Vitesse Nieuws topic

Deathprod

Active member
Tja, waarom zou je ook in beroep gaan. Degraderen gingen ze toch wel, dus die -18 is in feite geen straf. Dat was pas een straf geweest als die voor volgend seizoen zou gelden.
Voor dit seizoen is het eigenlijk geen echte straf, maar qua punten aantal is het een forse straf, volgens mij kreeg Twente maar 6 strafpunten nadat ze waren gepakt voor fraude.

Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat doet onderzoek naar de banden tussen Vitesse en Abramovich in het licht van de EU-sancties. De uitkomst van dat onderzoek is nog niet bekend.

Omdat het ministerie toeziet op de naleving van de sancties is het niet aan de licentiecommissie om vast te stellen of er sprake is van banden met Abramovich die daarmee in strijd zijn.

De licentiecommissie concludeert uit het onderzoeksrapport van Wladimiroff Advocaten dat er aanwijzingen zijn dat Abramovich zeggenschap heeft of heeft gehad over Vitesse en dat er risico’s zijn op overtreding van de sancties en op witwassen en vindt het daarom van belang om het onderzoek van het ministerie af te wachten.

Wellicht nog meer problemen.
 

De Groene Scout

Well-known member
18 punten lijkt een pittige straf, maar feitelijk komen ze er dus ongestraft mee weg. Degraderen deden ze toch al.
Zou erger zijn geweest als ze komend seizoen met -18 moesten beginnen.
 

Deathprod

Active member
18 punten lijkt een pittige straf, maar feitelijk komen ze er dus ongestraft mee weg. Degraderen deden ze toch al.
Zou erger zijn geweest als ze komend seizoen met -18 moesten beginnen.
Wel ietsje erger, maar uiteindelijk maakt het in de KKD ook niet zoveel uit, aangezien je niet kan degraderen, en de strafpunten tellen niet mee voor de periode's.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hij is mooi!

Maar sterkte voor iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt.
4c08dbb3182fc8a984192f1022c0a04a.jpg
 

Forza AZ

Well-known member
Wel ietsje erger, maar uiteindelijk maakt het in de KKD ook niet zoveel uit, aangezien je niet kan degraderen, en de strafpunten tellen niet mee voor de periode's.
Dan moet je wel één van die periodes winnen, anders is de kans groot dat je de nacompetitie misloopt door de -18.
 

erka

Well-known member
Wel ietsje erger, maar uiteindelijk maakt het in de KKD ook niet zoveel uit, aangezien je niet kan degraderen, en de strafpunten tellen niet mee voor de periode's.

Precies en gelet op de financiële situatie van Vitesse is direct terug promoveren ook niet heel waarschijnlijk.
 

delmaestro

Well-known member
Die straf is er natuurlijk een voor de bühne. Het enige vervelende is dat het de onafwendbare degradatie nu al officieel maakt. En in de statistieken zul je nu wel te boek staan als slechtste eredivisionist ooit, maar da's natuurlijk totale quatsch dus daar kan ik wel overheen kijken.

De licentie staat nog overeind. Of dat zo blijft weet ik niet, als ik een aantal (betrouwbare) media lees lijken nog niet alle lijken zover uit de kast te zijn dat dit ook zo blijft. Maar een beslissend orgaan komt NU in ieder geval met een straf welke in principe nauwelijks een straf is, plus ze laten ons die licentie vooralsnog houden. Ik vind dat een bemoedigend signaal. Net als dat ik het een bemoedigend signaal vind dat Vitesse niet in beroep gaat, maar hun energie in plaats daarvan gaat steken in het rebooten van de club voor de komende periode. Van die uitspraak dat ze nu een begroting gaan maken voor twee jaar KKD weet ik niet hoe ik hem moet lezen. Ik hoop dat ze bedoelen dat ze daarna weer verder beleid uitstippelen, en niet dat ze denken over 2 jaar terug in de eredivisie te zijn. Wat dat betreft snakken we echt naar beleidsmakers met realiteitszin.

We gaan het zien...
 
Bovenaan