VVSB

Het lijkt mij dat de halve finalist wel een eigen topic verdiend! :)

Bekerhelden Peet van der Slot en Maikey Parami hebben ook toegezegd volgend seizoen bij VVSB te voetballen. Van der Slot gaat alweer voor zijn 7e seizoen in VVSB 1. Parami gaat zijn 3e seizoen in. Toch is het blijven van Parami nog niet helemaal zeker. Tot 1 juli hebben profclubs de tijd om de buitenspeler gratis op te pikken. Na 1 juli mogen ze betalen.

Met Van der Slot en Parami hebben nagenoeg alle basis- en wisselspelers van VVSB 1 bijgetekend. Alleen Brandon Zigo Tichem zal vertrekken (naar Westlandia).
Met Mitchel Bolck is vorige week de eerste nieuwe aanwinst aangetrokken. De verdediger komt over van Katwijk.

Ik verwacht zelf dat Stijn van der Slot zal vertrekken. Hiervoor zal dan nog een goede spits voor moeten worden aangetrokken. Verder blijft de selectie in tact, maar zijn versterkingen natuurlijk altijd welkom!
 
Klopt als een bus. Staat ook vermeld in het jaarverslag. 2 ton is denk zelf een bedrag dat redelijk in de middenmoot van de topklassers is. Bij een aantal ploegen zal er zeker (flink) meer worden betaald, zeker ook bij de clubs in de buurt.
 
Mooi om te lezen dat de selectie van VVSB wordt uitgenodigd door de KNVB om naar de finale te kijken. Een fantastische afsluiting van een weergaloze periode!
 
Een fantastische reportage van het Spaanse BeIN Sports over VVSB en het behalen en spelen van de halve finale van de KNVB Beker.


Die gasten zijn 2 keer 2 dagen in Noordwijkerhout geweest, eigenlijk van de zotte dat een grote Spaanse TV maatschappij (ze zenden ook de Champions League uit) hier zoveel aandacht aan besteed, maar natuurlijk wel fantastsch!
 

De Groene Scout

Well-known member
Ach, als je met de club in de picture staat, dan krijg je als trainer de credits, gaat het minder ben je de boeman.
Door het bekersprookje was VVSB een tijdje 'hot', daarvoor zal hij de prijs wel gekregen hebben. Of hij daadwerkelijk een topper is, kan ik van afstand niet beoordelen.
De prestaties van TEC en Excelsior Maassluis vind ik ook erg knap, die trainers hadden het in mijn ogen ook wel kunnen worden.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vraag me altijd af hoe de nominaties tot stand komen. De KNVB heeft er vaak ook een handje van om een jaartje te laat te zijn. Zo werd Jack van den Berg destijds in 2006 amateurtrainer van het jaar, een seizoen nadat hij met ASWH de algehele landstitel pakte.

Maar vorig jaar viel de keuze bijvoorbeeld op Adrie Poldervaart. Nu vind ik dat een ontzettend aardige vent en ook zeker een vakman, maar eigenlijk presteert hij dit seizoen met Barendrecht in mijn ogen beter dan hij vorig seizoen uiteindelijk met Zwaluwen deed.

En in Zuid I viel de keuze nu al voor het tweede seizoen op rij op Ron Timmers van Dongen. Niet onterecht, maar misschien was vorig seizoen Danny Buijs - hoewel op papier natuurlijk geen hoofdtrainer - wel logischer geweest.

Hoe dan ook, het is een leuke prijs en volgens mij heeft Van Leeuwen in het verleden ook vaak goed gepresteerd, dus het is ook een soort oeuvreprijs denk ik. Waarbij het bekersprookje ongetwijfeld geholpen heeft.
 
VVSB stopt met het tweede elftal seniorenselectie in het seizoen 2017-2018. Bestuur en alle betrokken technische jeugd- en senioren commissies hebben met een projectteam alle scenario's in kaart gebracht en vervolgens deze keuze gemaakt. De nieuwe landingsplek voor de jeugd wordt het standaard elftal op de zaterdag (middag), waarmee er dus twee eerste elftallen op prestatief vlak ontstaan.

Met deze keuze kunnen we (op termijn) het gat naar ons vlaggenschip verkleinen en de kans op doorgroei van onze talenten vergroten. Bovendien kan er gerichter gewerkt worden in een sterk veranderd voetballandschap, waarbij de kracht van VVSB in het collectief behouden wordt in de driehoek tussen de A1, Zaterdag 1 (middag) en Zondag 1 (zaterdagavond).

Er zijn veel zaken die momenteel verder uitgewerkt worden of nog afgestemd worden met de KNVB. Het actieplan is sinds vorige week actief. We houden u op de hoogte.

