Wedstrijdshirts 22/23

Batigoal

Well-known member
Wat krijg je als je als competitiebond (MLS) een deal sluit met ??n groot kledingmerk (Adidas) die in ruil voor een grote zak geld alle uitshirts van de clubs in die competitie mag ontwerpen? Juist, allemaal witte uitshirts:

Dz8ZV5DXcAAAPko.jpg:large


:eek:mg:
 

JMD

Well-known member
Is natuurlijk deels afgeleid van de NBA waar de thuisclub altijd in het wit speelt en de uitclub altijd in het gekleurde shirt.
(bedenk me nu dat dat ook andersom kan zijn, ben even de volgorde kwijt...)
 

Batigoal

Well-known member
Het uitgelekte nieuwe shirt van Juventus doet het toch al niet beste humeur van de aanhang alleen maar verslechteren. Met de wijziging van het logo naar een doorsnee marketinglogo was er al veel ophef, nu met het afscheid van de strepen is er weer een hoop commotie.

D46vMrpXoAE7U09.png
 

Makanaky

Well-known member
Is natuurlijk deels afgeleid van de NBA waar de thuisclub altijd in het wit speelt en de uitclub altijd in het gekleurde shirt.
(bedenk me nu dat dat ook andersom kan zijn, ben even de volgorde kwijt...)

Sinds een paar seizoenen is dat niet meer zo. De clubs hebben elk iets van 5 verschillende designs die schijnbaar willekeurig worden gedragen. Ook wit in uitduels.
 

JMD

Well-known member
Inderdaad, wat erg. Dat rose/rode streepje ertussen vind ik ook lelijk.

Zal wel iets marketingtechnisch zijn dat men af wil van strepen. Ook bij Barcelona speelden ze volgens mij met dat idee, gelukkig spelen die nog wel in blau-grana gestreept.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een lelijk shirt. Los van die roze streep, heeft dat shirt nu ook nog een zwarte en witte mouw? En is bij de achterkant inderdaad 2/3 zwart en 1/3 wit? Dat zou het nog lelijker maken.
 

Sensini

Active member
https://www.ad.nl/buitenlands-voetb...en-in-blokjesshirt-bij-fc-barcelona~a7e617e2/

Het is komend seizoen schijnbaar mode om je thuisshirt te verkrachten als club. Eerst dat gedrocht van Juventus en Barcelona doet ook een duit in het zakje.
Maar ze hebben er wel een mooie uitleg bij (ahum....):
"Het ontwerp van het shirt is ge?nspireerd op het stratenplan van de wijk Eixample in het centrum van Barcelona, waar alle huizenblokken ook vierkant zijn."

____________________________
www.voetbalkroniek.nl
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar ze hebben er wel een mooie uitleg bij (ahum....):
"Het ontwerp van het shirt is ge?nspireerd op het stratenplan van de wijk Eixample in het centrum van Barcelona, waar alle huizenblokken ook vierkant zijn."

Oftewel: Rakitic won het penaltyschieten en mocht het shirt kiezen.
 

de waan

Well-known member
Ik dacht dat ze dat alleen in Duitsland deden. Geen ene fuck geven om traditioneel design van shirts.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het wel wat hebben. Snap alleen niet zo goed net als JMD waarom je dat logo dan moet aanpassen. Soms past dat er wel bij, maar nu is dat lelijk gedaan.
 
Bovenaan