De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Atreides

Well-known member
Dit topic heeft even op slot gezeten en Janssen is verdwenen, maar dat betekent niet dat Fortuna Sittard heeft stilgezeten! Na een Portugees, een Italiaanse Belg, een Amerikaan, een Marokkaanse Belg, 2 Venezuelanen en een Hongaar heeft Fortuna nu een keeper uit Moldavi?, een middenvelder uit Senegal en een middenvelder uit Australi? gehaald. Bont gezelschap in Limburg komend seizoen!

Okay, dat is toch wel heel bijzonder. Vooral die Venezuelanen en een Moldavi?r zie je niet vaak.
 

hipp00

New member
Dit topic heeft even op slot gezeten en Janssen is verdwenen, maar dat betekent niet dat Fortuna Sittard heeft stilgezeten! Na een Portugees, een Italiaanse Belg, een Amerikaan, een Marokkaanse Belg, 2 Venezuelanen en een Hongaar heeft Fortuna nu een keeper uit Moldavi?, een middenvelder uit Senegal en een middenvelder uit Australi? gehaald. Bont gezelschap in Limburg komend seizoen!

Ik vind de term 'vreemdelingenlegioen' niet meteen een diskwalificatie, maar het niveau (derde Hongaarse divisie?) waar sommige van deze spelers vandaan komen, zorgt bij mij af en toe wel voor vraagtekens.
Hoe zijn deze spelers gescout en beoordeeld op hun meerwaarde? Zit hier geen ('eigen zakken vullen - geldwitwas) luchtje aan?
Voorlopig is Fortuna voor mij degradatie-kandidaat nummer 1.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind de term 'vreemdelingenlegioen' niet meteen een diskwalificatie, maar het niveau (derde Hongaarse divisie?) waar sommige van deze spelers vandaan komen, zorgt bij mij af en toe wel voor vraagtekens.
Hoe zijn deze spelers gescout en beoordeeld op hun meerwaarde? Zit hier geen ('eigen zakken vullen - geldwitwas) luchtje aan?
Voorlopig is Fortuna voor mij degradatie-kandidaat nummer 1.
Ik heb geen degradatie-kandidaat nummer 1. Kan namelijk niet zeggen dat een FC Emmen, de Graafschap en Excelsior nu zo heel veel bijzonders weten te strikken. Zie een Willem II ook weer een of andere Nieuw-Zeelander contracteren als back en een Griek van KV Mechelen huren. Zal dat dan meer niveau hebben? We moeten het afwachten.
 

Joost

Well-known member
Het is wel heel komisch dat ze in Sittard altijd veel commentaar hebben gehad wanneer Roda een speler uit Belgi? haalde maar dat ze nu zelf echt compleet doorslaan.
 

Janssen

Well-known member
De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Dit topic heeft even op slot gezeten en Janssen is verdwenen, maar dat betekent niet dat Fortuna Sittard heeft stilgezeten! Na een Portugees, een Italiaanse Belg, een Amerikaan, een Marokkaanse Belg, 2 Venezuelanen en een Hongaar heeft Fortuna nu een keeper uit Moldavi?, een middenvelder uit Senegal en een middenvelder uit Australi? gehaald. Bont gezelschap in Limburg komend seizoen!

Het is maar net hoe men (jij) het wenst te framen. Ciranni is een Belgisch-Limburger uit Genk, dat klinkt al heel anders.

Ik vind de term 'vreemdelingenlegioen' niet meteen een diskwalificatie, maar het niveau (derde Hongaarse divisie?) waar sommige van deze spelers vandaan komen, zorgt bij mij af en toe wel voor vraagtekens.
Hoe zijn deze spelers gescout en beoordeeld op hun meerwaarde? Zit hier geen ('eigen zakken vullen - geldwitwas) luchtje aan?
Voorlopig is Fortuna voor mij degradatie-kandidaat nummer 1.

Dus je klaagt omdat je de spelers niet kent maar blijkbaar ken je ze goed genoeg om ze gezamelijk als degradatiekandidaat te bestempelen, interessant hoor.

Het is wel heel komisch dat ze in Sittard altijd veel commentaar hebben gehad wanneer Roda een speler uit Belgi? haalde maar dat ze nu zelf echt compleet doorslaan.

Hebben jullie niet zojuist een Kameroenees gehaald die eigenlijk al gestopt was met voetballen? Succes ermee.

Roda heeft regelmatig wedstrijden gespeeld zonder een enkele Nederlander in de startopstelling. Hier staan er straks gewoon weer 5 of 6 aan de aftrap als er op transfer/blessuregebied geen gekke dingen gebeuren.
 

Abubakari

Well-known member
Moet het topic alweer dicht na de provocaties van Batigoal, Joost en Hipp00?


Het is wel heel komisch dat ze in Sittard altijd veel commentaar hebben gehad wanneer Roda een speler uit Belgi? haalde maar dat ze nu zelf echt compleet doorslaan.

Dat is heel wat anders.

:eek:
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
De Fortuna Sittard selectie, 2018/2019

Moet het topic alweer dicht na de provocaties van Batigoal, Joost en Hipp00?

Dit is offtopic en dus gerapporteerd.


Dat is heel wat anders.


Dit heb je er 10 minuten later nog aan toegevoegd zodat het toch ontopic zou lijken.

