Ajax - PSV (Johan Cruijff schaal 2021)

Wie wint de Johan Cruijff schaal

  • Ajax

    Stemmen: 4 50,0%
  • PSV

    Stemmen: 4 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

De Groene Scout

Well-known member
Tussen al het Olympische geweld en oefenvoetbal door is zaterdag 7 augustus ook de eerste echte wedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen.
Ajax en PSV spelen in Amsterdam direct om een echte prijs; de Johan Cruijff schaal.

Wedstrijd begint om 20.00 uur en staat onder leiding van de afscheid nemende Bjorn Kuipers. Op ESPN zal de wedstrijd van verslag worden voorzien door Evert ten Napel. Ook voor Evert is dit zijn laatste kunstje. Eens kijken of die dekselse Evert nog met een mooie anekdote over Kuipers komt.

Wat denken de volgers van Ajax en PSV ervan? Is Ajax ook komend seizoen nog wat verder dan PSV, of is het verschil kleiner geworden? Gaat Berghuis het waarmaken in Amsterdam? Wat wordt de positie van Blind bij Ajax? Gaan Zahavi en Gakpo helemaal los bij PSV komend seizoen? Mvogo of Drommel onder de lat?

Kortom; het gaat weer beginnen!!
 

Reinoud

Well-known member
Gezien het feit dat PSV al stuk verder in de voorbereiding is verwacht ik eigenlijk dat de Eindhovenaren zullen gaan winnen.
 

André

Well-known member
Geen idee hoe ze ervoor staan
Maar ajax is normaal veel beter
Dus zal wel weer ajax worden

Psv moet denk ik nog Europees deze week
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb er heel veel zin in! PSV is denk ik wat sterker dan vorig jaar en inmiddels wat meer gewend aan het pressievoetbal van Schmidt. Bij ons is er nog niemand van belang vertrokken en tot nu toe met Berghuis kwalitatief versterkt ook. Dat belooft dus een mooie pot te worden.
 

André

Well-known member
Misschien dat psv nu beter is
Maar ajax was zoveel beter

Wanneer speelt psv Europees?
 

JMD

Well-known member
Ik las van de week ergens dat PSV al 3 jaar geen prijs gewonnen heeft (klopt) en dat ze daarom de JCS moeten winnen... Niet mee eens, de JCS is geen prijs, tenminste niet om een eind te maken aan die prijzendroogte.

Geen idee hoe PSV gaat spelen, kan me ook voorstellen dat ze minder belang aan dit duel hechten zo tussen de 2 CL-duels in.
 

De Wolf

Well-known member
Een troost. In de afgelopen 10 jaar heeft Ajax maar een keer de schaal gewonnen.
 

Abubakari

Well-known member
PSV zit al meer in het ritme, Ajax heeft zaterdag voor het eerst in de beoogde basisopstelling gespeeld en toen was ten Hag niet te spreken over hoe Blind en Klaassen uit de zomerstop waren gekomen.
PSV lijkt wat dat betreft verder, maar heeft wel belangrijker zaken om zich op te focussen met de CL voorronde.

Overigen staat bij unibet dik 4,00 op winst voor PSV. Voor Ajax maar 1,70 ofzo. Dus wie vertrouwen heeft dat PSV verder is dan Ajax kan een slag slaan, mocht PSV daadwerkelijk winnen.
 

stc

Well-known member
Ben benieuwd of Schmidt al een aantal spelers zogezegd rust gaat geven in de wedstrijd tegen Ajax.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij wel. Behoorlijk wat blessuregevoelige spelers bij PSV.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Zie nu pas dat dit morgen is ipv zondag.
Hoop alleen dat er geen spelers geblesseerd raken. Wat mij betreft stelt Schmidt Jong PSV op, maak er maar gelijk een afscheidswedstrijd van Ihattaren van.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat jullie woensdag tegen die Denen moeten? Zou dit juist als een serieus oefenpotje gebruiken.
 

Forza AZ

Well-known member
Zie nu pas dat dit morgen is ipv zondag.
De dag van de wedstrijd hing er vanaf of PSV in de 3e voorronde CL of EL moest spelen. Bij CL moest de wedstrijd op zaterdag omdat PSV dinsdag weer moet spelen. Bij EL moest de wedstrijd op zondag omdat PSV dan afgelopen donderdag had moeten spelen.

Omdat jullie woensdag tegen die Denen moeten? Zou dit juist als een serieus oefenpotje gebruiken.
PSV speelt dinsdag al in Denemarken. Alle returns van de 3e voorronde CL zijn op dinsdag vanwege de Europese Supercup op woensdag.
 
Bovenaan