WK kwalificatie 2022 - CONCACAF

Schaakliefhebber

Well-known member
Costa Rica speelt met 1-1 gelijk tegen Honduras en is daarmee zeker van een plek op het WK.
De VS staan nu derde in de poule, bij winst tegen Trinidad en Tobago zijn ze verzekerd van het WK.
Een gelijkspel kan trouwens ook al genoeg zijn aangezien Panama en Honduras beide een veel minder doelsaldo hebben.
 

Abubakari

Well-known member
USA ligt er uit omdat ze bij nummer laatst Trinidad & Tobago met 2-1 verliezen en Panama in de 87' minuut de 2-1 scoort tegen Costa Rica. Doordat Honduras van het al geplaatste Mexico wint (3-2) valt USA buiten de boor. Vijfde en ze houden alleen Trinidad & Tobago onder zich.
Panama plaatst zich rechtstreeks voor het WK (samen met Mexico en Costa Rica), Honduras naar de Play Off.
Vier dagen geleden won USA nog met 4-0 van Panama.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Geen WK voor Team USA. Zonde, ik had Pulisic graag aan het werk gezien op het hoogste podium.

Mooi voor Panama! Hun spelers spelen overal zo'n beetje, de meeste uiteraard in de MLS. Zo is die competitie er toch een beetje bij.
 

erka

Well-known member
Hahaha, Panama. Ik zie net de beelden.

Wat een schande die scheidsrechter. De bal was niet eens in de buurt van de doellijn.
 

Fenerium

Member
VS verliest weer en zal ook nog stevig uit de pijp mogen komen. Als er dinsdagnacht verloren wordt in Honduras, lijkt het WK ver weg.

Het zal je misschien verbazen maar toen ik in Orlando was zag ik in een winkelcentrum een pokke rij van voetbal fans staan. So you like football? yeah man we love soccer. Je hoeft geen genie te zijn om te weten dat ik daar snel weer weg was.
 

Mario

Well-known member
Voor het eerst afwezig sinds 1986, en dat voor een land waarbij voetbal niet de nummer 1 sport is. Maar goed, normaal is de kwalificatie voor de VS in die zone niet zo lastig.
 

Tobcoach

New member
Er wordt al langer gediscussieerd over de stelling of het verstandig zou zijn om de kwalificatie van heel het Amerikaanse continent bij elkaar te voegen. Met de 4,5 plek van Z-Amerika en de 3,5 van NM-Amerika kunnen er dus 8 plekken vrijkomen.

Je hebt dan in totaal 45 landen die kunnen strijden voor 8 plaatsen. Gooi er een paar voorrondes tegenaan om die lastige eilandstaatjes etc. weg te poetsen en je kunt bijvoorbeeld in 4 groepen van elk 4 of 5 teams strijden voor 2 plekken per groep.

Dat zou voor landen als Chili en Paraguay dan een kans bieden om erbij te zijn, en de landen uit NM-Amerika zoals Costa Rica, Panama, en de USA moeten dan echt serieus hun niveau op gaan krikken om het WK te halen.

Is natuurlijk een heilloze weg, want de NM-Amerikaanse bond is daar niet voor, aangezien de kans op 3 landen uit dat deel dan veel kleiner wordt.
 

erka

Well-known member
Ik vind dat trouwens wel een goed idee. Dan komt het aantal landen van die kwalificatie ook in dezelfde orde van grootte als in Europa, Afrika en Azie.
 

JMD

Well-known member
Ik vind dat trouwens wel een goed idee. Dan komt het aantal landen van die kwalificatie ook in dezelfde orde van grootte als in Europa, Afrika en Azie.
Eens.

