WK kwalificatie 2022 - CONCACAF

Atreides

Well-known member
Hoe zou de ideale opstelling er een beetje uit kunnen zien? Als ik zie wat het veel kleinere Curacao e.d. al in het veld kunnen brengen....
 

Forza AZ

Well-known member
Toch wel revolutionair nieuws in Suriname. Want voetballers met een Nederlands paspoort mogen vanaf nu uitkomen in het Surinaamse elftal.
Tot nu toe kon dat ook wel volgens mij. Alleen moesten ze dan ook de Surinaamse nationaliteit aannemen waarmee ze het risico liepen hun Nederlandse paspoort kwijt te raken. En dat risico wilde natuurlijk niemand nemen.
 

Atreides

Well-known member
Gorr? heeft beet.

Naast Hasselbank al een mooi rijtje:
Nu is bekend geworden dat er n?g meer spelers die eerder zijn opgeroepen voor Nederlandse (jeugd)elftallen gaan uitkomen voor Suriname. Het gaat om Kelvin Leerdam (Seattle Sounders), Ryan Donk (Galatasaray), Tjaronn Chery (Maccabi Haifa), Florian Jozefzoon (Derby County), Diego Biseswar (PAOK Saloniki), Mitchell Donald (Evkur Yeni Malatyaspor) en Miquel Nelom (Willem II).

Kan wel eens een leuk elftal worden om te zien. Benieuwd of gasten als Haps straks ook nog toetreden....
 

Batigoal

Well-known member
Kan een mooi team worden zo. Als er nog meer jongens die waarschijnlijk toch niet in aanmerking komen voor Oranje zich voor Suriname beschikbaar stellen, krijg je een leuk team.

EKJ6Ad4WsAAiMrl.jpg:large
 

Mario

Well-known member
Suriname heeft de eerste WK kwalificatie wedstrijd met 3=0 van de Kaaiman eilanden gewonnen. Ik ben benieuwd hoe ver ze komen, de weg is nog lang. Komende zaterdag spelen ze tegen Aruba.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Suriname heeft de eerste WK kwalificatie wedstrijd met 3=0 van de Kaaiman eilanden gewonnen. Ik ben benieuwd hoe ver ze komen, de weg is nog lang. Komende zaterdag spelen ze tegen Aruba.
Ze hebben best een leuk team zo te zien, wordt interessant om te volgen.
 

Batigoal

Well-known member
Zeker leuk om te volgen! Zit wel kwaliteit in de selectie, maar het zijn vooral veel dertigers of spelers achterin de 20. Ben benieuwd naar de nieuwe aanwas de komende jaren, want die ik zie ik niet zo veel op de Nederlandse velden. Wel interessant dat er zo te zien met Vlijter en Comvalius 2 jonge spelers zijn die vanuit de Surinaamse Eredivisie de stap hebben gemaakt naar Europa.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als ik het goed begrijp, hebben ze ook geïnvesteerd in de eigen competitie en jeugdopleiding. Talentvolle spelers uit eigen land zullen nu ook sneller naar bijvoorbeeld de MLS gaan dan de eredivisie.
 

Batigoal

Well-known member
Als ik het goed begrijp, hebben ze ook geïnvesteerd in de eigen competitie en jeugdopleiding. Talentvolle spelers uit eigen land zullen nu ook sneller naar bijvoorbeeld de MLS gaan dan de eredivisie.

Volgens mij heb ik weleens gelezen dat - ik meen - FC Dallas een paar Surinaamse voetballers in hun opleidingsteam heeft opgenomen. Spelers uit de CONCACAF krijgen over het algemeen wat gemakkelijker een greencard zodat ze niet meer als buitenlander tellen in de competitie, dus het lijkt me dat er wel vaker spelers richting de MLS zullen trekken.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Volgens mij heb ik weleens gelezen dat - ik meen - FC Dallas een paar Surinaamse voetballers in hun opleidingsteam heeft opgenomen. Spelers uit de CONCACAF krijgen over het algemeen wat gemakkelijker een greencard zodat ze niet meer als buitenlander tellen in de competitie, dus het lijkt me dat er wel vaker spelers richting de MLS zullen trekken.

Klopt, diverse MLS & NASL clubs hebben nu ook samenwerkingen met kleinere Concacaf landen gericht op talentontwikkeling en om talenten een kans te geven naar de VS te komen.
 

Forza AZ

Well-known member
Suriname heeft de eerste WK kwalificatie wedstrijd met 3=0 van de Kaaiman eilanden gewonnen. Ik ben benieuwd hoe ver ze komen, de weg is nog lang. Komende zaterdag spelen ze tegen Aruba.
Suriname moet eerst een groep van 5 landen winnen, met behalve de Cayman Eilanden en Aruba ook nog Bermuda en Canada. Tegen ieder land wordt maar 1 wedstrijd gespeeld.
Daarna volgt een knock-out ronde tegen een andere groepswinnaar over 2 wedstrijden. De winnaar daarvan plaatst zich voor de finalegroep die uit 8 landen bestaat. De top 3 daarvan gaat naar het WK, en de nummer 4 speelt een play-off tegen een land uit een andere confederatie.
 

Joost

Well-known member
Suriname moet eerst een groep van 5 landen winnen, met behalve de Cayman Eilanden en Aruba ook nog Bermuda en Canada. Tegen ieder land wordt maar 1 wedstrijd gespeeld.
Daarna volgt een knock-out ronde tegen een andere groepswinnaar over 2 wedstrijden. De winnaar daarvan plaatst zich voor de finalegroep die uit 8 landen bestaat. De top 3 daarvan gaat naar het WK, en de nummer 4 speelt een play-off tegen een land uit een andere confederatie.
Die tweede ronde is tegen de winnaar van Poule E en daarin zitten Haiti, Nicaragua, Belize en de Turks & Caicoseilanden. Saint Lucia trok zich terug uit die groep. Haiti is met afstand de sterkste in die groep lijkt me.
 
Bovenaan