Zwemsport

JMD

Well-known member
Nederland waterpoloot nu tegen Itali?, halve finale WK, het stond 5-1 voor, maar werd toch 5-5, NL scoorde niet in de 3e en 4e periode, dat gebeurt niet vaak.

In de penaltyserie stond het voor, maar miste het 2 strafworpen op rij, toch staat het nu 3-3 na 5 strafworpen.
 

JMD

Well-known member
Gaat erg snel bij waterpolo die strafworpenserie...

Scheelt ook dat ze allebei op een ander doel schieten, hierdoor kan de ene al klaarliggen als de andere genomen wordt.

En je mag dus wisselen van keeper tijdens de serie.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Door naar de finale!
 

JMD

Well-known member
Je schiet er mbt Rio weinig mee op, want er ligt geen ticket klaar op dit toernooi.

4 jaar terug ging het mis door een idioot kwalificatietoernooi. Er werd toen met 8 ploegen eerst een poule gespeeld, daarna ging de nummer 1 van de ene poule tegen de nummer 4 van de andere poule, 2 tegen 3 etc. De winnaars van die 4 duels gingen naar Londen. Nederland speelde goed in de poule, maar Itali? had het laten lopen in die poule en beide landen kwamen elkaar tegen. Itali? won toen. Die hele poule ging toen nergens om.

Mag hopen dat ze dit systeem niet weer hebben.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik betrapte mij er zelf net op wel even heel fanatiek op de bank te zitten.
Schelden op Italianen en scheidsrechter en zelfs opgesprongen bij de beslissende pingel.
Het moet niet gekker worden. :oops:

Maar, FINALE!!!!!!!!!!!
 

JMD

Well-known member
Ik betrapte mij er zelf net op wel even heel fanatiek op de bank te zitten.
Schelden op Italianen en scheidsrechter en zelfs opgesprongen bij de beslissende pingel.
Het moet niet gekker worden. :oops:

Maar, FINALE!!!!!!!!!!!

Beetje het Olympische Spelengevoel zeg maar. Juichen voor sporten waar je dat nooit voor doet... :)

Vandaag precies over 1 jaar begint het festijn overigens. Precies op de minuut nu, want om 23.00 op 5 augustus 2016 start de opening.
 

Joost

Well-known member
Je schiet er mbt Rio weinig mee op, want er ligt geen ticket klaar op dit toernooi.

4 jaar terug ging het mis door een idioot kwalificatietoernooi. Er werd toen met 8 ploegen eerst een poule gespeeld, daarna ging de nummer 1 van de ene poule tegen de nummer 4 van de andere poule, 2 tegen 3 etc. De winnaars van die 4 duels gingen naar Londen. Nederland speelde goed in de poule, maar Itali? had het laten lopen in die poule en beide landen kwamen elkaar tegen. Itali? won toen. Die hele poule ging toen nergens om.

Mag hopen dat ze dit systeem niet weer hebben.
Ja dat was wel apart herinner ik me nog.

Bij de vrouwen zijn maar acht plaatsen dus dat is sowieso erg weinig. Brazilie is automatisch geplaatst. De winnaars van de regionale toernooien in Europa, Azie, Afrika en Oceanie plaatsen zich ook. Mocht Nederland dus Europees kampioen worden dan plaatsen ze zich, dat is in Belgrado in januari.

De resterende drie plaatsen worden verdeeld in een toernooi in 2016 in Gouda.
 

JMD

Well-known member
Ja dat was wel apart herinner ik me nog.

Bij de vrouwen zijn maar acht plaatsen dus dat is sowieso erg weinig. Brazilie is automatisch geplaatst. De winnaars van de regionale toernooien in Europa, Azie, Afrika en Oceanie plaatsen zich ook. Mocht Nederland dus Europees kampioen worden dan plaatsen ze zich, dat is in Belgrado in januari.

De resterende drie plaatsen worden verdeeld in een toernooi in 2016 in Gouda.

Dat is wel gunstig dat dat in Nederland is.

Sowieso hadden we pech in 2012 met teamsporten, want de handbaldames werden door een 'verkocht' duel uit Londen gehouden, Spanje en (ik meen) Kroati? deden die laatste dag precies genoeg om samen in Londen uit te komen.
 

Maasveld

Well-known member
Je schiet er mbt Rio weinig mee op, want er ligt geen ticket klaar op dit toernooi.

4 jaar terug ging het mis door een idioot kwalificatietoernooi. Er werd toen met 8 ploegen eerst een poule gespeeld, daarna ging de nummer 1 van de ene poule tegen de nummer 4 van de andere poule, 2 tegen 3 etc. De winnaars van die 4 duels gingen naar Londen. Nederland speelde goed in de poule, maar Itali? had het laten lopen in die poule en beide landen kwamen elkaar tegen. Itali? won toen. Die hele poule ging toen nergens om.

