Voetbal op de schop/Super League

Forza AZ

Well-known member
Je kan die tijdstraf ook aan een gele kaart koppelen. Dan heb je geen blauwe nodig.
Niet iedere overtreding waar je een gele kaart voor krijgt is zwaar genoeg om een tijdstraf te krijgen. Ik vind deze tussenvorm met de blauwe kaart wel goed, want soms heb je overtredingen waarvoor geel eigenlijk te licht is, maar direct rood weer te zwaar.
 

Jacco

Well-known member
Het idee van de blauwe kaart was toch om hem te gebruiken voor overtredingen zoals praten tegen de scheids, spelbederf etcetera.
In mijn ogen is dat wat anders dan de categorie tussen geel en rood.
 

Jef400

Well-known member
Niet iedere overtreding waar je een gele kaart voor krijgt is zwaar genoeg om een tijdstraf te krijgen. Ik vind deze tussenvorm met de blauwe kaart wel goed, want soms heb je overtredingen waarvoor geel eigenlijk te licht is, maar direct rood weer te zwaar.
De Oranje kaart.
 

Joost

Well-known member
Volgens de FIFA zijn de berichten over de blauwe kaart voorbarig.
Nogal ja.

Afgelopen oktober en november zijn de jaarlijkse besprekingen geweest van de IFAB omtrent mogelijke aanpassingen van de spelregels. Die aanbevelingen staan voor stemming op de agenda van 2 maart. Een van de voorstellen was het invoeren van een maatregelen om gedrag van spelers en trainers te verbeten. Navolgend op de tijdstraffen die op veel lager niveau wel al zijn ingevoerd.

De IFAB kan dus vandaag beslissen of het wil gaan experimenteren met die tijdstraf (en dus blauwe kaart) bij wedstrijden op iets hoger niveau.

De hele agenda staat hier;

Het zal waarschijnlijk wel goedgekeurd worden. Dan kunnen bonden zich aanmelden om hier mee te gaan experimenteren. Dat zal dan vanaf seizoen 24/25 zijn. Mocht het experiment bevallen dan wordt het op zijn vroegst per 1 juli 2026 ingevoerd.

Maar de grote competities zien dit eigenlijk niet zitten dus of het ooit op hoog niveau gaat gebeuren betwijfel ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je kunt ook gewoon de regels tegen spelbederf die er nu gewoon zijn wél consequent opvolgen en strenger zijn.
 
Bovenaan