Site VVSB.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik maak uit het stukje op dat de focus voor het vlaggenschip in de 2e divisie op de zaterdagavond zal komen te liggen gezien de 'zaterdagavond' tussen haakjes. Dus feitelijk is het einde zondag-tak?
 

de waan

Well-known member
Het blijft officieel natuurlijk wel zondag 1, want anders kun je er geen zaterdag 1 naast hebben. Volgens heeft VVSB al een zaterdag 1 trouwens.
 
VVSB 1 zal voor de KNVB altijd als zondagclub worden gezien. Dat VVSB er voor kiest om de meeste wedstrijden op zaterdag te spelen is een eigen keuze.

Zaterdag 1 was altijd een vriendenteam die in de standaard 4e klasse speelde.

Wat nu wel het geval is is dat het 'opleidingsteam' volgend seizoen start in de 4e klasse. Dat zal wel binnen 5 jaar in de 1e klasse moeten voetballen wil het echt waarde zijn voor de hoofdmacht
 

de waan

Well-known member
En waarom de keuze voor de standaardklasse op zaterdag in plaats van de reserveklasse op zondag? Je gooit nu zo een paar jaar weg, want spelen in de lagere zaterdagklassen, daar worden spelers niet beter van.
 
Omdat het niveau op zondag niet voldoende aansluit op het niveau van de hoofdmacht. Het verschil is door eerst de Topklasse en nu de Tweede Divisie zoveel groter geworden dan vroeger. Door nu met de zaterdagtak actiever te gaan werken kan het niveau weer groeien van de jeugdspelers die doorstromen.

Tevens zag je de laatste jaren de publieke belangstelling achteruit lopen bij Zondag 2. Ook spelers vertrokken sneller doordat ze niet week in week uit op zondagochtend wilden spelen (lees zaterdagavond weinig konden drinken). Op zaterdagmiddag kan je hierdoor ook extra spelers behouden die nu al snel naar bijvoorbeeld Van Nispen vertrokken.
 

de waan

Well-known member
Oke.

Ze moeten rap wat gaan verzinnen voor die reserveklassen, want alle clubs met een serieuze opleiding klagen erover. Ik denk dat je daar in de top ook naar een mixklasse moet en de piramide ook spitser maken. Van 11 afdelingen nu naar 4 of zo.

Het lijkt me ook niet echt de bedoeling dat allerlei verkapte reserveteams in de zaterdagcompetitie gaan spelen.

Overigens kun je je wel afvragen of het met de mentaliteit voor de 2e divisie wel goed zit als je liever gaat zuipen op zaterdagavond.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Het nadeel is natuurlijk wel dat je die spelers niet mag gebruiken als je met veel schorsingen en blessures zit.

En dat speler 15 tot 22 in de eerste selectie nauwelijks tot spelen komt. Dan moet je al doordeweeks oefenwedstrijden gaan spelen.
 

noordooster

Well-known member
VVSB 1 zal voor de KNVB altijd als zondagclub worden gezien. Dat VVSB er voor kiest om de meeste wedstrijden op zaterdag te spelen is een eigen keuze.

Zaterdag 1 was altijd een vriendenteam die in de standaard 4e klasse speelde.

Wat nu wel het geval is is dat het 'opleidingsteam' volgend seizoen start in de 4e klasse. Dat zal wel binnen 5 jaar in de 1e klasse moeten voetballen wil het echt waarde zijn voor de hoofdmacht

Wat er nu bij VVSB gaat gebeuren is niet nieuw. Je ziet het meer gebeuren.
Ook in Noord. Denk aan bv MSC, Achilles 1894 en GVAV .
Ook SVBO heeft het tweede zondagteam ( dat jarenlang res. hoofdklasse speelde ) teruggetrokken van dat niveau.
Het speelt nu res 6e klasse.
Een club als zondag tweede divisionist Lienden heeft dit seizoen 2 teams op zondag ( vorig seizoen maar 1 ).
Zondag 2 speelt res. 7e klasse.
En steeds wordt aangegeven dat de jeugd niet op zondagochtend wil voetballen.
Ik snap niet waarom de res. hoofdklasse, 1e en 2e klasse niet gewoon op zondagmiddag gespeeld wordt.
Op zaterdag worden dergelijke wedstrijden nagenoeg wel altijd s middags gespeeld.
Wanneer zondagverenigingen bv kunnen overstappen naar de zaterdag , op max. 2 niveaus lager dan waarop ze op zondag spelen, zou een oplossing ook gemakkelijker zijn. Argon kan in betrekkelijk korte tijd op zaterdag een topamateur worden.
 
Bovenaan