Voetbal op de schop/Super League

Batigoal

Well-known member
Ach, van mij hoeft het niet zo, maar een soort playoffs/toernooi na beide reguliere competities lijkt me nog wel aardig. Ik zou er alleen geen Europese tickets aan verbinden, maar puur een (flinke) geldprijs. Toch mooi om als toetje na de competitie nog een mini-toernooi te hebben met wedstrijden als Ajax-Club Brugge, Feyenoord-Anderlecht en Standard-PSV zonder dat je daarvoor iets in eigen land hoeft op te offeren?

Een gedeeld bekertoernooi náást beide landelijke bekers vind ik ook nog wel een leuk idee. Dan verklein je de Eredivisie maar naar 16 clubs om wat meer ruimte te creëren in de kalender.
 

Sensini

Active member
Volgens Hélène Hendriks willen de Eredivisie CV en de Coöperatie Eerste Divisie zich losmakane van de KNVB:
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk gewoon het Premier Leaguemodel, de KNVB mag dan de scheidsrechters leveren voor de eredivisie en tuchtzaken enz maar de rest regelt de organisatie zelf.

En eigenlijk is het zeker in NL niet eens zo gek, met die vallei die er tussen de 1e en 2e divisie ligt.
 

Sensini

Active member
Er zal inderdaad een band met de KNVB moeten blijven, want die is lid van de UEFA. Anders gaan niet de eredivisieclubs Europees spelen maar de Tweede Divisieclubs...
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nee juist exact het tegenovergesteld.

De Football League is een autonome organisatie. Toen de grote clubs zich afscheiden van de FL zochten ze juist hun heil bij de FA.
Die band met de FA is alweer heel lang weg, dat is alweer een behoorlijke tijd een autonome organisatie.

Sowieso organiseert de FA zelf geen competities tegenwoordig, ook niet op non-league niveau.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als de eredivisie & eerste divisie een eigen organisatie worden betekent het niet dat de KNVB niks te zeggen heeft. Ze zullen nog steeds KNVB scheidsrechters willen. Ook Europese tickets willen ze niet verliezen, want als de KNVB geen akkoord geeft wordt de tweede divisie automatisch als hoogste niveau gezien en worden de tickets verdeeld onder ploegen in die divisie en zo zijn er nog veel meer problemen als het een "wilde" competitie compleet buiten de KNVB wordt. Dus de KNVB zal nog steeds eisen kunnen stellen. Sterker nog, het zou zelfs kunnen dat doorstroming makkelijker wordt omdat buiten de KNVB het misschien makkelijker wordt licentie-eisen aan te passen (wellicht kan de VVCS niet zoveel invloed uitoefenen binnen een aparte organisatie). Dus er is werkelijk geen enkele reden om zomaar aan te nemen wat NO stelt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het verhaal van Kralinger bevat nogal wat onwaarschijnlijke veronderstellingen en niet ter zake doende opmerkingen waardoor ik er voorshands niet van overtuigd ben dat de kloof tussen het betaald en het amateurvoetbal niet groter wordt door hetgeen Hélène Hendriks brengt.

Wat is onwaarschijnlijk aan mijn post? Jouw post waar ik op reageerde had wildere aannames...
 
Bovenaan