WK kwalificatie 2022 - CONCACAF

Mommiej

Well-known member
Op tv is het op het kanaal dat RTV-7 heet als het goed is, geen idee waar die bij iedereen zou moeten zitten.
 

Nik

Member
Ik kan me niet voorstellen dat het op TV in HD is :D
De camera is van voor de oorlog, de lijnen lijken niet echt recht getrokken, en het stadion is al een jaar of 20 afgekeurd denk ik zo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Welke zender is het nou RTV 7 kan ik niet via internet kijken zie ik staan, maar nu lijkt hij ook in mijn Ziggo abonnementje te zitten. Daar zie ik nu twee mannen op stoelen in het Spaans lullen.
 

Mommiej

Well-known member
Datzelfde is nu met de stream waar de 1e helft te zien was. Dat zijn precies dezelfde beelden. Geen idee dus waar het nu te zien is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er kwam heel vlot iets in het Spaans over Cuba vs Curacao voorbij.
 

Mommiej

Well-known member
Het weer zorgt er blijkbaar voor dat het ff duurt voor ze met 2e helft beginnen (regen en/of onweer)
 

Mommiej

Well-known member
Freek Jansen ‏@FreekJansenVI 4 min.4 minuten geleden
Update uit Havana: Bliksem slaat in naast tribune, waar kleedkamer Curacao zich bevindt....

Freek Jansen ‏@FreekJansenVI 3 min.3 minuten geleden
Al dertig minuten noodweer boven stadion. Arbitrage voert overleg hoe nu verder... #cubcur
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oei, dat klinkt niet best. Heeft de FIFA geen regels over hoe lang een wedstrijd mag worden gestaakt?
 

Friesland

Well-known member
Oei, dat klinkt niet best. Heeft de FIFA geen regels over hoe lang een wedstrijd mag worden gestaakt?

Ik kan nog geen regels voor de editie van 2018 vinden, maar in het reglement van de editie van 2014 staat dat de wedstrijd de volgende dag in zijn geheel overgespeeld moet worden. Dat zou wel erg in het nadeel van Cura?ao zijn, gezien de 1-1 stand en de rode kaart.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zou inderdaad behoorlijk slecht nieuws zijn. Langzamerhand zou je toch wel een definitieve staking verwachten.
 

Forza AZ

Well-known member
Dennis de Witte ‏@dennis_dw 56 sec.57 seconden geleden

Volgens vz. FFK (voetbalbond van Cura?ao) wordt #cubcur (1-1, Cura?ao door) ''zo goed als zeker'' definitief gestaakt. Wedstrijd wordt dan helemaal overgespeeld..
 

Forza AZ

Well-known member
Reglementen van FIFA zeggen dit over gestaakte wedstrijden door overmacht:

a) the match shall recommence at the minute at which play was interrupted,
and with the same scoreline;
b) the match shall recommence with the same players on the pitch and
substitutes available as when the match was abandoned;
c) no additional substitutes may be added to the list of players on the team
sheet;
d) the teams can make only the number of substitutions to which they were
still entitled when the match was abandoned;
e) players sent off during the abandoned match cannot be replaced;
f) any sanctions imposed before the match was abandoned remain valid for
the remainder of the match;
g) the match shall restart at the place where play was stopped when the
match was abandoned (i.e.
with a free kick, throw-in, goal kick, corner kick,
penalty kick, etc.). If the match was abandoned while the ball was still in
play, it shall restart with a dropped ball from the position of the ball when
play was stopped.
h) the kick-off time, date (which shall be foreseen for the following day) and
location shall be decided by the FIFA Organising Committee and, for the
preliminary competition only, in consultation with the visiting association,
the FIFA Match Commissioner and the FIFA general secretariat.


Als het dus vandaag niet meer verder gaat zal later de tweede helft alleen nog gespeeld worden.
 

Friesland

Well-known member
Goed, dat is in ieder geval gewijzigd ten opzichte van 2014. Gunstig voor Curacao, in ieder geval.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De wedstrijd is uitgespeeld : 1-1 gebleven

Guyana - St Vincent etc werd na een 2-2 in het heenduel nu 4-4
 

Sensini

Active member
http://www.vi.nl/nieuws/curacao-schakelt-cuba-uit-in-een-wedstrijd-van-vier-uur.htm
In de rust brak het noodweer los boven Havana. Het stadion stond in kort tijdsbestek onder water en de tribune naast de kleedkamer van Cura?ao werd getroffen door bliksem. Ruim twee uur duurde het oponthoud, waarna scheidsrechter Jafeth Perea uit Panama alsnog besloot om verder te spelen.

Met een man meer wachtte Cura?ao echter een loodzware tweede helft. De Cubanen hadden alleen de helft van Cura?ao watervrij gemaakt, waardoor Cuba over de grond kon aanvallen. Voor Cura?ao was dit onmogelijk, aangezien de helft van Cuba onder water stond.
...
 

Forza AZ

Well-known member
Een hoop spektakel vannnacht. Ook bij St. Lucia-Antigua waar de bezoekers in blessuretijd van 1-2 op 1-4 kwamen, waardoor ze door gaan na de 1-3 thuisnederlaag.

14 juni
2200 Cuba-Cura?ao 1-1 (tot. 1-1, uitd. 0-1)
0000+ Belize-Dominicaanse Republiek 3-0 (tot. 5-1)
0100+ Guyana-St. Vincent 4-4 (tot. 6-6, uitd. 2-4)
0100+ St. Lucia-Antigua & Barbuda 1-4 (tot. 4-5)
0130+ Barbados-Aruba 1-0 (tot. 3-0)
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we niet doen alsof dat alleen in die regio voorkomt. Ik geloof dat AZ afgelopen seizoen ook onderscheid maakte wat betreft het schoonmaken van de eigen helft en die van de tegenstander. Beetje onvolwassen, maar men doet alles voor de winst.
 

Forza AZ

Well-known member
Laten we niet doen alsof dat alleen in die regio voorkomt. Ik geloof dat AZ afgelopen seizoen ook onderscheid maakte wat betreft het schoonmaken van de eigen helft en die van de tegenstander. Beetje onvolwassen, maar men doet alles voor de winst.
Dat was tegen Dordrecht thuis inderdaad. Maar als de scheidsrechter toen 10-15 minuten langer had gewacht met de 2e helft, was het hele veld schoon geweest. Er was gewoon niet genoeg tijd om het hele veld sneeuwvrij te maken.
 
Bovenaan