Fregge
Well-known member
Ja maar het is niet dat zaterdagclubs dit niet kunnen doen. Daar kiezen ze zelf voorEen voordeel waarvan met name natuurlijk zondagclubs profiteren
Ja maar het is niet dat zaterdagclubs dit niet kunnen doen. Daar kiezen ze zelf voorEen voordeel waarvan met name natuurlijk zondagclubs profiteren
Touché... Maar het is makkelijker in de slachofferrol te blijven hangen, en dat terwijl werkelijk alles tegenwoordig om de zaterdag draait en nog willen ze meer.Ja maar het is niet dat zaterdagclubs dit niet kunnen doen. Daar kiezen ze zelf voor
Alle zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen ?De KNVB zou zaterdagclubs dat archaïsche privilege moeten ontnemen
Probleem opgelostAlle zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen ?
En dan ?
Dit heb je een paar pagina's terug ook al gepost (in zo ongeveer dezelfde woorden). Waarom doe je dit? Zodat je zo meteen weer het slachtoffer kan spelen als men het hier niet met je eens is?In de afgelopen jaren zijn er nogal wat voetbalverenigingen gefuseerd.
Vaak een (principiële) zaterdagvereniging met een zondagvereniging uit 1 dorp.
Ook in Noord zijn er hiervan vele voorbeelden.
Vaak werd de hulp ingeroepen van een KNVB-vertegenwoordiger en meestal werd er besloten tot prestatief voetbal op zaterdag en recreatief voetbal op zaterdag en zondag.
(Bij een aantal verenigingen ging een soortgelijke fusie niet door, vooral omdat men het niet eens werd over de speeldag(en) van prestatief voetbal.)
Komend seizoen spelen een aantal van dergelijke fusieverenigingen, ook in district Noord, "weekendvoetbal" en zal men ook op zondag moeten voetballen. Als ze dat ten tijde van de fusiebesprekingen hadden geweten, was de fusie er niet van gekomen.
Als ook op lagere niveaus er gemengde klassen komen zal men ook daar tegen de fusieafspraken in naar de zondag moeten.
En de nieuwe regel (nieuw omdat in de tweede divisie alle,bv ook Lisse, zaterdagclubs het recht hebben niet op zondag te hoeven spelen) staat ook komende fusies in de weg.
De KNVB zou dergelijke fusieclubs niet moeten dwingen op zondag te voetballen.
Welk probleem?Probleem opgelost
Ik heb het over een tweede team in de piramide he. Stel, AFC Zondag 1 (het vaandelelftal) heeft een gebrek aan linksbacks, kunnen ze die niet uit AFC Zaterdag 1 halen, want die mogen niet van speeldag veranderen gedurende het seizoen. Schrijft Quick Boys een team in in de piramide als opleidingsteam zoals AFC bijvoorbeeld heeft, dan mag de linksback van het extra Quick Boys team wat in de piramide zit wel invallen bij het eerste elftal want hij verandert niet van speeldagDat laatste snap ik niet.
Maar ik ken geen enkele zaterdagvereniging ( wellicht zijn er enkele) die een team, dienend als opleidingsteam voor zaterdag 1, inschrijft in een standaard zondagcompetitie.
En dat is ook logisch, zeker ook als het een principiële zaterdagvereniging betreft.
Fusies zijn alleen mogelijk als beide partijen het eens zijn over de voorwaarden waaronder...Als je fuseert als zaterdagclub met zondagclub dan zijn beide speeldagen mogelijk, dat is immers wat een fusie is.
QB zou in theorie een 2e team in een standaardklasse kunnen inschrijven op zondag, maar dat willen ze natuurlijk niet en dat mogen ze natuurlijk ook niet meer. En ook op zaterdag mag dat uiteraard niet. Dus waar heb je het over?Ik heb het over een tweede team in de piramide he. Stel, AFC Zondag 1 (het vaandelelftal) heeft een gebrek aan linksbacks, kunnen ze die niet uit AFC Zaterdag 1 halen, want die mogen niet van speeldag veranderen gedurende het seizoen. Schrijft Quick Boys een team in in de piramide als opleidingsteam zoals AFC bijvoorbeeld heeft, dan mag de linksback van het extra Quick Boys team wat in de piramide zit wel invallen bij het eerste elftal want hij verandert niet van speeldag
Dat lijkt mij niet.Probleem opgelost
Ik zou alvast maar een teiltje gaan zoeken waarin je de hele zomer kan gaan janken omdat het weekendvoetbal doorgaat.En verder staat je bijdrage zoals gewoonlijk weer boordevol idiote holle retoriek.
Jeetje, je hebt het teiltje nu al nodig....Over hoe het weekendvoetbal er door van der Zee cs is doorgedrukt terwijl keer op keer bleek dat een meerderheid van clubs en spelers er geen voorstander van was (vooral die van het zaterdagvoetbal niet) wil ik het nu niet hebben.
Over dat de KNVB het weekendvoetbal als oplossing ziet om de neergang van het zondagvoetbal tot staan te brengen ten koste van het zaterdagvoetbal wil ik het nu niet hebben.
Dat mensen in dit topic fatsoenlijk inhoudelijk reageren op mijn reakties is natuurlijk prima, ook als ze het met mij oneens zijn. Er zijn echter ook enkelen die menen op elke bijdrage te moeten reageren met vooral niet-inhoudelijke persoonlijke aanvallen, de stalkers.
De zondagmannetjes van het KNVB hebben hun zin en ik denk dat het weekendvoetbal helaas binnen niet al te lange termijn ook ingevoerd gaat worden in de competities onder de eerste klassen.
Kennelijk helaas voor een enkeling zal ik er geen traan om laten dat weekendvoetbal er komt.
Maar de nadelen zijn talrijk.
Ik kan er zoals u weet vele noemen, maar het door mij beschreven nadeel dat fusieclubs ( en clubs die willen fuseren) hebben van de voorwaardenwijziging van de KNVB vind ik vooral ook verontrustend.
Daar zou de KNVB ook oog voor moeten hebben!
Lijkt me een goede zaak, zowel voor zaterdagclubs als voor BQ zelf.Over de aanvangstijden waar @noordooster ook vaak over valt.
Het streven bij Be Quick 1887 is om de thuiswedstrijden tegen zaterdagclubs om 15.00 uur te laten beginnen. Moet organisatorisch natuurlijk wel allemaal lukken. De Esserberg is namelijk op sommige zaterdagen bomvol.