Wintersport (Biathlon, Alpineskiën, Schansspringen, Langlaufen, Cross Country, Etc)

BlauwVinger

Well-known member
De Oekra?ner Dmytro Pidruchnyi won 'uit het niets' een gouden medaille op het WK Biathlon in het Zweedse Ostersund op het onderdeel achtervolging, waar bij 2x liggend en 2x maal staand moet worden geschoten tijdens een run van 12,5 km.

Bij de allerlaatste schietbeurt leidde de Noorse JT Boe met 60 seconden op een 'chasing pack' van 4 langlaufschutters en miste maar liefst 3x bij 5 schietpogingen, hetgeen hem kwam te staan op 3 strafronden van elk circa 23 seconden looptijd. Uiteindelijk pakte hij zilver op 8 seconden afstand van Pidruchniyi.
 

erka

Well-known member
Dit weekend skivliegen in Vikersund, de schans waarop +250m kan worden gesprongen. Omstandigheden zijn vandaag niet zo goed, sneeuw en wat vlagerige wind.
 

erka

Well-known member
En alle andere wedstrijden verloren, dus ik denk niet dat zij sportploeg worden :)
 

BlauwVinger

Well-known member
Gisteren werd tijdens de afdaling voor dames in Val d'Isere de alpineskister Nicole Schmidhofer met een snelheid van rond de 100 kilometer per uur 'head first' in de vangnetten gekatapulteerd. Dat is an sich niet uitzonderlijk bij deze 'extreme sport'. Opvallend was wél dat het incident door de regie niet werd herhaald, in afwachting van de gevolgen van de 'horrific' ogende crash. Ik juich dergelijke vorm van journalistiek toe.

Uiteindelijk bleken de verwondingen nog 'mee te vallen'.
 

BlauwVinger

Well-known member
De komende weken staan in het teken van de WK's alpine skiën en biathlon, met een uitstapje naar de Australian Open. Ik laat daar voetbal echt moeiteloos aan mijn neus voorbij gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Las het net, vreselijk als je een lichaam hebt waarin het terug blijft komen, een tikkende tijdbom maar wel triest hoor.
 

erka

Well-known member
De Noor Tande, bepaald geen amateur, is bij skivliegen in Planica gecrasht. Zal de beelden hier maar niet neerzetten. Hij heeft het wel overleefd.
 

JMD

Well-known member
De Noor Tande, bepaald geen amateur, is bij skivliegen in Planica gecrasht. Zal de beelden hier maar niet neerzetten. Hij heeft het wel overleefd.
Zo hee, die gaat echt flink neer... Ineens lijkt de wind vat op hem te krijgen.
 
Bovenaan