Mag hopen dat ze dit systeem niet weer hebben.
Tja, op elk systeem is wel wat aan te merken.
 

Batigoal

Well-known member
Ik betrapte mij er zelf net op wel even heel fanatiek op de bank te zitten.
Schelden op Italianen en scheidsrechter en zelfs opgesprongen bij de beslissende pingel.
Het moet niet gekker worden. :oops:

Maar, FINALE!!!!!!!!!!!

Hier nog ??n. Eigenlijk zette ik de televisie per toeval op de wedstrijd. Maar gaandeweg de partij begon ik steeds meer te kijken. Veel frustratie natuurlijk bij de 5-5 die je al van kilometers zag aankomen om vervolgens met een knappe serie alsnog te winnen.

Nu wil ik de finale ook wel zien.
 

Joost

Well-known member
Eigenlijk is het een beetje gek dat op het Olympische toernooi er maar 8 teams deel mogen nemen bij de vrouwen. Op het WK voor de vrouwen doen er de laatste 7 keer al 16 teams mee.
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk is het een beetje gek dat op het Olympische toernooi er maar 8 teams deel mogen nemen bij de vrouwen. Op het WK voor de vrouwen doen er de laatste 7 keer al 16 teams mee.

Heeft met de limiet van het aantal deelnemers aan de Spelen te maken.

Een voetbalselectie bestaat op de Spelen volgens mij ook maar uit 18 man/vrouw, terwijl dat op een WK 23 is. Bij damesvoetbal doen er ook slechts 12 teams mee bv.
Bij hockey zijn er volgens mij maar 14 of 16 m/v in een selectie.
 

Pascallovic

Well-known member
Je schiet er mbt Rio weinig mee op, want er ligt geen ticket klaar op dit toernooi.

4 jaar terug ging het mis door een idioot kwalificatietoernooi. Er werd toen met 8 ploegen eerst een poule gespeeld, daarna ging de nummer 1 van de ene poule tegen de nummer 4 van de andere poule, 2 tegen 3 etc. De winnaars van die 4 duels gingen naar Londen. Nederland speelde goed in de poule, maar Itali? had het laten lopen in die poule en beide landen kwamen elkaar tegen. Itali? won toen. Die hele poule ging toen nergens om.

Mag hopen dat ze dit systeem niet weer hebben.
Vind het sowieso belachelijk dat je de wereldkampioen die dat een jaar voor de spelen op een serieus toernooi is geworden niet automatisch kwalificeerd. Door winst van zo'n toernooi heb je wel bewezen dat je thuishoort en hoor je niet een of ander onbeduidend toernooitje in Gouda tot het kwalificatie moment te maken. Je weet nu al dat het misgaat. Het is namelijk ook gewoon een loterij, want van Griekenland, Italie, Rusland en de VS kun je zomaar verliezen. Dat scheelt allemaal niet zoveel.
 

JMD

Well-known member
Vind het sowieso belachelijk dat je de wereldkampioen die dat een jaar voor de spelen op een serieus toernooi is geworden niet automatisch kwalificeerd. Door winst van zo'n toernooi heb je wel bewezen dat je thuishoort en hoor je niet een of ander onbeduidend toernooitje in Gouda tot het kwalificatie moment te maken. Je weet nu al dat het misgaat. Het is namelijk ook gewoon een loterij, want van Griekenland, Italie, Rusland en de VS kun je zomaar verliezen. Dat scheelt allemaal niet zoveel.

Jep.

Goed presteren op het EK dus....
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Yuliya Efimova heeft op het WK zwemmen in Kazan voor opschudding gezorgd met een uitspraak over dopingpraktijken. De Russische veroverde gisteren goud op de 100 meter schoolslag na een dopingschorsing van zestien maanden, die in februari afliep. Toen ze in een tv-interview een vraag kreeg over haar dopingverleden, minimaliseerde Efimova het feit dat ze vroeger van de dopingpot had gesnoept. "Ik vergelijk doping met autorijden", antwoordde de Russische blondine. "Wanneer je te snel rijdt, betaal je de boete en daarna rij je gewoon verder."

hln.be

:cab: :cab: :cab: :cab: :cab:
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zo is het toch ook? Ze krijgt een straf en als die straf geweest is, gaat ze weer door met zwemmen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom?

Ik vergelijk doping met autorijden. Als je te hard gaat (te veel snoept) krijg je een boete (schorsing). Die betaal je en rij je weer door (doping)

Nee hoor. Ze zegt toch niet dat ze daarna weer te hard rijdt? Autorijden is zwemmen. Te hard rijden is doping.
 
Bovenaan