Overigens verloor de USA van Trinidad & Tobago, een duel met een pikant tintje. In november 1989 speelden beide landen ook hun laatste kwalificatieduel tegen elkaar, USA moest winnen om naar Itali? te gaan, anders ging T&T. USA won met 1-0. De laatste jaren is bekend geworden dat dat duel compleet gefraudeerd is. De FIFA wilde graag de USA op het WK van 1990 hebben zodat daar de belangstelling voor het WK van 1994 (dat in de USA was) kon gaan leven. De man uit het uitvoerend bestuur die met dat idee kwam was Jack Warner, baas van de CONCACAF-regio. Warner komt van Trinidad & Tobago en wilde dus niet dat zijn land op het WK kwam... Hij zal er rijk van geworden zijn...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jack Warner hebben we toch ook laatst weer voorbij zien komen in de FIFA perikelen?
 

Fenerium

Member
Eens.

Overigens verloor de USA van Trinidad & Tobago, een duel met een pikant tintje. In november 1989 speelden beide landen ook hun laatste kwalificatieduel tegen elkaar, USA moest winnen om naar Itali? te gaan, anders ging T&T. USA won met 1-0. De laatste jaren is bekend geworden dat dat duel compleet gefraudeerd is. De FIFA wilde graag de USA op het WK van 1990 hebben zodat daar de belangstelling voor het WK van 1994 (dat in de USA was) kon gaan leven. De man uit het uitvoerend bestuur die met dat idee kwam was Jack Warner, baas van de CONCACAF-regio. Warner komt van Trinidad & Tobago en wilde dus niet dat zijn land op het WK kwam... Hij zal er rijk van geworden zijn...

Lekker dan, ik zat net op Youtube die wedstrijd te bekijken en de Amerikanen daar zijn van mening dat die wedstrijd misschien wel de belangrijkste wedstrijd in de geschiedenis van de VS is.
 

Pascallovic

Well-known member
Het zat de VS niet echt mee de laatste speelronde zullen we maar zeggen. Vlak voor tijd verliezen, andere wedstrijd die vlak voor tijd negatief voor je uitslaat, dat spookdoelpunt waardoor Panama uberhaubt terug in de wedstrijd kwam en dan Honduras dat plotseling van Mexico wint. Maar goed je had het zelf in eigen hand natuurlijk en dan moet je niet gaan klootviolen tegen de met 1 overwinning al uitgeschakelde nummer laatst.
 

JMD

Well-known member
Jack Warner hebben we toch ook laatst weer voorbij zien komen in de FIFA perikelen?

Klopt. Een van de ergste schurken van het hele FIFA-schandaal. Toen is hetgeen ik postte ook allemaal bekend geworden.
 

SanMark.

Well-known member
Eens.

Overigens verloor de USA van Trinidad & Tobago, een duel met een pikant tintje. In november 1989 speelden beide landen ook hun laatste kwalificatieduel tegen elkaar, USA moest winnen om naar Itali? te gaan, anders ging T&T. USA won met 1-0. De laatste jaren is bekend geworden dat dat duel compleet gefraudeerd is. De FIFA wilde graag de USA op het WK van 1990 hebben zodat daar de belangstelling voor het WK van 1994 (dat in de USA was) kon gaan leven. De man uit het uitvoerend bestuur die met dat idee kwam was Jack Warner, baas van de CONCACAF-regio. Warner komt van Trinidad & Tobago en wilde dus niet dat zijn land op het WK kwam... Hij zal er rijk van geworden zijn...

Wauw wat een spannend verhaal.
 

Batigoal

Well-known member
Toch wel revolutionair nieuws in Suriname. Want voetballers met een Nederlands paspoort mogen vanaf nu uitkomen in het Surinaamse elftal. Jarenlang wilde de lokale politiek daar niet aan, waardoor het niveau laag lag omdat er lleen maar voetballers die in Suriname zelf spelen werden geselecteerd. Nu zou het niveau weleens een flinke boost kunnen krijgen. En het is leuk voor de doorsnee Eredivisie-voetballers met een Surinaamse achtergrond dat ze net als hun Antilliaanse collega's kunnen dromen een eindtoernooi! Nigel Hasselbaink is de eerste die gaat debuteren voor Suriname, maar waarschijnlijk volgen er gauw meer.
 
Bovenaan