Buitenlandse politiek

Friesland

Well-known member
Er waren nog twee stemrondes nodig voordat de beslissingen uiteindelijk viel.

In stemronde 14 zat McCarthy al op 50%: 216 voor hem, 212 voor Jeffries, 2 voor Biggs en 2 voor Jordan, met 2 republikeinen die "aanwezig" stemden (meerderheid = 217)
In de beslissende 15e ronde stemden alle republikeinen die niet op McCarthy stemden "aanwezig" zodat er nog maar 215 stemmen nodig waren voor een meerderheid.

Ik ben benieuwd of de volgende voorzittersverkiezingen gewoon op 3 januari 2025 is, of dat deze al later dit jaar zal zijn... ;)
 

JFK

Well-known member
Gezellige boel daar in Brazilië.
Lekker op z'n Trumps het parlementsgebouw bestormen.
 

Batigoal

Well-known member
De beelden zijn een kopie van een jaar geleden in Amerika. Niet heel verrassend na alle taal van Bolsonaro.

Die overigens zelf met de staart tussen de benen naar Italië is gevlucht en daar een paspoort probeert te krijgen.
 

JFK

Well-known member
Bolsonara zal vast en zeker zijn achterban oproepen om te stoppen met de bestorming.
Ook zal Bolsonaro de bestorming afkeuren.
Gaat dus helemaal goedkomen.
 

Pascallovic

Well-known member
De beelden zijn een kopie van een jaar geleden in Amerika. Niet heel verrassend na alle taal van Bolsonaro.
Nou ja, Balsonaro heeft toch juist niks meer geroepen sinds oktober. Hetgeen ook niet helpt natuurlijk. Nog bizar hoe dichtbij hij er in de einduitslag bij stond. Had een groter verschil verwacht. Maar goed was ook verbaasd dat een Trump tot 74 miljoen stemmen kwam toen. Had ik ook nooit verwacht, net als die 81 miljoen van Biden.
 

Pascallovic

Well-known member
Las ik niet terug op NOS.nl, die juist aangeven dat het nogal stil was rond hem, dus daar ging ik dan vanuit. Schijnbaar heeft de NOS er ook weer de ballen verstand van, of willen ze geen verdieping geven.
 

Pascallovic

Well-known member
Bij meneer Pence zijn ook vertrouwelijke documenten thuis gevonden uit zijn tijd als vice-president. Blijkt toch nog niet zo makkelijk te zijn om met vertrouwelijke informatie om te gaan.
 

Pascallovic

Well-known member
En verleent meneer Pence medewerking?
Hij heeft zelf aangegeven bij de autoriteiten dat die stukken gevonden waren. Die heeft na Trump en Biden vast ook een check gedaan of ie toch iets had wat niet mocht en schijnbaar hebben ze dat gevonden.
 

JMD

Well-known member
Bij meneer Pence zijn ook vertrouwelijke documenten thuis gevonden uit zijn tijd als vice-president. Blijkt toch nog niet zo makkelijk te zijn om met vertrouwelijke informatie om te gaan.
Het vreemde is alleen dat Obama, Bush, Clinton, Bush, Reagan enz daar geen moeite mee hadden... Lijkt dus meer iets van de laatste jaren
 

Pascallovic

Well-known member
Het vreemde is alleen dat Obama, Bush, Clinton, Bush, Reagan enz daar geen moeite mee hadden... Lijkt dus meer iets van de laatste jaren
Of men had er daar ook last van, maar omdat van deze heren de politieke carrière toch al was afgelopen na afloop van hun Presidentschap en ze hun recht op informatie mochten houden dat men er minder op aansloeg.
 
Bovenaan