdag tegen een ploeg uit Qatar, Al Khor. Opvallende oefentegenstander. Ben benieuwd, volgens mij best een aardig niveau. Onder meer een Braziliaan in de selectie: http://alkhor-club.com/en/football/team/players

Dit oefenduel wordt een primeur, want nooit eerder speelde ASWH tegen een ploeg uit Qatar. Ook niet zo vreemd natuurlijk.
 

de waan

Well-known member
Garderen is al gauw 30 kilometer vanuit mijn huis.

Tja, de velden van Beatrix zijn "teruggegeven" aan de natuur geloof ik.
 

Unregistere

Well-known member
Garderen is al gauw 30 kilometer vanuit mijn huis.

Tja, de velden van Beatrix zijn "teruggegeven" aan de natuur geloof ik.

Oh, toch nog 30 km. Had minder verwacht. Maar dan snap ik het wel ja, hoewel het een leuk potje kan worden. Mocht je je toch nog bedenken, de aftrap is om 15.30 uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan