VV Katwijk

Lennard95

New member
media_232_47250_media_232_47250_w700.jpeg


Voetbalvereniging Katwijk werd opgericht op 17 februari 1939. Het duurde tot 1955 eer de club kampioen werd in de Leidse afdeling en zo voor het eerst haar wedstrijden onder de KNVB-vlag mocht spelen. Vanaf de jaren 80 is het met de vereniging vliegensvlug gegaan. Na het betrekken van Sportpark De Krom in 1985, werden de ambities niet onder stoelen of banken gestoken v.v. Katwijk wilde op het hoogste amateurniveau spelen. Binnen vier jaar slaagde de club daarin. In 1989 werd de Eerste klasse, toenmalig de hoogste amateurcompetitie in het zaterdagvoetbal, bereikt.
Hierna werd katwijk kampioen in de hoofdklasse in 1993, 1994, 1995, 2000 en won de zaterdag titel in 1993, 1994, 2000 en de algemene titel ook in 1993, 1994, 2000, In 2002 balanceerde de club op het randje van degradatie. Op het laatste moment werd nog een promotie-degradatie duel veilig gesteld, welke met 4-1 werd gewonnen van ONS Sneek. Ook in 2005 wist Katwijk zich pas op het laatste moment veilig te spelen. Sindsdien is Katwijk in rustiger vaarwater terechtgekomen, met kwalificatie voor de Topklasse als resultaat.
Vanaf de start in 2010/11 kwam v.v. Katwijk vier seizoenen uit in deze hoogste klasse binnen het zaterdagamateurvoetbal.
Na achtereenvolgens de 4e en 3e plaats werd Katwijk in 2013 kampioen van de topklasse zaterdag. In de daarop volgende strijd om het algeheel amateurkampioenschap was zondagkampioen Achilles '29 de tegenstander. De thuiswedstrijd op 18 mei werd met 0-0 gelijkgespeeld, een week later wachtte de return op De Heikant. De uitwedstrijd werd met 3-0 gewonnen, waardoor v.v. Katwijk voor de vierde keer in de clubgeschiedenis het algeheel amateurkampioenschap wist te veroveren.In het seizoen 2013-2014 degradeerde katwijk uit de topklasse en komt in 2014-2015 in de hoofdklasse waar het met 15 punten voorsprong kampioen werd.
 

Unregistere

Well-known member
Dat laatste is niet zeker. Misschien hebben ze aan het eind van de rit wel meer dan vijftien punten voorsprong. Of minder. ;)

Maar even serieus, moeten we nu echt alle topics helemaal opnieuw openen? Zonde!
 

Lennard95

New member
Ook wel iets leuks op 20 juni is er een benefiet wedstrijd tussen oud Quick boys en oud katwijk op het Sportpark van onze grote broer en daarna een wedstrijd tussen Lucky ajax en oud feyenoord.
 

Lennard95

New member
Programma Katwijk 1

Zaterdag 27 juni, 14.30 uur: ARC - Katwijk
Zaterdag 25 juli, 14.30 uur: Katwijk - Telstar
Zaterdag 1 augustus, 13.00 uur: Katwijk - HBS
Woensdag 5 augustus, 20.00 uur: Katwijk - Koninklijke HFC
Zaterdag 8 augustus, 13.00 uur: Zilveren Trawler toernooi (tegenstanders ADO '20 en Urk)
Zaterdag 22 augustus: Eerste competitiewedstrijd in de topklasse.

Telstar thuis lijkt mij wel een leuke wedstrijd.
 

Lennard95

New member
Terwijl het vorige seizoen voor de voetballiefhebber nog maar net achter de rug is, richten sommige clubs hun vizier alweer op de komende jaargang. Nieuwbakker Topklasser VV Katwijk bijvoorbeeld, begon haar voorbereiding afgelopen maandag. Twee weken wordt er getraind op de Krom om de vakantie te ‘breken’. Op 18 juli hervat de ploeg van Schreuder de voorbereiding. Vandaag stond ook de eerste oefenpot tegen eersteklasser SV ARC op het programma. Op sportpark Zegersloot hadden de Oranjehemden geen kind aan de ploeg uit Alphen aan de Rijn. Stefan Stam en Donny van Oijen zorgden voor de 0 – 2 ruststand. In het tweede bedrijf bouwden Danny Guijt, Kevin Sterling en Marc Langeveld de marge uit naar vijf. Aan het eind deden de Alphenaren nog wat terug; Giovanni Lancel (inderdaad de zoon van Arno Lancel) zorgde voor de 1 – 5 eindstand door een vrije trap achter Richard de Groot te schieten. De Katwijkers speelden de eerste en tweede helft met verschillende teams. Naast de bekende namen maakten de nieuwelingen Rinaldo O’Neil, Steven Sanchez Angulo, Mitchel Bolck, Marciano Aalders (1e helft) en Steven Oltshoorn en Stefan Plat hun opwachting. De wedstrijd stond overigens onder leiding van Voorhouter en betaald voetbal scheidsrechter Allard Lindhout.

Ik vroeg me al af waarom ze headsets hadden.
 

Lennard95

New member
c38ce807efc45aff2f41268c7a043fa7.png

Hoe ik het liefst de opstelling zie.

Zo 4-1 gewonnen van Magreb'90, Volgende week Gvvv uit moet lukken!
 

Unregistere

Well-known member
Geen Jongeneelen? Dat vind ik toch wel opmerkelijk. In mijn ogen met afstand de beste aanvaller van Katwijk, maar misschien draait hij in deze voorbereiding niet zo goed?
 

Lennard95

New member
Geen Jongeneelen? Dat vind ik toch wel opmerkelijk. In mijn ogen met afstand de beste aanvaller van Katwijk, maar misschien draait hij in deze voorbereiding niet zo goed?

Vooral tegen Telstar was hij niet goed en ook vorig seizoen, maar we zien wel misschien word hij wel topscoorder wie weet.
 

Unregistere

Well-known member
Vooral tegen Telstar was hij niet goed en ook vorig seizoen, maar we zien wel misschien word hij wel topscoorder wie weet.

Okee. Kan me niet voorstellen dat die Plat een betere voetballer is, maar goed. Wellicht was het toeval dat Jongeneelen telkens als ik Katwijk live zag de beste man van het veld was.
 
Bovenaan