VBOOKIE Stadspark-GOMOS (2K)

Abubakari

Well-known member
Kraker in 2K, het hangt ervan af wat GOMOS donderdag doet in de inhaalwedstrijd tegen Roden, maar sowieso is dit een wedstrijd tussen de nummers 1 & 2.

Stand is nu
1 Stadspark 23-54
2 GOMOS 22-52
 

Abubakari

Well-known member
GOMOS heeft de inhaalwedstrijd gewonnen.

Stand is nu
1 GOMOS 23-55 63-21
2 Stadspark 23-54 82-30

DE meest scorende versus de club met de minste tegentreffers.

Bij winst is GOMOS zo goed als kampioen, de wedstrijd na deze is namelijk GOMOS-MKV'29.

14 MKV '29 23-2 6-98
 

Abubakari

Well-known member
Hup GOMOS! Mooie en grote dorpsclub, en ook een beetje een cultclub.

Ik hoop dat Stadspark volgend jaar in 1F speelt, maar als dat via de nacompetitie gebeurt vind ik het ook best. Zo veel nacompetitie hebben we volgens mij nog niet op zondag in stad. Maar eigenlijk hoop ik dat Stadspark gewoon kampioen wordt, vaak bij Stadspark geweest dit seizoen, aardige mensen en mensen van andere clubs die ik daar sprak in 2K is waren het er ook wel over eens dat Stadspark het het meest verdient. Stadspark is de spektakelclub in 2K, GOMOS is meer de degelijke van de twee. Ook in dat opzicht hoop ik dat Stadspark het gaat redden. Wordt nog lastig, want na GOMOS moeten ze naar nummer 3 Roden.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, Stadspark is hiervandaan tien minuten oppe fiets. Verste weg is BQ1887, dat is een minuut of 20 fietsen. Daar kom ik dan ook zelden of nooit. :D
 

zwammy

Well-known member
Hedde gullie zoveel clubs in de buurt of ga je maar naar een club of 3 kijken dan?
 

Abubakari

Well-known member
Nee, volop keus.
Dikgedrukten kom ik vaak, schuingedrukt ook wel regelmatig, de rest zo nu en dan wel eens.

Amicitia VMC ? Be Quick 1887 ? Blauw Geel '15 ? DIO Groningen ? GSAVV Forward ? GRC Groningen ? Groen-Geel ? VV Groningen ? Groninger Boys ? VV Gruno ? GVAV-Rapiditas ? VV Helpman ? HFC'15 ? GSVV The Knickerbockers ? FC Lewenborg ? Lycurgus ? VV Mamio ? Oosterparkers ? Oranje Nassau ? PKC '83 ? VV Potetos ? SC Stadspark ? Velocitas 1897 ? VVK
 

zwammy

Well-known member
Dat is allemaal binnen 20 minuten fietsen? Dan word het toch tijd voor wat fusies in het Groninger land.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, meeste is 10 tot 15 minuten, ook een aantal waar ik binnen 5 minuten ben.

Er was sprake van een fusie tussen Groninger Boys en Gruno (sportparkgenoten) maar dat gaat niet door. Voor de rest zijn er geen fusieplannen voor zover ik weet. SC Stadspark is wel een fusieclub, komt voort uit de Vogels en gronitas en is ontstaan omdat Gronitas plaats moest maken voor de jeugd van FC Groningen op Corpus den Hoorn. Heel gezeik geweest waar Gronitas dan heen moest, uiteindelijk zijn ze naar het Stadspark verhuisd en samen gegaan met de Vogels. Spelen nu zaterdag derde klasse en zondag tweede klasse (hopelijk volgend jaar eerste klasse).
 

André

Well-known member
Morgenvroeg eerst naar tynaarlo4 svz 2 . Daarna of naar svz 1 op bezoek bij actief in eelde of naar gomos. Wel heel erg knap van gomos vorig seizoen in onze competitie nog kampioen en meteen weer meedoen .
 

Abubakari

Well-known member
GOMOS heeft de inhaalwedstrijd gewonnen.

Stand is nu
1 GOMOS 23-55 63-21
2 Stadspark 23-54 82-30

DE meest scorende versus de club met de minste tegentreffers.

Bij winst is GOMOS zo goed als kampioen, de wedstrijd na deze is namelijk GOMOS-MKV'29.

14 MKV '29 23-2 6-98

GOMOS is zo goed als kampioen, 1-3 gewonnen. 18' 0-1, 20' 0-2. Stadspark tot donderdag koploper, maar in de laatste periode te veel laten liggen en ook vanmiddag niet in vorm tegen een GOMOS wat na de 0-2 lekker achterover kon leunen en Stadspark nooit heel gevaarlijk zag worden.
 

Abubakari

Well-known member
Was een makkie voor de mannen uit norg

Klopt, in het programmaboekje stond het treffend. Stadspark was in de eerste en tweede periode de beste, maar op het moment dat de prijzen verdeeld werden staan er in de derde periode 7 clubs boven Stadspark terwijl GOMOS het hele seizoen constant is gebleven. Wel opmerkelijk, heb Stadspark veel zien spelen dit seizoen, volgens iedereen de gedoodverfde kampioen, scoorden veel, wonnen vrijwel al hun wedstrijden, tot ze 7 wedstrijden voor het einde een dip kregen. Opeens liep het niet meer en als het wel liep (Oerterp uit) gaven ze een 1-3 voorsprong weg en speelden ze 4-4. Al hielp het ook niet dat ze van hun laatste 7 wedstrijden zes keer uit moeten. Enige thuiswedstrijd was dus die van vandaag.

Ondanks de tegenvallende wedstrijd (veel van deze kraker verwacht, maar was na 20 minuten feitelijk klaar) wel genoten. Mooi weer, veel volk en ook mooi om te zien hoeveel volk juichte bij de 0-1 en 0-2. Gun het GOMOS van harte, prima prestatie.
Ben wel benieuwd of Stadspark in de nacompetitie de vorm weer terug vindt. Zou mij eigenlijk verbazen, want ze lijken toch wel een beetje stuk te zitten. Met name ook enkele sterkhouders (Michel Boonstra, de nummer 10 die zeer belangrijk is) is volledig uit vorm en George (of David, de rechtsbuiten van de twee) is na zijn blessure ook niet meer in vorm gekomen. En zo zijn er nog wel een paar die het flink kwijt lijken. Al was dat vandaag ook de verdienste van GOMOS, niet voor niks vrij weinig goals tegen.
 
Bovenaan