Helaas zijn moderators blijkbaar niet te blokkeren. Wel lekker zo?n gecree?rde nepfunctie waarin je vogelvrij om je heen kunt slaan want onschendbaar. Ik stel voor dat je uit mijn buurt blijft en dan doe ik met plezier hetzelfde.
 

Abubakari

Well-known member
Off topic, verwijderen, toch?

Maar serieus, je denkt dus dat ik geen ban krijg omdat ik vbookies maak?
Abubakari zei:
Haha, een heel stel exoten waar werkelijk nog nooit iemand van gehoord heeft presenteren maar dan zodra er een naam voorbij komt waar nog wel eens iemand van gehoord heeft "wie?" roepen.:D

En dat ik om me heen sla als ik een paar dingen over Oliseh post en een opmerking maak over jouw "wie?" posts? Want dat is alles wat ik hier gepost heb. Maar dat zou voor jou reden voor een ban moeten zijn of zo?
 
Laatst bewerkt:

hipp00

New member
Dus je klaagt omdat je de spelers niet kent maar blijkbaar ken je ze goed genoeg om ze gezamelijk als degradatiekandidaat te bestempelen, interessant hoor.

Ik klaag niet. Hoe meer mede-degradatie-kandidaten ik meen te zien, hoe groter ik de kans acht voor NAC om er komend seizoen weer in te blijven. Das beter voor mijn gemoedstoestand tijdens de zomerstop. ;-)
Ik verbaas mij vooral over waar en van welk niveau de spelers van Fortuna vandaan komen. Het hoeft niet alles te zeggen, maar dat het geen gebruikelijke spelers en geen logische scoutingsgebieden zijn, is toch opmerkelijk?
Het kan zijn dat het allemaal voltreffers blijken te zijn, die de rest van de wereld over het hoofd heeft gezien. Ik ben daarom vooral benieuwd welke scoutings-aanpak Fortuna hanteert.
 

Janssen

Well-known member
Het zijn zeker niet allemaal voltreffers, maar als er van de 8 nieuwe 1 nieuwe Semedo tussenzit is dat voldoende. Het beleid is dus piepjonge gasten halen die andere clubs blijkbaar niet opgevallen zijn en hopen dat er wat aan te verdienen is. Blijkbaar is er in Oost-Europa nog genoeg te vinden.

De jongens die nu gehaald zijn zijn vooral breedte versterkingen, ik denk hooguit dat die Ramirez wel eens basisspeler kan worden achterin als er geen andere CV meer bijkomt. Dobos was ook wel leuk in de oefenwedstrijd vorige week maar die heeft echt nog nul ervaring. Al de rest is helemaal niks over te zeggen.
 

Batigoal

Well-known member
Het is maar net hoe men (jij) het wenst te framen. Ciranni is een Belgisch-Limburger uit Genk, dat klinkt al heel anders.

Ik probeer helemaal niets te framen, ik benoem feitelijk waar ze vandaan komen. En volg Fortuna met interesse, want de transferzomer vind ik boeiend. Wellicht dat er weer wat pareltjes tussen zitten.

Over parels gesproken, wat is de status van Dianessy op dit moment?
 

Janssen

Well-known member
Ik probeer helemaal niets te framen, ik benoem feitelijk waar ze vandaan komen. En volg Fortuna met interesse, want de transferzomer vind ik boeiend. Wellicht dat er weer wat pareltjes tussen zitten.

Over parels gesproken, wat is de status van Dianessy op dit moment?

Nee dat weet ik ook wel. Maar die jongen praat gewoon Limburgs, het is niet zo dat dat zo?n extreme exoot is toch? Die Moldavi?rs uiteraard wel maar als ze een beetje kunnen ballen, prima.

Dianessy zou pas in december fit zijn geloof ik maar die kan het Eredivisie-niveau nooit aan, hoewel velen daar anders over denken.

Zijn transferwaarde schijnt inmiddels een half ton te zijn, bespottelijk.
 

Batigoal

Well-known member
Nee dat weet ik ook wel. Maar die jongen praat gewoon Limburgs, het is niet zo dat dat zo?n extreme exoot is toch? Die Moldavi?rs uiteraard wel maar als ze een beetje kunnen ballen, prima.

Deze ga ik niet eens binnenkoppen.

Dianessy zou pas in december fit zijn geloof ik maar die kan het Eredivisie-niveau nooit aan, hoewel velen daar anders over denken.

Zijn transferwaarde schijnt inmiddels een half ton te zijn, bespottelijk.

Die duikt dus nog wel op in de Ligue 2 aan het einde van de zomer.
 

Joost

Well-known member
Ik probeer helemaal niets te framen, ik benoem feitelijk waar ze vandaan komen.

Feitelijk gezien Ciranni geboren op 30km van Sittard, gehaald van een club 25km verderop en heeft hij 88 wedstrijden in het Nederlandse betaald voetbal als rugzak.
 

Eef de Kip

Well-known member
FC Utrecht heeft al eens interesse getoont naar het schijnt. Zou het grappig vinden als we een andere Eredivisie-club ermee op kunnen zadelen, dan kun je het falen toch van wat dichterbij volgen.

Zal wat zijn als hij er daar 20 binnen schiet.
 

Maasveld

Well-known member
Ach, met o.a. Heerings, Stokkers en Dammers hadden ze al genoeg exoten. Dan kunnen een paar Moldaven en Venezolanen er ook nog wel bij.
 
Bovenaan