JMD
Well-known member
Het OV van de toekomst of de opvolger van de geflopte superbus en de MagLev?
ProRail gaat weer lekker... 2 weken druk bezig zijn met een aantal sporen bij Schiphol en dan vergeten dat daarna eerst nog 'roest gereden' moet worden...
De EU heeft officieel de Lelylijn op de kaart gezet als nieuwe spoorverbinding in het Europese spoornetwerk. Oke, mooi.
De EU wil dat het uiterlijk in 2050 gerealiseerd is... Zeg dan niks... Kom op zeg... Dat is 26 jaar.
Hanzelijn was er in 6 jaar... Van eerste spade tot einde. Oke, rekenen we plannen mee (maar er ligt al een idee) dan kan het echt wel in 10 jaar als je nu begint.
Komt bij dat Jan en Alleman tegenwoordig bezwaarschriften indienen om er zelf beter van te worden. Alleen die procedures kunnen al vijf jaar duren.Is ook een veel korter stuk he. Overigens duurde dat van start tot finish ook 20 jaar: kwam begin jaren 90 in het MIRT en werd in 2012 geopend.
Betuweroute kwam in 1988 in de plannen en werd uiteindelijk in 2007 geopend. Dit soort projecten duurt gewoon erg lang in de procedure en aanlooptijd. De aanleg zelf gaat meestal sneller.
Het punt is dat veel overheden vaak veel te optimistisch zijn met planningen.